Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Programma's zoals word, excel, boekhouding, surfen op het web. Misschien heel af en toe is gamen maar dit zal niet vaak gebeuren.

Wat is je budget?
Ik denk dat voor een werklaptop €1500 al veel is maar max €2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, de laptop zal niet vaak worden meegenomen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Minstens 1TB opslagruimte (SSD geen HDD), 17", een laptop dat jaren mee kan gaan, AZERTY toetsenbord, genoeg airflow/fan outlets

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06
https://tweakers.net/pric...b-azerty-toetsenbord.html

Persoonlijk groot fan van deze laptop(serie). Regelmatig tegen sterk gereduceerde prijzen bij Lenovo te vinden. Fijn toetsenbord, goed scherm degelijk gebouwd en eenvoudig extra SSD te plaatsen of geheugen uit te breiden.
Nadeel: 16 inch i.p.v. 17 .
(Mocht je overwegen om rechtstreeks bij Lenovo te bestellen dan raad ik je aan om even met de klantenservice te bellen. Vaak krijg je dan een beter aanbod en/of langer garantie en accessoires).

[ Voor 13% gewijzigd door Zatara op 23-12-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Zatara schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:45:
https://tweakers.net/pric...b-azerty-toetsenbord.html

Persoonlijk groot fan van deze laptop(serie). Regelmatig tegen sterk gereduceerde prijzen bij Lenovo te vinden. Fijn toetsenbord, goed scherm degelijk gebouwd en eenvoudig extra SSD te plaatsen of geheugen uit te breiden.
Nadeel: 16 inch i.p.v. 17 .
(Mocht je overwegen om rechtstreeks bij Lenovo te bestellen dan raad ik je aan om even met de klantenservice te bellen. Vaak krijg je dan een beter aanbod en/of langer garantie en accessoires).
Hmm snap ik ja, Lenovo is heel vaak goede kwaliteit op een paar details na zoals ram speed,.... Graag zou ik een lenovo **thinkpad** kopen maar deze hebben ze jammergenoeg niet in 16/17" versie. Ik denk wel dat de laptop iets te overkill is zeker omdat het vooral voor werk is en niet voor heel vaak games te spelen enkel zeer af en toe, met deze GeForce RTX 4050 :P. Ik zou dus graag ook een optie willen dat een minder sterkere grafische kaart heeft of misschien zelfs voor een goedkoper prijsje.

Maar ik snap je heel goed dat je blij bent van de Lenovo Legion, een kennis van mij heeft deze ook en is zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 19:51

GwnLars_

In GoT we trust.

Gezien je wat titels wilt spelen en excel gaat gebruiken raad ik 16GB aan, is futureproofing en geheugen kost heden ten dage niet heel veel meer als het om DDR4 gaat :)

Voor de processor en videokaart hangt dit af van je game-wensen, wat voor titels zou je graag willen spelen? AAA of eenvoudige games van een aantal jaar terug?

Je eis van 1TB, is dat een harde eis of kan daar mee gewisseld worden in de vorm van een externe SSD? Er zijn vrij weinig "betaalbare" AZERTY-laptops met 1TB voorgebakken, je kunt er ook voor kiezen om je nieuwe laptop gelijk open te maken en je installatiestaaf te vervangen als dat mogelijk is. Je loopt dan wel het risico dat je garantie gelijk vervalt.

Ook 17" inch en AZERTY is geen lekkere combi vandaag de dag, sta je open voor 16" inch?

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 22:03
In 16 Inch kan dit nog wat zijn:
uitvoering: ASUS VivoBook 16X K3605VC-N1068W (Azerty toetsenbord)

Alleen wel een te kleine SSD. Die zou je dan zelf moeten vervangen. Het lijkt erop dat deze laptop geen 2e SSD slot heeft, anders was bijprikken een optie.
Er zijn sowieso weinig 16/17 Inch laptops met grafische kaart, die niet Gaming-laptop zijn.
Of dat nu aan de maat of aan het Azery toetsenbord ligt, heb ik dan weer niet uitgezocht.

Ik zou overwegen om ook naar 15 Inch te kijken en een los scherm te gebruiken, als je er toch vooral thuis op werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou dan deze laptop kopen, dan kan je ook echt nog eens een grafisch mooi spelletje spelen met de 4070.

uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9004SMH)

nvm, geen Azerty en geen 17 inch

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 24-12-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
GwnLars_ schreef op zondag 24 december 2023 @ 03:47:
Gezien je wat titels wilt spelen en excel gaat gebruiken raad ik 16GB aan, is futureproofing en geheugen kost heden ten dage niet heel veel meer als het om DDR4 gaat :)

Voor de processor en videokaart hangt dit af van je game-wensen, wat voor titels zou je graag willen spelen? AAA of eenvoudige games van een aantal jaar terug?

Je eis van 1TB, is dat een harde eis of kan daar mee gewisseld worden in de vorm van een externe SSD? Er zijn vrij weinig "betaalbare" AZERTY-laptops met 1TB voorgebakken, je kunt er ook voor kiezen om je nieuwe laptop gelijk open te maken en je installatiestaaf te vervangen als dat mogelijk is. Je loopt dan wel het risico dat je garantie gelijk vervalt.

Ook 17" inch en AZERTY is geen lekkere combi vandaag de dag, sta je open voor 16" inch?
Beste,

bedankt voor je advies, ik ga akkoord met de 16 GB ram dat wordt zowat de standaard de dag van vandaag non gaming pc focused devices. Qua gamen zou ik er echt niet super veel opletten welke grafische kaart enzo, zoals ik zij ik zal heel heel heel af en toe maar is gamen dus het is niet nodig om de superbeste grafische kaart te hebben, je moet er van mij zelfs niet naar kijken of het apparaat kan gamen.

Aan de eis van 1TB mag je wat sleutelen, maar liefst 500 GB, dat eventueel upgradebaar is zoals tegenwoordig bij de lenovo's (gewoon openmaken en nieuwe m.2 insliden). Ik zou liever wel de externe ssd vermijden.

De laptop is voor een vriend en hij heeft momenteel 17" (een redelijk oude pc, dus het is zo een bulky/brede one) en een redelijk groot keyboard met numpad. Hij zou graag het numpad houden, maar ik denk dat 16" ook wel oke zou zijn.

Alvast Bedankt,
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Wild Chocolate schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:20:
In 16 Inch kan dit nog wat zijn:
uitvoering: ASUS VivoBook 16X K3605VC-N1068W (Azerty toetsenbord)

Alleen wel een te kleine SSD. Die zou je dan zelf moeten vervangen. Het lijkt erop dat deze laptop geen 2e SSD slot heeft, anders was bijprikken een optie.
Er zijn sowieso weinig 16/17 Inch laptops met grafische kaart, die niet Gaming-laptop zijn.
Of dat nu aan de maat of aan het Azery toetsenbord ligt, heb ik dan weer niet uitgezocht.

Ik zou overwegen om ook naar 15 Inch te kijken en een los scherm te gebruiken, als je er toch vooral thuis op werkt.
Beste,

In mijn opinie lijkt de laptop die je gelinkt hebt wat fragiel, het ziet er een zeer mooi en slim device uit, maar het lijkt wat fragiel. Ook zie ik maar 1 air vent, wat me niet ideaal lijkt als men dan ooit eens iets intensief zal doen... Dan zal die waarschijnlijk wel luid blazen.

Ook heb ik wat slechte reviews gelezen over zijn counterpart, die wss ook gelden voor deze:
uitvoering: ASUS Vivobook 16X K3605ZU-N1060W, en andere reviews op reddit.

Voor mij moet er niet perse een grafische kaart in, zoals ik zei, ik ga echt maar heel heel heel af en toe is gamen, dus je moet er zeker niet opletten voor specs.

Mijn vriend zou de 15 inch niet zo afkunnen, hij is het gewoon van jaren een 17" laptop te gebruiken met groot keyboard en scherm zonder externe monitor, dit zou niet echt passen in zijn setup.

Bedankt voor je advies,
mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06
Is een extern scherm geen optie? Dat vergroot het aantal kandidaten omdat een 15.6 met numpad dan ook een optie kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Zatara schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:12:
Is een extern scherm geen optie? Dat vergroot het aantal kandidaten omdat een 15.6 met numpad dan ook een optie kan zijn.
Nee jammergenoeg niet, mijn vriend is het gewoon van jaren een 17" laptop te gebruiken met groot keyboard en scherm zonder externe monitor, dit zou niet echt passen in zijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
Dit is de lijst van laptops die ik heb gevonden die aan mijn requirements voldoen, wat denken jullie?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsMedion Defender P40 (30035370, Azerty toetsenbord)€ 1.447,-€ 1.447,-
1LaptopsMedion Erazer Beast X30 MD 62462 (Azerty toetsenbord)€ 1.159,-€ 1.159,-
1LaptopsMSI Alpha 17 C7VF-013BE (Azerty toetsenbord)€ 1.549,-€ 1.549,-
1LaptopsMSI Katana 17 B12UCXK-012BE (Azerty toetsenbord)€ 929,-€ 929,-
1LaptopsMSI Katana 17 B13VFK-021BE (Azerty toetsenbord)€ 1.499,-€ 1.499,-
1LaptopsMSI Pulse 17 B13VFK-603BE (Azerty toetsenbord)€ 1.659,-€ 1.659,-
Totaal€ 8.242,-

Ik neig meer naar de medions toe, goede apparaten?
Pagina: 1