Koopadvies soundbar + twee achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alstroemeria
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo allen,

Allereerst mijn excuses als ik rare vragen stel, ik heb weinig tot geen verstand van audioapparatuur...
Binnenkort moet ik mijn woning inrichten. Dan mag ik ook een keuze maken in wat voor geluidsinstallatie ik aanschaf. Ik zou hier graag wat advies in krijgen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een speaker/soundbar die onder/naast de tv kan staan met een linker en rechter achterspeaker. Voor de 2 achterspeakers heb ik een wandcontactdoos (230V) maar verder geen kabels naar de televisie toe. Ik zou graag willen dat de geluidsinstallatie ook met Bluetooth is te bedienen (dus met mijn mobiel muziek afspelen).

Wat is je budget?
Rond de €400. Ik heb geen hele hoge eisen aan geluidskwaliteit, in mijn huidige situatie heb ik helemaal geen losse speakers o.i.d.
Of heb ik met €400 Alibaba kwaliteit?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren en kijken van tv/Netflix. Misschien af en toe wat gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie om eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze, en ik weet niet wat nou wel en niet mogelijk is. Zelf zat ik te denken aan een soundbar met 2 Google Nest achterspeakers. Maar ik heb
liever Bluetooth gestuurde speakers omdat ik niet een groot fan ben van spraakgestuurde apparatuur. Daarnaast weet ik niet of dit te combineren is met een soundbar.

Bedankt voor het lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kies je een receiver/versterker/soundbar/etc: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 25-12-2023 20:25 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alstroemeria
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-12-2024
Bedankt, heb ik niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 21:46

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik heb recentelijk zonder veel ervaring met audio deze twee besteld (wel tijdens Black Friday en een MediaMarkt bon);
uitvoering: Samsung Essential HW-B550
uitvoering: Samsung Wireless Rear Speaker kit SWA-9200S (2022) (Zwart)
Ik ben er erg tevreden mee. De achterspeakers hebben alleen netspanning nodig (voor 1 speaker) en de andere sluit je aan op die speaker met een meegeleverde luidsprekerkabel. Verbinding met soundbar is draadloos. De woonerf verbindt ook draadloos. Al met al een leuk setje met leuk geluid.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ook voor jou een fijne Kerst. /s

Waarom niet??? Er staat precies hoe je een keuze maakt voor de aanschaf van een receiver, versterker, of soundbar. Zo kom je via de pricewatch al tot een aantal apparaten wat voldoet aan je audioeisen. Op basis van de resultaten kun je zien wat voor draadloze achterspeakers ze ondersteunen. Enz. enz.

Er zijn soundbars met losse achterspeakers. Er zijn receivers die via Heos of MusicCast draadloze speakers ondersteunen. Soms kan iets wel als draadloze achterspeaker. Soms kan een draadloze speaker alleen voor muziek gebruikt worden.

Volg de punten stap voor stap en je komt verder dan je nu bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:38
Waarom schaf je uberhaupt iets aan als je niet om de geluidskwaliteit maalt?

En waarom perse achterspeakers erbij?
Qua geluid kan je beter kijken naar een set actieve speakers die een HDMI aansluiting hebben.

Dat klinkt meestal beter dan een soundbar, als is het maar omdat de linker en rechter speaker verder uit elkaar zitten.

Hier is zat in je budget te vinden (ok in andere kleuren dan zwart):
https://www.hifiklubben.n...ers/actieve-luidsprekers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02
Jorgen schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:38:
[...]

ook voor jou een fijne Kerst. /s

Waarom niet??? Er staat precies hoe je een keuze maakt voor de aanschaf van een receiver, versterker, of soundbar. Zo kom je via de pricewatch al tot een aantal apparaten wat voldoet aan je audioeisen. Op basis van de resultaten kun je zien wat voor draadloze achterspeakers ze ondersteunen. Enz. enz.

Er zijn soundbars met losse achterspeakers. Er zijn receivers die via Heos of MusicCast draadloze speakers ondersteunen. Soms kan iets wel als draadloze achterspeaker. Soms kan een draadloze speaker alleen voor muziek gebruikt worden.

Volg de punten stap voor stap en je komt verder dan je nu bent.
Hij vraagt met een reden naar een soundbar en niet naar een receiver waarschijnlijk om het kostenplaatje.
Geen idee of @Alstroemeria dit bedoeld maar het lijkt mij dat je met welke receiver dan ook heel wat meer kwijt bent.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ad de Jong schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:11:
[...]

Hij vraagt met een reden naar een soundbar en niet naar een receiver waarschijnlijk om het kostenplaatje.
Geen idee of @Alstroemeria dit bedoeld maar het lijkt mij dat je met welke receiver dan ook heel wat meer kwijt bent.
Als hij goed had gelezen staat er na de introductie letterlijk

"Waar ik receiver schrijf, kun je ook soundbar, multiroomset, homecinemaset of versterker lezen."

Ik geef de link niet zo maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Jorgen schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:12:
[...]

Als hij goed had gelezen staat er na de introductie letterlijk

"Waar ik receiver schrijf, kun je ook soundbar, multiroomset, homecinemaset of versterker lezen."

Ik geef de link niet zo maar. ;)
Ik lees in jouw post letterlijk "Hoe kies je een receiver: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Dan denk ik ook alleen maar dat het over receivers gaat en klik ik ook niet verder.

Ik lees mee omdat ik tzt mijn receiver (zodra die de geest geeft) met center, zuilen en rears ook eruit ga doen.
Voor het beetje wat ik tegenwoordig kijk qua films of series zijn die grote dingen mij niet meer waard om ze te laten staan.
Liever een paar betere luidsprekers voor de vintage set om muziek te luisteren en iets wat een beetje surround geeft bij een film via een soundbar en rears.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ad de Jong schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:21:
[...]

Ik lees in jouw post letterlijk "Hoe kies je een receiver: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Dan denk ik ook alleen maar dat het over receivers gaat en klik ik ook niet verder.

Ik lees mee omdat ik tzt mijn receiver (zodra die de geest geeft) met center, zuilen en rears ook eruit ga doen.
Voor het beetje wat ik tegenwoordig kijk qua films of series zijn die grote dingen mij niet meer waard om ze te laten staan.
Liever een paar betere luidsprekers voor de vintage set om muziek te luisteren en iets wat een beetje surround geeft bij een film.
Snap ik, maar zoals gezegd, ik post de link niet zomaar.

Begrijp ik goed dat je 2 sets gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Jorgen schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:24:
[...]

Snap ik, maar zoals gezegd, ik post de link niet zomaar.

Begrijp ik goed dat je 2 sets gebruikt?
Pas dan de tekst aan naar bv "Hoe kies je een receiver/soundbar etc: Jorgen in "Keuze tussen receivers" dan klik je gemakkelijker verder ;)

Ik heb hier aan de tv een receiver (inmiddels de sub al verkocht, appartement is te gehorig en minste geringste dat die zich een beetje laat horen kunnen er meer meegenieten) met de zuilen die het volledige bereik aardig aankunnen en volwaardige luidsprekers als rears voor de films en series aangestuurd door Plex op de Shield.

Voor muziek te luisteren is de jaren 80 AKAI toren met KEF luidsprekers veel meer geschikt.

Edit: maar dit gaat te ver offtopic en daar heeft @Alstroemeria niets aan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 25-12-2023 20:33 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ad de Jong Ik heb het aangepast (voordat je het zei al). Dank voor je suggestie.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 25-12-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 11:21
Onze soundbar heeft het opgegeven, en waren we eigenlijk ook niet tevreden over (Philips model weet ik niet van buiten) Deze moesten wij aansluiten vanaf de Telenet decoder, naar de soundbar en vandaar terug naar de televisie (Samsung) Echter voordat de decoder de soundbar aangezet had waren we vooralleer we beeld en geluid hadden een 5 minuten verder.

Nu kregen wij afgelopen week de 'nieuwe" Telenet decoder en werkt het helemaal niet meer. Krijgen er geen geluid meer uit.
Probleem is echter wel dat de 3 HDMI poorten vol zitten met: Een Apple tv, een 'nieuwe decoder en een Nintendo switch.

Is het dan verstandiger om voor een reciever te gaan waar extra HDMI poorten op zitten?

We hebben een volledig vrijstaand huis, en voldoende ruimte in de living (anders koop je geen 85 inch tv 4K :p )

Indien dit een topic kapen is excuses, dan zal ik wel een nieuwe aanmaken als dat moet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-05 20:35
Tip: check in de Telenet TVbox of het merkt ondersteund is door de TV box.
Ik heb net een dure Sennheiser Ambeo Max retour gestuurd.
Sennheiser is niet ondersteund door Telenet tvbox V2 hierdoor kan je het geluid niet via je Telenet afstandbediening aanpassen.

De duurdere soundbars hebben wel ook een aantal hdmi aansluitingen indien je extra nodig hebt.
Vb: Sony A5000 heeft 1 extra HDMI in en A7000 heeft er 2 extra (kan je ook nog subwoofer en draadloze achterspeakers aanhangen.
Vermits je Samsung Tv hebt kan je best ook een Samsung bar nemen.
VB topmodel HW - Q990C dan heb je ook 2 extra HDMI aansluitingen

Ikzelf ga voor de Bose smart ultra soundbar + Bass 700 + surround 700 speakers.
Bose is de enige manier om gebruik te maken van bestaande luidsprekerkabel.
De draadloze Sony achterspeaker gaan maar 12 uur mee zonder heropladen en heb ik geen zin in.

Ik kom van een Denon receiver en 5.1 speakeropstelling en de Sennheiser was een ontgoocheling.
Het weerkaatsen van geluid op muren was voor mijn woonruimte in L- vorm niet goed.
Ik keer dus terug naar een opstelling met achterspeakers.
Een Atmossounbar zonder achterspeaker zal dus niet goed werken als je niet aan beide zijden muren hebt om te weerkaatsen.
Pagina: 1