Chromecast kan niet verbinden, TV kanaal wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon-s-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
[FOUT IN TITEL: LG TV kanaal wordt niet gevonden]

Beste lezer,

Ik probeer een Chromecast (model 2015) in te stellen op een LG TV, de Chromecast lijkt na installatie verbonden met het internet maar toch kan ik deze niet vinden in bijvoorbeeld de Netflix of YouTube app. Vreemd dus Chromecast naar fabrieksinstellingen gezet, router gereset en opnieuw geïnstalleerd met Google Home, wederom hetzelfde probeer. Toen dacht ik slim te zijn en dacht ik dat het misschien in de instellingen zat van de telefoon, maar alle apps hebben toegang tot lokale netwerken. Later een andere Chromecast geprobeerd die het in een andere woning wel deed en ook die krijg ik niet aan de praat. De wifi vervinding is op de telefoon gewoon lekker vlot en zou m.i. geen problemen mogen geven op de werking van de Chromecast.

Ik heb veel Chromecasts geïnstalleerd in m’n leven maar hier ben ik even radeloos. 🤷🏼‍♂️

Omdat het een LG TV betreft dacht ik eerst naar het STB_1 kanaal van de TV te streamen maar dit kanaal is niet vindbaar in de lijst met kanalen, dus ook hiernaartoe streamen werkt helaas niet.

Uiteraard is het ook met een andere telefoon geprobeerd (beide iPhone) en ook dit werkt helaas niet.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven?