e bike accu problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delmoral
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik heb. 2 fietsen Talent
(1) 1 Fiets 8 j oud met klassiek display 3 standen: accu Phylion XH 370-10 J 10.0 AH Deze accu heeft 6
aansluitingen allen met metaal en een 2 polige tulpconnectie op de lader.

(2) 2 de fiets talent lnf 2802 met computer display kingmeester 9 standen : accu Phylion JCE B 360 17;5 AH
JOYCUBE Deze accu heeft 6 aansluitingen waarvan 3 met metaal en een lader met 5 pins aansluiting

Probleem: na 2 j. begon accu 2 problemen te krijgen, uitvallenen slechte display aanduidingen
Als ik beide accu´s van fiets verwissel werken ze alle twee normaal

--- dus:accu 1 werkt op beide fietsen en accu 2 alleen op de eersre fiets

Na 8 j is accu 1 versleten . welke accu moet ik nu kopen die op beide fietsen werkt , er zijn sedert 8 jaar heel wat nieuwe modellen bijgekomen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Er zijn tegenwoordig 'handige Harry's" die fiets accu's reviseren. De oude cellen gaan er uit, nieuwe erin, afstellen (simpel gezegd) en je kan weer verder.
Zoals deze, maar er zijn er veel meer. Meestal is dat een stuk goedkoper dan via de fietsenmaker een nieuwe accu van dat specifieke merk aanschaffen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delmoral
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
Bedankt Yaksa , maar met een revisie blijft het probleem waarschijnlijk bestaan.
Het probleem ligt waarschijnlijk bij Smart en niet Smart. De 6 aansluitingen verschillen , 6 met metaal of 6 (3 met metaal en 3 zonder: oF ZIT HET PROBLEEM IN DE SOFTWARE VAN DE ACCU ,

[ Voor 10% gewijzigd door delmoral op 29-12-2023 10:14 ]