Eerste smart tv voor +/- 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hallo allen,

Begin 2024 krijg ik de sleutels van m'n eerste woning. Naast meubels heb ik uiteraard ook een mooie televisie nodig. Deze tv zal mijn eerste smart tv worden, dus ik ben nog een beetje nieuw in de wereld van smart tv's. Op dit moment gebruik ik nog een Sony KDL-26EX320 (26 inch, 1,366×768 :+).

Ik zoek een?
Voor ergens tussen februari en april 2024 (aanschaf zal in deze periode zijn) zoek ik dus een smart tv. Deze televisie zal op een tv meubel komen te staan. De kijkafstand zal ergens tussen de 4 en 5 meter zijn, maar zal eerder bij de 5 meter liggen. Ik overweeg om een 65 inch televisie aan te schaffen.

Wat is je budget?
Mijn budget voor de tv zelf zal in de buurt liggen van 2000 euro, een eurootje of honderd meer of minder zal geen probleem zijn. Mijn maximum bedrag ligt wel ergens rond de 2200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben vooral van plan om met de televisie films en series te kijken via streamingdiensten. Daarnaast zal ik er ook gewoon reguliere tv mee kijken. Tv kijken zal vooral in de avonden zijn. In de avonden heb ik ook geen laagstaande zon die in de woning schijnt. Op dit moment staat gamen via de tv niet op de planning.

In mijn woning zal ik gebruik maken van Philips Hue lampen en ik zat erover na te denken om eventueel een Gradient Lightstrip erbij te nemen i.c.m. met de Philips Hue Play HDMI Sync Box voor een leuk lichteffect in mijn woonkamer. Ik weet dat dit prijzig is, al heb ik hier nog ongebruikte cadeaubonnen liggen waarmee ik een groot deel van het bedrag mee kan betalen. Een Chromecast Ultra heb ik al in bezit.

Het geluid van de tv hoeft niet het allerbeste te zijn. Uiteindelijk zal ik in de toekomst een soundbar willen halen. Zolang het geluid tot die tijd voldoende is ben ik er tevreden mee.

Ik heb qua software op dit moment nog geen voorkeur, dit is vooral omdat ik nog geen smart tv in bezit heb gehad.

Wat heb je zelf al gevonden?
In de afgelopen tijd heb ik al een beetje georiënteerd op een nieuwe televisie. Zo heb ik meerdere reviews via Tweakers gelezen (redactie + gebruikers) en reviews op YouTube bekeken. Uiteindelijk kwam ik vooral uit bij Philips of LG.

De televisies die ik tot zover heb gevonden:
  • Philips 65OLED808
  • LG OLED evo C3 65" (C34 / C35)
  • LG OLED evo G3 65" (met voet erbij)
  • Sony Bravia XR-65A80L
Vergelijking: https://tweakers.net/pric...;1924424;1921508;1927160/

Tot enkele maanden geleden had ik m'n ogen gericht op de Philips 65OLED807 (2022), ook vanwege de Ambilight en de Ambilight+Hue integratie. De 2023 televisies van Philips hebben geen Ambilight+Hue integratie meer.

Indien het een ander merk televisie wordt is er een optie om de Philips Hue Play HDMI Sync Box te nemen in combinatie met de Hue Gradient Lightstrip. Ik ben me ervan bewust dat alle inkomende beelden via de Sync Box moeten lopen om een Ambilight effect te krijgen met de Gradient Lightstrip. Ik verwacht dat ik bij de internet provider een kastje krijg die in dit geval kan koppelen aan de Sync Box. Voor streaming heb ik eventueel een Chromecast Ultra liggen. Mocht ik hier nog een gedachtegang missen, laat me het weten :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien dit mijn eerste smart televisie wordt, is het nodig om de televisie in te laten stellen (eventueel beeldkwaliteit optimaliseren) door de winkel, of is dit eenvoudig zelf te doen?

Ik heb in mijn lijstje zowel de LG C3 als de LG G3 genoteerd. Ik las dat de G3 een nieuwer en beter paneel heeft vergeleken met de C3. Op dit moment ligt de G3 een beetje boven mijn budget, maar mocht deze goedkoper worden in de komende maanden, welke van de twee televisies is dan beter/verstandiger om te kopen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en het advies! In de komende tijd zal ik een aantal keer in winkels gaan kijken naar verschillende televisies.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

5m is een aardige afstand, hoe denk je over een generatie oudere tv met een maatje groter (77 inch)? Ik vind met 3,5m een 65 inch net goed, maar zou zelf nog liever een maatje groter hebben gehad. Bij 5m zou ik zelfs m'n vrouw nog kunnen overtuigen om 77 inch te nemen. :p

Ik ben zelf erg tevreden over de G2, komende van een redelijk felle QLED. De extra helderheid van een G3 is voor mij niet nodig geweest, de G2 kan al verblindende wit weergeven in het donker. Misschien is een C2 ook voor rond de 2200 te vinden voor 77 inch. Persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar een grotere kijkhoek ipv wat meer hepderheid. Vooral voor immersie met films.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2023 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Moeilijk advies geven als je pas over 2 tot 3 maanden gaat kopen, je zit in maart in de introductieperiode van de 2024 OLEDs. Daarnaast lopen de huidige (LG) cashback acties bijna af. Geen flauw idee wat de prijzen en voorraden gaan doen.

Ik zit zelf ook op 4 tot 5m van de TV af en 77" is zeker aan te raden. Ben voor een 77G3 gegaan, maar een 83C3 was qua formaat nog mooier :)

Aangezien je voor een voet lijkt te gaan zou ik geen G model nemen. Die zijn al duurder en juist met meegeleverde gallerybeugel voor plat ophangen. Je krijgt ook nog eens onnodige extra kosten voor een voet.

Ik zou dan een 65C3 of liever een 77C3 overwegen. Een leuke 77C2 deal kan ook interessant zijn, vooral omdat het verschil met de nieuwere C3 niet heel groot is. Als je budget +- €2200 wordt dan moet een 77" misschien wel mogelijk worden. Dat lijkt eerst heel groot, maar na 1 week ben je gewend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Ik zou niet gaan rommelen met een Philips Sync Box, wanneer Ambilight een harde eis is koop je een Philips TV, is het geen harde eis laat Ambilight achterwegen en koop een LG of Sony.

Wat betreft het formaat is 65'' bij de genoemde kijkafstand verre van luxe, een 77'' is dan een betere/ logischere keuze. Wellicht kun je met de indeling tweaken en de kijkafstand verkleinen, een bankstel strak tegen de muur en een tv strak tegen de andere muur verdient meestal geen WAF-award ;).

De G3 koop je voornamelijk voor het design en de grotere HDR impact, verder is het op dit moment nog koffiedik kijken. Gelet op de afgelopen jaren is rond de BTW vrije dagen (niet per se bij de MM zelf), over een maand, een geschikt moment om een goede deal te maken. Hierna zullen de prijzen weer omhoog gaan en pas in/ tegen de zomer, ruim nadat de '24 modellen op de markt zijn weer dalen.

De LG C3/ C2 biedt in het algemeen de meeste bang for the buck.

Wacht niet te lang met het upgraden van het geluid, dit voegt veel toe aan de beleving. Tot in zekere zin zelfs meer dan beeldkwaliteit/ afmeting van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:17:
5m is een aardige afstand, hoe denk je over een generatie oudere tv met een maatje groter (77 inch)? Ik vind met 3,5m een 65 inch net goed, maar zou zelf nog liever een maatje groter hebben gehad. Bij 5m zou ik zelfs m'n vrouw nog kunnen overtuigen om 77 inch te nemen. :p

Ik ben zelf erg tevreden over de G2, komende van een redelijk felle QLED. De extra helderheid van een G3 is voor mij niet nodig geweest, de G2 kan al verblindende wit weergeven in het donker. Misschien is een C2 ook voor rond de 2200 te vinden voor 77 inch. Persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar een grotere kijkhoek ipv wat meer hepderheid. Vooral voor immersie met films.
Ik heb eigenlijk nog niet echt nagedacht over een 77 inch model. Op m'n werk werd juist gezegd dat 55 inch al voldoende zou zijn en ik zou volgens hen al een beetje eigenwijs zijn om te kijken naar een maatje groter, een 65 inch model.
stin00 schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:30:
Moeilijk advies geven als je pas over 2 tot 3 maanden gaat kopen, je zit in maart in de introductieperiode van de 2024 OLEDs. Daarnaast lopen de huidige (LG) cashback acties bijna af. Geen flauw idee wat de prijzen en voorraden gaan doen.

Ik zit zelf ook op 4 tot 5m van de TV af en 77" is zeker aan te raden. Ben voor een 77G3 gegaan, maar een 83C3 was qua formaat nog mooier :)

Aangezien je voor een voet lijkt te gaan zou ik geen G model nemen. Die zijn al duurder en juist met meegeleverde gallerybeugel voor plat ophangen. Je krijgt ook nog eens onnodige extra kosten voor een voet.

Ik zou dan een 65C3 of liever een 77C3 overwegen. Een leuke 77C2 deal kan ook interessant zijn, vooral omdat het verschil met de nieuwere C3 niet heel groot is. Als je budget +- €2200 wordt dan moet een 77" misschien wel mogelijk worden. Dat lijkt eerst heel groot, maar na 1 week ben je gewend!
Ik ben me ervan bewust dat er t/m 31 december een cashback loopt van LG en rond april 2024 nieuwe series van o.a. LG op de markt verschijnen. Maar om zo'n tv enkele maanden bij m'n ouders te stallen is ook weer niks en om dan vervolgens weer naar m'n appartement te brengen. Maar qua voorraden zal het toch niet zo snel gaan dat de C3 serie rond maart-april 2024 op is? Zeker weten doe je natuurlijk nooit. Aan de andere kant kan het mogelijk ook weer een kans zijn, omdat de prijzen dan de 2023 modellen misschien wat kunnen dalen wanneer de 2024 modellen op de markt komen.

Maar zoals ik hierboven al had gezegd, ik heb nog niet naar een 77 inch model gekeken. Binnenkort ga ik weer even rondkijken en dan zal ik ook naar een 77 model kijken i.c.m. de kijkafstand.
Freshouttheoven schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:30:
Ik zou niet gaan rommelen met een Philips Sync Box, wanneer Ambilight een harde eis is koop je een Philips TV, is het geen harde eis laat Ambilight achterwegen en koop een LG of Sony.

Wat betreft het formaat is 65'' bij de genoemde kijkafstand verre van luxe, een 77'' is dan een betere/ logischere keuze. Wellicht kun je met de indeling tweaken en de kijkafstand verkleinen, een bankstel strak tegen de muur en een tv strak tegen de andere muur verdient meestal geen WAF-award ;).

De G3 koop je voornamelijk voor het design en de grotere HDR impact, verder is het op dit moment nog koffiedik kijken. Gelet op de afgelopen jaren is rond de BTW vrije dagen (niet per se bij de MM zelf), over een maand, een geschikt moment om een goede deal te maken. Hierna zullen de prijzen weer omhoog gaan en pas in/ tegen de zomer, ruim nadat de '24 modellen op de markt zijn weer dalen.

De LG C3/ C2 biedt in het algemeen de meeste bang for the buck.

Wacht niet te lang met het upgraden van het geluid, dit voegt veel toe aan de beleving. Tot in zekere zin zelfs meer dan beeldkwaliteit/ afmeting van de TV.
Ik zag Ambilight als een leuk extraatje, niet als een harde eis. Het beeld zelf vind ik belangrijker.

Je zou verwachten dat wanneer de 2024 modellen op de markt komen, de prijzen van de 2023 modellen zullen zakken. Zelf is de televisiemarkt nieuw voor mij, dus kan ik het natuurlijk ook fout hebben ;) Bij welke winkels zijn er dan BTW-vrije dagen? Als het rond eind januari is kan ik misschien nog wel een deal maken.

WAF-award? Help me even met deze afkorting haha :P Ik denk dat er niet veel anders mogelijk is dan de meubels (vrij dicht) tegen de muur aan te plaatsen, ook omdat er nog een dubbele deur naar het balkon aanwezig is tussen deze ruimte. Zie het voorbeeld hieronder (even snel in Paint getekend, afmetingen van de bank en de tv meubel komen mogelijk niet helemaal overeen, maar het gaat even om het idee). Van muur tot muur is het zo'n 5 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXgJaORC5LXyQ1WLNhKszAcAGsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wXR0tElo8qaRNYN6OtOLfm20.png?f=user_large

In ieder geval bedankt voor de reacties zover! In de komende weken ga ik me verder oriënteren m.b.t. de grootte van de televisies. Uiteraard zijn andere tips altijd welkom! :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:28
Ik heb globaal dezelfde kijkafstand en heb eerlijk gezegd een beetje spijt dat ik een 65” heb. Een 75 of groter had makkelijk gekund.

En waf is wife acceptance factor.

[ Voor 12% gewijzigd door stutrecht op 24-12-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
stutrecht schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:42:
Ik heb globaal dezelfde kijkafstand en heb eerlijk gezegd een beetje spijt dat ik een 65” heb. Een 75 of groter had makkelijk gekund.

En waf is wife acceptance factor.
Het zou ook zonde zijn als je achteraf denkt dat het formaat net wat groter had gemogen :) Voor m'n desktop PC had ik een 28 inch monitor gekocht. In de eerste dagen vond ik het te groot, maar binnen een week was ik er helemaal aan gewend.

Aaaaaaah haha 8)7 Ik ben op dit moment single, dus daar heb ik geen last van haha :P En anders zal die persoon het maar moeten accepteren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:38:
[...]
Ik heb eigenlijk nog niet echt nagedacht over een 77 inch model. Op m'n werk werd juist gezegd dat 55 inch al voldoende zou zijn en ik zou volgens hen al een beetje eigenwijs zijn om te kijken naar een maatje groter, een 65 inch model.
Dat zei m'n schoonfamilie ook, maar uiteindelijk is het toch wel mooi. Voor een beetje kijken is elke tv prima, maar als je echt immersie wil in een film of serie is groter altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier een 65 inch G3 op 3,5 meter, maar zou voor 5 meter zeker voor een 77 G2 gaan wat @Verwijderd ook aangeeft. Onze G3 staat standaard op maximale energiebesparing en die extra 12 inch ga je zeker merken.

Overigens staat de G serie wel echt schitterend aan de muur. Als die op een poot komt heb je met de C3 volgens mij hetzelfde paneel als een G2, uiteraard wel 77”. Persoonlijk zou ik de extra kosten voor het design en de poot voor de G er niet voor over hebben als je hem niet ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Deveon schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:57:
Hier een 65 inch G3 op 3,5 meter, maar zou voor 5 meter zeker voor een 77 G2 gaan wat @Verwijderd ook aangeeft. Onze G3 staat standaard op maximale energiebesparing en die extra 12 inch ga je zeker merken.

Overigens staat de G serie wel echt schitterend aan de muur. Als die op een poot komt heb je met de C3 volgens mij hetzelfde paneel als een G2, uiteraard wel 77”. Persoonlijk zou ik de extra kosten voor het design en de poot voor de G er niet voor over hebben als je hem niet ophangt.
Een G3 met voet was gewoon een mogelijke optie. M'n collega had hier ook al over. Maar deze optie laat ik nu gewoon lekker varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 19:22

reaL_G

G

zie veel glas aan de zijkant, hoe komt en gaat de zon?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
reaL_G schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:45:
zie veel glas aan de zijkant, hoe komt en gaat de zon?
Ik heb vooral in de ochtend en een deel van de middag zon. Ik ga vooral 's avonds tv kijken. Aan de andere kant heb ik vrijwel geen glas, op in de keuken na. Maar buiten staan er genoeg bomen om zonlicht tegen te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 19:22

reaL_G

G

direct zonlicht is killing voor een oled paneel.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
RobinNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:38:

Ik zag Ambilight als een leuk extraatje, niet als een harde eis. Het beeld zelf vind ik belangrijker.

Je zou verwachten dat wanneer de 2024 modellen op de markt komen, de prijzen van de 2023 modellen zullen zakken. Zelf is de televisiemarkt nieuw voor mij, dus kan ik het natuurlijk ook fout hebben ;) Bij welke winkels zijn er dan BTW-vrije dagen? Als het rond eind januari is kan ik misschien nog wel een deal maken.

WAF-award? Help me even met deze afkorting haha :P Ik denk dat er niet veel anders mogelijk is dan de meubels (vrij dicht) tegen de muur aan te plaatsen, ook omdat er nog een dubbele deur naar het balkon aanwezig is tussen deze ruimte. Zie het voorbeeld hieronder (even snel in Paint getekend, afmetingen van de bank en de tv meubel komen mogelijk niet helemaal overeen, maar het gaat even om het idee). Van muur tot muur is het zo'n 5 meter.

[Afbeelding]

In ieder geval bedankt voor de reacties zover! In de komende weken ga ik me verder oriënteren m.b.t. de grootte van de televisies. Uiteraard zijn andere tips altijd welkom! :)
Alle gekheid op een stokje, heeft het niet zo zeer met WAF te maken maar eerder met het praktischer indelen van de ruimte.

Persoonlijk zou ik de bank een kleine meter naar voren schuiven, en erachter een mooie open kast/ dressoir naar smaak plaatsen. Iets dat niet zo log oogt. Met een paar zoekopdrachten kun je nog meer ideeën vinden, een paar planken tegen de muur is bijv. ook een optie.

Naast dat je de kijkafstand verkort creëer je hiermee ook ruimte voor de rear-speakers van de gewenste soundbar en bijv. een staande lamp in de hoek of een mooie plant (sommige personen vinden alleen een lichtbron achter het zicht fijner tijdens het kijken). Wellicht dat met deze indeling een 65’’ volstaat, al blijft een 77’’ een stuk machtiger qua beleving.

Waar ik op doel is dat rond de BTW vrije dagen ook andere winkels mee gaan met de prijs, en je soms zelf beter deals kan maken door contact op te nemen en onderhandelen over de prijs. Zie het OLED korting topic.

Er zijn meer consumenten die zoals jou een overjarig model kopen wanneer de nieuwe modellen op de markt komen, fabrikanten weten dit ook goed. Hierdoor stijgen de prijzen meestal weer deels om het gat minder groot te maken zodat de nieuwe modellen toch relatief aantrekkelijk blijven voor de early adopters. Pas vanaf een x moment in de early majority fase zakken de prijzen van het overjarig model. Dit is meestal tegen het einde van de lente/ begin zomer.

Uiteraard is het een en ander afhankelijk van hoeveel voorraad er nog is, wanneer er een overvloed van overjarige modellen is heb je geluk en zal de fabrikant de inkoopprijs sneller laten zakken. Is de voorraad relatief beperkt heb je pech.

Direct zonlicht op het paneel kan permanente vlekken veroorzaken. Mocht dit het geval zijn ben je beter af met een goede LCD TV, de Sony X90L of X95L zijn dan goede opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
reaL_G schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:02:
direct zonlicht is killing voor een oled paneel.
Ik heb net even gekeken op Google Maps. De woning staat exact hetzelfde als de woning van mijn ouders. In zowel de ochtend als middag schijnt de zon de woning in, maar echt op de tv zal mogelijk in de vroege ochtenduren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:10:
[...]

Alle gekheid op een stokje, heeft het niet zo zeer met WAF te maken maar eerder met het praktischer indelen van de ruimte.

Persoonlijk zou ik de bank een kleine meter naar voren schuiven, en erachter een mooie open kast/ dressoir naar smaak plaatsen. Iets dat niet zo log oogt. Met een paar zoekopdrachten kun je nog meer ideeën vinden, een paar planken tegen de muur is bijv. ook een optie.

Naast dat je de kijkafstand verkort creëer je hiermee ook ruimte voor de rear-speakers van de gewenste soundbar en bijv. een staande lamp in de hoek of een mooie plant (sommige personen vinden alleen een lichtbron achter het zicht fijner tijdens het kijken). Wellicht dat met deze indeling een 65’’ volstaat, al blijft een 77’’ een stuk machtiger qua beleving.

Waar ik op doel is dat rond de BTW vrije dagen ook andere winkels mee gaan met de prijs, en je soms zelf beter deals kan maken door contact op te nemen en onderhandelen over de prijs. Zie het OLED korting topic.

Er zijn meer consumenten die zoals jou een overjarig model kopen wanneer de nieuwe modellen op de markt komen, fabrikanten weten dit ook goed. Hierdoor stijgen de prijzen meestal weer deels om het gat minder groot te maken zodat de nieuwe modellen toch relatief aantrekkelijk blijven voor de early adopters. Pas vanaf een x moment in de early majority fase zakken de prijzen van het overjarig model. Dit is meestal tegen het einde van de lente/ begin zomer.

Uiteraard is het een en ander afhankelijk van hoeveel voorraad er nog is, wanneer er een overvloed van overjarige modellen is heb je geluk en zal de fabrikant de inkoopprijs sneller laten zakken. Is de voorraad relatief beperkt heb je pech.

Direct zonlicht op het paneel kan permanente vlekken veroorzaken. Mocht dit het geval zijn ben je beter af met een goede LCD TV, de Sony X90L of X95L zijn dan goede opties.
Qua indeling moet ik nog even kijken hoe ik alles wil hebben. Met een hoekbank wordt het waarschijnlijk lastig om het een meter naar voren te halen, ook vanwege de deuren.

Ik heb het OLED korting topic ooit wel eens een beetje doorgelezen, maar meer voor nieuwsgierigheid. Ik weet dat je bij winkels als HelloTV korting kan vragen. Bij andere winkels weet ik het niet. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Wat betreft de prijzen en de nieuwe modellen handig om te weten, thnx!

Wat kan het effect zijn van de ochtenduren zon op de tv? In de woning is zonwering (rolgordijnen over de gehele breedte) aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
RobinNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:36:
[...]

Ik heb het OLED korting topic ooit wel eens een beetje doorgelezen, maar meer voor nieuwsgierigheid. Ik weet dat je bij winkels als HelloTV korting kan vragen. Bij andere winkels weet ik het niet. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Wat betreft de prijzen en de nieuwe modellen handig om te weten, thnx!

Wat kan het effect zijn van de ochtenduren zon op de tv? In de woning is zonwering (rolgordijnen over de gehele breedte) aanwezig.
Verweg blijven van HelloTV, is een dozenschuiver die zodra je iets gekocht hebt en erna service of garantie claimt niet meer thuis geeft. Alle positieve reviews zijn omgekocht/ ze delen regelmatig tegoedbonnen uit voor het schrijven van een positieve review.

In de ochtend is de UV-waarde laag of geheel afwezig afhankelijk van het seizoen, een OLED TV kan hierdoor prima in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:17:
[...]

Verweg blijven van HelloTV, is een dozenschuiver die zodra je iets gekocht hebt en erna service of garantie claimt niet meer thuis geeft. Alle positieve reviews zijn omgekocht/ ze delen regelmatig tegoedbonnen uit voor het schrijven van een positieve review.

In de ochtend is de UV-waarde laag of geheel afwezig afhankelijk van het seizoen, een OLED TV kan hierdoor prima in jouw situatie.
Ik was wel van plan om ergens deze weken bij een winkel van HelloTV te kijken, het verschil van 65 of 77 inch op 4,5 - 5 meter. Bij de Media Markt of Coolblue in de buurt is dat niet echt mogelijk. Maar het is straks nog even zoeken naar een goede winkel met goede prijzen.

Op Tweede Kerstdag scheen de zon in de ochtend om half 12 al niet meer op de muur in de woning van m'n ouders, dus ik denk ook wel dat het meevalt. Daarnaast heb ik boven het raam ook nog het balkon van de bewoners boven me zitten, wat mogelijk ook nog in het voordeel werkt. Maar een aanpassing doen door bijvoorbeeld de rolgordijnen omlaag te houden vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@RobinNL

+1 voor minimaal 65 inch. Ik zou absoluut niet kleiner gaan. Ik zit met 65” op 4.20m.

Moet het trouwens per sé OLED/Qled worden?

Weliswaar is mijn overtuiging direct zonlicht (dus UV-beschadiging) op mijn TV gedurende de dag waardoor ik oled niet aan durfde.

Ik heb de Sony 65X95L MiniLED gekocht voor 1829,-, superblij mee.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:43:
@RobinNL

+1 voor minimaal 65 inch. Ik zou absoluut niet kleiner gaan. Ik zit met 65” op 4.20m.

Moet het trouwens per sé OLED/Qled worden?

Weliswaar is mijn overtuiging direct zonlicht (dus UV-beschadiging) op mijn TV gedurende de dag waardoor ik oled niet aan durfde.

Ik heb de Sony 65X95L MiniLED gekocht voor 1829,-, superblij mee.
65 inch is eigenlijk ook het minimale waar ik voor wil gaan. Nu is het even kijken of het 65 of 77 inch gaat worden. Thuis ben ik niet echt grote televisies gewend. Op mijn kamer heb ik een 26 inch tv staan, voor op 1,5 meter (bureau) en 3,5 meter afstand (bed). In de woonkamer staat een televisie van ergens tussen de 30 en 35 inch, waarschijnlijk op een afstand van ongeveer 3,5 meter. Alleen.... je wordt er nooit echt ingezogen.

Op dit moment staan alle opties open, maar na wat rond lezen op meerdere websites en het lezen van reviews kwam ik wel een beetje op OLED uit. Nu ik me bewust ben van mogelijke beschadiging van de zon heb ik het ervoor over om overdag de rolgordijnen dicht te doen.

In ieder geval bedankt voor je aanrader, deze zal ik ook even in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zijn zelf vorig jaar van 52" naar 65" gegaan, dat wende snel. Zitten ook op net geen 5m van de TV. 77" zou voor mij persoonlijk te groot zijn.

Ook een OLED hier voor de upgrade, geen invallend licht overdag.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 30-12-2023 23:20 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Borromini schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:19:
Wij zijn zelf vorig jaar van 52" naar 65" gegaan, dat wende snel. Zitten ook op net geen 5m van de TV. 77" zou voor mij persoonlijk te groot zijn.

Ook een OLED hier voor de upgrade, geen invallend licht overdag.
Bedankt voor je input! Ik moet nog gaan kijken of het 65 of 77 inch gaat worden. Ik verwacht rond 4 januari te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 17:25
Ik zit in een soortgelijke situatie als jou @RobinNL. Behalve dan dat ik al een oude LG (10 jaar oud) van 50 inch heb.

Ik ben ook op zoek naar een 65 inch of 77 inch (kijkafstand 3.5 m).
Ik wil graag een LG OLED tv.

Na een paar weken ''research'' ben ik tot de volgende conclusies gekomen voor mezelf:
Ik ga eerst kijken naar goed geluid. Bijna net zo belangrijk als de TV zelf.
Op het oog heb ik de Samsung HW-Q990C (2023). Deze week ga ik luisteren in een HIFI winkel wat het beste bij me past.

Daarnaast wacht ik dan nog een paar maanden voor de nieuwe tv. Het nieuwe tv seizoen van 2024 staat voor de deur en LG komt waarschijnlijk met een LG C4 en LG G4 binnenkort op de markt. Daarnaast zullen de prijzen van OLED tv's waarschijnlijk wat gaan dalen is de verwachting. Zelf ga ik waarschijnlijk niet voor de G4 of G3, want ik wil graag een tv met standaard (misschien dat G4 wel met standaard komt?). Maar als de nieuwe C4 (met standaard) dadelijk wel dezelfde helderheid (MLA) biedt als de huidige G3, dan zie ik dat wel als een serieuze optie. Als de C4 tegenvalt qua verbeteringen, dan is de C2 of C3 nog een optie. Overigens, de B3 is ook van goede kwaliteit (bijna gelijk aan de C2 en C3) en zit ook in mijn lijstje van overwegingen (ik weet zo niet of er ook een B4 komt in 2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Los van de grootte zou ik de Samsung S90C aanbevelen. Deze heeft m.i. de beste prijs/kwaliteit-verhouding en heeft een QD-OLED paneel. Het paneel is heel helder en uniform, en presteert ook in omgevingen met veel omgevingslicht erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 21:40
RobinNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:26:
[...]

Ik was wel van plan om ergens deze weken bij een winkel van HelloTV te kijken, het verschil van 65 of 77 inch op 4,5 - 5 meter. Bij de Media Markt of Coolblue in de buurt is dat niet echt mogelijk. Maar het is straks nog even zoeken naar een goede winkel met goede prijzen.
Prima neuzen bij HelloTV uiteraard. Maar verder deel ik deel ik de mening van @Freshouttheoven wel. Ook qua onderhandeling/klantcontact vind ik ze alles behalve prettig. Lijken wel van die opdringere keukenverkopers van mandemakers wat dat betreft.

Ik heb uiteindelijk bij Smits in Arnhem een C3 gekocht. Fijn personeel en service wat mij betreft. Als je kans ziet om langs Arnhem te wippen kan ik je die winkel aanbevelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:19:
[...]

Prima neuzen bij HelloTV uiteraard. Maar verder deel ik deel ik de mening van @Freshouttheoven wel. Ook qua onderhandeling/klantcontact vind ik ze alles behalve prettig. Lijken wel van die opdringere keukenverkopers van mandemakers wat dat betreft.

Ik heb uiteindelijk bij Smits in Arnhem een C3 gekocht. Fijn personeel en service wat mij betreft. Als je kans ziet om langs Arnhem te wippen kan ik je die winkel aanbevelen.
Arnhem is wel een beetje ver hoor haha, woon zelf in regio Rotterdam. Media Markt is ook een winkel waar ik alleen een beetje rondkijk voor ideeën. Ik zat een aantal dagen geleden ook nog een beetje in de Pricewatch te neuzen... Welke winkel zou mogelijk betrouwbaar kunnen zijn... Coolblue vertrouw ik gewoon, maar liever wil je een goedkopere winkel hebben indien mogelijk. Maar het lage aantal reviews houdt me ook tegen om bij een webwinkel te shoppen. Ik heb ook de reviews van HelloTV gelezen, deze komen zo nep over op mij (elke review: 'Ik ben goed geholpen door <insert name>' en verder een goede ervaring).

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 02-01-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Vanmiddag ben ik even langs HelloTV en de Media Markt geweest om te kijken naar televisies.

De winkel van HelloTV in Rotterdam was vrij kaal, vooral als je Media Markt gewend bent. Als eerst ben ik bij de LG televisies gaan kijken. Vergeleken met de webshop hadden de televisies in de winkel een meerprijs van €400 euro (C3 65 en C3 77). Dus in de winkel stond de 65 inch voor €2400-2500 te koop en de 77 inch voor €3800-€3900. Apart... Voor de rest waren er nog een aantal Philips en Samsung televisies. Ik had eigenlijk iets meer van de winkel verwacht, vooral omdat ze spreken over 1000m2 aan oppervlakte.

De winkel was wel wat ruimer opgezet, dus kon ik gemakkelijk zien hoe groot de tv is op ongeveer 5 meter afstand. Dan neig ik toch eerder naar een 77 inch televisie, mits deze goed geprijsd is. Mogelijk valt het budget ietsjes op te rekken als andere kosten lager uitvallen.

Voor later zou ik ook een soundbar willen voor de tv. Aangezien de tv op de poot staat, moet de soundbar ervoor/onder komen te staan. Natuurlijk weet ik nog niet welk merk ik zou willen, maar de soundbar mag niet voor het beeld staan. Wat zou hier een oplossing voor kunnen zijn? In de kastjes van de tv meubel is het niet mogelijk deze neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
RobinNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:34:

Voor later zou ik ook een soundbar willen voor de tv. Aangezien de tv op de poot staat, moet de soundbar ervoor/onder komen te staan. Natuurlijk weet ik nog niet welk merk ik zou willen, maar de soundbar mag niet voor het beeld staan. Wat zou hier een oplossing voor kunnen zijn? In de kastjes van de tv meubel is het niet mogelijk deze neer te zetten.
- Je koopt de Sony 77A84K, de voet kun je op drie verschillende manieren instellen waaronder dus ook een soundbar optie. Bijkomend voordeel hierbij kan zijn dat de geïntegreerde speakers wellicht voor jou volstaat, deze zijn een paar niveaus hoger dan die van Samsung en LG.

- Je koopt een universele stand (en levert in op design), mocht de soundbar te groot zijn.

- Mooie plank onder de gecentreerde voet.
Pagina: 1