Hoi Tweakers,
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn MacBook Pro 13 inch uit 2019 (twee thunderbolt poorten).
De MacBook valt uit bij een lading van 20-30 %, zonder waarschuwing te geven.
Als ik hem dan direct wil aanzetten krijg ik het lege batterij icoontje in beeld.
Wacht ik nog iets langer dan gaat hij vaak wel nog aan en kan ik hem gebruiken tot een lading van 5-10% voordat hij (met waarschuwing) uitvalt.
Het lijkt wel sneller te gebeuren bij een hogere cpu load.
MacOS batterij status is 'normaal' en ik heb onder de 200 cycli erop (vaak aan de stroom gehangen).
Heb al vaker een SMC reset geprobeerd en onlangs een batterij kalibratie gedaan.
Lijkt niet te helpen.
Iemand ideeën?
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn MacBook Pro 13 inch uit 2019 (twee thunderbolt poorten).
De MacBook valt uit bij een lading van 20-30 %, zonder waarschuwing te geven.
Als ik hem dan direct wil aanzetten krijg ik het lege batterij icoontje in beeld.
Wacht ik nog iets langer dan gaat hij vaak wel nog aan en kan ik hem gebruiken tot een lading van 5-10% voordat hij (met waarschuwing) uitvalt.
Het lijkt wel sneller te gebeuren bij een hogere cpu load.
MacOS batterij status is 'normaal' en ik heb onder de 200 cycli erop (vaak aan de stroom gehangen).
Heb al vaker een SMC reset geprobeerd en onlangs een batterij kalibratie gedaan.
Lijkt niet te helpen.
Iemand ideeën?
[ Voor 4% gewijzigd door Maikjuh op 23-12-2023 12:09 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"