hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Nee en nee.. (sorry)Op vrijdag 07 september 2001 10:15 schreef kazz1980 o.a. het volgende:
Als ik afsluit en kies voor "Shut Down" dan herstart XP de computer.
Hebben anderen dit probleem soms ook? en vooral wat is de oplossing??
Misschien iets fouts met ACPI en/of APM
Kijk met kladblok eens in C:\BOOT.INI.. Een beetje computerfreak moet de betekenis van het bestandje wel door kunnen hebben en dan de bootmenu kunnen aanpassen..Op vrijdag 07 september 2001 10:15 schreef kazz1980 verder:
Verder heb ik een dual boot die totaal zinloos is omdat ik maar 1 besturingssysteem op de PC heb (namelijk XP).
De installatie van windows 2000 heeft die dual boot een keer aangemaakt (tegen mijn wil in!) en XP heeft het zo gelaten.
Geen ramp maar wel irritant.
Ideeën voor een oplossing?
haha...ja. dat bestandje ken ik inderdaad...al een eerder mee lopen kloten toen ik opstartproblemen had.
bedankt! ga ff kijken!
bedankt! ga ff kijken!
ow...ff de bios checken dan maar...
kan boot.ini namelijk niet vinden in XP ...
Windows Explorer.. Tools.. Folder Options.. Show hidden and system files etc..Op vrijdag 07 september 2001 10:36 schreef kazz1980 het volgende:
Dat maakt niet uit; hier doelen we meer op zoiets als:Op vrijdag 07 september 2001 10:41 schreef kazz1980 het volgende:
power management : user defined.
en verder uitstaan.
wil niet dat ie mn PC op standby zet!
ACPI Function: Enabled
PM Control by APM: Yes
En misschien moet je de volgende uitschakelen:
PWRON After Fail: Disabled
Dual boot --> Single boot :
start --> run --> cmd.exe
ga naar c:>
attrib -s -h boot.ini
edit boot.ini
dan onder [operating systems] staan er twee, verwijder de boot die je niet meer wilt gebruiken door die regel gewoon weg te halen
exit editor ( SAVE ! )
attrib +s +h boot.ini
--> KLAAR IS KEES.
start --> run --> cmd.exe
ga naar c:>
attrib -s -h boot.ini
edit boot.ini
dan onder [operating systems] staan er twee, verwijder de boot die je niet meer wilt gebruiken door die regel gewoon weg te halen
exit editor ( SAVE ! )
attrib +s +h boot.ini
--> KLAAR IS KEES.
Ad Astra Per Aspera
Ja...hehe, dat heb ik meteen aangezet. maar geen boot.ini in C:\ hoorOp vrijdag 07 september 2001 10:46 schreef BalusC het volgende:
[..]
Windows Explorer.. Tools.. Folder Options.. Show hidden and system files etc..
[..]
mijn manier al geprobeerdOp vrijdag 07 september 2001 10:51 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
Ja...hehe, dat heb ik meteen aangezet. maar geen boot.ini in C:\ hoor
Ad Astra Per Aspera
Toppie! Net geprobeerd en de dual boot is WEG!Op vrijdag 07 september 2001 10:53 schreef Kuijpmans het volgende:
[..]
mijn manier al geprobeerd
Bedankt!!!
die instellingen in de BIOS kan ik echter nergens vinden....das weer minder...
Zet dan de Power Management niet op User Define, maar ergens anders op.
Je OS bepaalt toch of ie in power safe mode/standby/etc. gaat.
Je OS bepaalt toch of ie in power safe mode/standby/etc. gaat.
Het is makkelijker om dit te verandere via [start>run>msconfig] hier kun je namelijk geloof ik via een vinkje dat bootmenu weghalen! (Pin me er niet op vast, want ik draai nu 2k op m'n werk en daar zit geen msconfig inOp vrijdag 07 september 2001 10:15 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
Verder heb ik een dual boot die totaal zinloos is omdat ik maar 1 besturingssysteem op de PC heb (namelijk XP).
De installatie van windows 2000 heeft die dual boot een keer aangemaakt (tegen mijn wil in!) en XP heeft het zo gelaten.
Geen ramp maar wel irritant.
Ideeën voor een oplossing?
edit:
Zag dat het al gelukt was
Nou, dan is dit voor een volgende die het niet snapte! (moet je wel dom voor zijn maar jah
)
Zag dat het al gelukt was
Verwijderd
In Windows XP werkt 'msconfig' wel en is idd nog makkelijker om je boot.ini aan te passen, thnx voor de tip.
Mooi dat het gelukt isOp vrijdag 07 september 2001 11:08 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
Toppie! Net geprobeerd en de dual boot is WEG!
Bedankt!!!
die instellingen in de BIOS kan ik echter nergens vinden....das weer minder...
Ad Astra Per Aspera
Verwijderd
'k geef ut toch maar ff aan...
dualboot:
start/settings/control panel/system/advanced/Startup and Recovery > Settings
of idd via msconfig
shutdown:
BIOS/ACPI/APM
maar
dit probleem heb ik gehad toen ik es Adaptec/Roxio Easy CD Creator 5.0 had geinstalleerd. DirectCD een onderdeel hiervan zorgde ervoor dat mijn pc niet uitging maar ipv daarvan herstartte. na ezcd 5.0 te hebben verwijderd, op legitieme manier, herkende windows plots mijn cd-rom/writer & dvd speler niet meer....als je dus toevallig ezcd geinstalleerd heb staan, de-installeer dan effe DirectCD
dualboot:
start/settings/control panel/system/advanced/Startup and Recovery > Settings
of idd via msconfig
shutdown:
BIOS/ACPI/APM
maar
dit probleem heb ik gehad toen ik es Adaptec/Roxio Easy CD Creator 5.0 had geinstalleerd. DirectCD een onderdeel hiervan zorgde ervoor dat mijn pc niet uitging maar ipv daarvan herstartte. na ezcd 5.0 te hebben verwijderd, op legitieme manier, herkende windows plots mijn cd-rom/writer & dvd speler niet meer....als je dus toevallig ezcd geinstalleerd heb staan, de-installeer dan effe DirectCD
Verwijderd
Het boot menu kan je in win XP en in win2000 erg makkelijk uitzetten.
Systeemeigenschappen >> geavanceerd >> opstart en hertsatrt instellingen en voila !! daar kan je de duratie van je keuze menu instellen alsmede het primaire OS en of je dit menu uberhaupt welt weergeven.
Life can be simple sometimes
Systeemeigenschappen >> geavanceerd >> opstart en hertsatrt instellingen en voila !! daar kan je de duratie van je keuze menu instellen alsmede het primaire OS en of je dit menu uberhaupt welt weergeven.
Life can be simple sometimes
Life can be XP sometimes!
Wat een OS...wow!
Wat een OS...wow!
Verwijderd
dat niet aflsuiten had mijn broer ook is een keertje (en ik als handig klein broertje moest dat maar ff fixem
)
en het probleem daar was dat het aflsuit geluidje corrupt was. een ander geluidje erneer gedumpt.. en hij deed het prima..
beetje wazig.. maar ik hoop dat het werkt..
en het probleem daar was dat het aflsuit geluidje corrupt was. een ander geluidje erneer gedumpt.. en hij deed het prima..
beetje wazig.. maar ik hoop dat het werkt..
XP heeft zelf al geluidje, standaard dus dat is het niet.
Krijg nu een foutmelding bij afsluiten (heb aangegeven dat ie bij fail niet moet herstarten).
Heeft het over tweinig Disk space. Heb genoeg! Of een conflict/fout bij een driver. Dat is er volgens de device manager niet of dat iets moet aangepast worden aan de video-adapter of aan de bios.
Heel vaag allemaal!
Iemand nu nog ideeën?
Krijg nu een foutmelding bij afsluiten (heb aangegeven dat ie bij fail niet moet herstarten).
Heeft het over tweinig Disk space. Heb genoeg! Of een conflict/fout bij een driver. Dat is er volgens de device manager niet of dat iets moet aangepast worden aan de video-adapter of aan de bios.
Heel vaag allemaal!
Iemand nu nog ideeën?
Pagina: 1