Router tplink deco m9+ instellen voor plexamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 16:09
Allereerst hoop ik dat ik dit post in het goede deel van het forum.

Ik wil graag plexamp gaan gebruiken maar krijg geen toegang tot de bibliotheek op mijn nas.

Ik heb een document gevonden van Plex support dat ik een van drie opties mogelijk moet maken in mijn router:
https://support.plex.tv/a...etwork-connectivity-tips/
- dns rebinding protection
- nat loopback/remote access
- require secure connections

Ik kan dit alleen niet vinden jammer genoeg. Heeft iemand tips? Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:56
Heb je poort 32400 geforward naar de plexserver in je Lan?
Staat de router van je provider in Bridge mode zoniet dan moet je in die router ook poort 32400 forwarden naar het wan ipadres van die tp-link router.

Heb je van je provider misschien een CGNAT ipadres gekregen dan deel je een wan ipadres met meerdere aansluitingen en gaat het nooit werken vanaf het internet.

Hoe test je?
Als je vanaf je lan test dan moet je router nat loopback ondersteunen en dat doen de meeste provider routers niet en of die tp link router dat doet weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 23-12-2023 13:04 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
Dank voor je tips, mijn modem router staat idd in bridged mode dus dat zou geen probleem moeten vormen.

Voor zover ik weet heb ik geen CGNAT ip, maar hoe kan ik dit testen?
In het verlengde hiervan, hoe kan ik achterhalen of mijn router nat loopback ondersteunt? Ik heb het niet kunnen vinden maar dat zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watersource
Uiteindelijk blijkt oplossing heel simpel te zijn. Op de nas was automatisch een update van Plex Server geïnstalleerd en na de update was Plex Server niet automatisch herstart. Na het starten van de Plex Server is de bibliotheek weer zichtbaar in Plexamp.

Dank voor het meedenken.