• Nultweevijfeen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-03-2024
Goedemiddag,

Ik heb onlangs vloerverwarming laten plaatsen in mijn woning ik ben op zoek naar een slimme thermostaat die ook ondersteuning aan mijn vloerverwarming bied die makkelijk te bedienen is via een app waarbij ik tijden van stoken in kan stellen etc etc een flinke gas rekening van 350 euro heeft mijn doen denken.

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 21:23
Gasrekening van 350 euro? Per maand? Per jaar?

Een slimme thermostaat lijkt niet zo nodig met vloerverwarming: doordat vv een traag systeem is is een vaste ruimtetemperatuur een betere keus. In de nacht misschien een graadje lager maar dat is dan ook alles.

Kies dan voor een aan-uit-thermostaat in combinatie met een buitenvoeler. Dan wordt je cv-water ook niet te heet en stook je vrij zuinig.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:06
wat is de aanvoer temperatuur van de CV ketel?
Mogelijk staat die nog op 70 - 80 graden. Als dat zo is kun je proberen of je die kunt verlagen naar b.v. 60 graden.
350 euro gas per maand is wel erg veel, maar misschien is het een groot huis?
Veel vloeroppervlak, slechte isolatie?
Met een slimme thermostaat kun je misschien wel iets besparen maar verwacht er niet teveel van.
Wat was je verbruik voordat je vloerverwarming had?

[ Voor 45% gewijzigd door remmuz op 23-12-2023 16:05 ]

• Nultweevijfeen
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-03-2024
Hee bedankt voor de reacties,
Betreft een jaren 80 woning 3 kamers alle 3 kamers met radiatoren woonkamer heeft een oppervlakte van ca 60m2 recent vloerverwarming geplaatst en alle radiatoren op de beneden verdieping verwijdert heb zoals aangegeven in de reacties mijn aanvoer gisteren naar 60 graden gezet begin januari word mijn vloer geïsoleerd ik wil een systeem van Tado nemen is dat aan te raden ? Eerder verbruik ken ik niet meten ik heb de woning recent gekocht. 350 euro is trouwens inclusief opstookprotocol

Cv ketel betreft een Vaillant
ecoTEC plus VHR 25-30/5-5 CW4

[ Voor 17% gewijzigd door Nultweevijfeen op 25-12-2023 22:45 ]

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15

Aardedraadje

Met kabelschoen

Als je je vloer nog gaat isoleren, dan zou ik eerst even wachten met andere maatregelen. Vloerverwarming in een ongeïsoleerde vloer, dat ga je merken ja. Je bent de kruipruimte aan het opstoken nu :)