Na ruim 10 jaar begint mijn oude desktop aan vervanging toe te zijn. Er beginnen kuren op te treden en ik heb voor het eind van het jaar nog de mogelijkheid om belastingtechnisch gunstig een nieuwe PC te kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem voornamelijk voor home office werk. MS office, wat CAD werk, en evt wat casual gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 1200 euro uitkomen, maar er zit rek in zowel naar beneden als naar boven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie: inventaris: mooiere kast
Ik neem sowieso de 2 monitoren mee en muis/toetsenbord. Ik twijfel vooral over de behuizing, dit is echt een bakbeest die nog wel langer mee zou kunnen, maar ik vraag me af of modernere behuizingen niet stiller zijn. Van mijn huidige kast hoor ik de fans draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Howel een home-office PC waarschijnlijk geen videokaart nodig heeft, leunt mijn voorkeur er wel naar. Is misschien overbodig maar ik wil wel de mogelijkheid houden voor wat casual gaming. Dit hoeft geen zwaargewicht te zijn.
Voor mijn lijst heb ik me gebaseerd op de BBG van oktober, met ATX moederboard en kleinere videokaart en voeding. Past dit bij elkaar? Is het stil?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn belangrijkste eisen zijn dat hij stil is en lang mee gaat. Ik draag niet graag bij aan onnodige e-waste. Liefst 2TB SSD. Verder bij voorkeur iets wat ik deels geassembleerd kan kopen. Ik kan wel zelf bouwen maar heb er niet echt de tijd meer voor. Soms vraag ik me af of ik niet gewoon een nieuw compleet systeem moet kopen...
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Normaal gesproken zou ik waarschijnlijk gewoon het BBG systeem nemen, maar ik twijfel over mijn oude behuizing dus daar hoor ik graag jullie mening over. Verder of alles bij elkaar past en zinvol is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem voornamelijk voor home office werk. MS office, wat CAD werk, en evt wat casual gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 1200 euro uitkomen, maar er zit rek in zowel naar beneden als naar boven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie: inventaris: mooiere kast
Ik neem sowieso de 2 monitoren mee en muis/toetsenbord. Ik twijfel vooral over de behuizing, dit is echt een bakbeest die nog wel langer mee zou kunnen, maar ik vraag me af of modernere behuizingen niet stiller zijn. Van mijn huidige kast hoor ik de fans draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Howel een home-office PC waarschijnlijk geen videokaart nodig heeft, leunt mijn voorkeur er wel naar. Is misschien overbodig maar ik wil wel de mogelijkheid houden voor wat casual gaming. Dit hoeft geen zwaargewicht te zijn.
Voor mijn lijst heb ik me gebaseerd op de BBG van oktober, met ATX moederboard en kleinere videokaart en voeding. Past dit bij elkaar? Is het stil?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 225,69 | € 225,69 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 188,29 | € 188,29 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 304,- | € 304,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 112,22 | € 112,22 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 104,95 | € 104,95 |
| Totaal | € 1.084,04 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn belangrijkste eisen zijn dat hij stil is en lang mee gaat. Ik draag niet graag bij aan onnodige e-waste. Liefst 2TB SSD. Verder bij voorkeur iets wat ik deels geassembleerd kan kopen. Ik kan wel zelf bouwen maar heb er niet echt de tijd meer voor. Soms vraag ik me af of ik niet gewoon een nieuw compleet systeem moet kopen...
Ga je overklokken?
nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Normaal gesproken zou ik waarschijnlijk gewoon het BBG systeem nemen, maar ik twijfel over mijn oude behuizing dus daar hoor ik graag jullie mening over. Verder of alles bij elkaar past en zinvol is.
Ik ben niet echt hier...