Problemen met aansluiting internet middels DSL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10 12:45
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door RC34 op 04-02-2024 20:19 ]

Beste antwoord (via RC34 op 01-02-2024 11:48)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RC34 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:22:
[...]

Dat is het vermoeden dat ik ook heb.

Nu is het zo dat ik een afspraak gepland heb staan met een monteur. Is dit iets wat door een monteur gemaakt kan worden of is dit een groter probleem?
In principe moet hij het kunnen oplossen en anders weet hij de weg naar degene die het wel kan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Dit lijkt inderdaad je IS/RA te zijn, gezien de blauwe dikke "KPN kabel"
Maar misschien zit het signaal op het "tweede paar" oranje/wit, je zou dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
Dennis-L schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:48:
Dit lijkt inderdaad je IS/RA te zijn, gezien de blauwe dikke "KPN kabel"
Maar misschien zit het signaal op het "tweede paar" oranje/wit, je zou dat kunnen proberen.
[mo]
Bedankt voor je tip!

[ Voor 43% gewijzigd door RC34 op 04-02-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
En... je krijgt geen gratis installatie monteur van Odido?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
Nickname55 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:58:
En... je krijgt geen gratis installatie monteur van Odido?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Dat gaat niet werken indien je nog een vaste telefoon hebt aangesloten. Dan moet je eerst de splitter aansluiten en daarvandaan naar de telefoon in de huiskamer. Als test sluit je modem eens in de huiskamer aan. Werkt dat dan kan je bekijken hoe de boel aantepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
D-dark schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:17:
Dat gaat niet werken indien je nog een vaste telefoon hebt aangesloten. Dan moet je eerst de splitter aansluiten en daarvandaan naar de telefoon in de huiskamer. Als test sluit je modem eens in de huiskamer aan. Werkt dat dan kan je bekijken hoe de boel aantepassen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@RC34
offtopic:
Waarom zet je alles tussen MO-tags?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Als je geen vaste telefoon hebt zou het zonder splitter ook moeten werken. Welke modem heb je erbij geleverd gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Mogelijk zijn de kruisdraden in de straatkast of de wijkcentrale niet getrokken. Komt wel eens vaker voor. In welke ingang van het modem zit het RJ 11 stekkertje nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
synoniem schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:57:
[...]

Als je geen vaste telefoon hebt zou het zonder splitter ook moeten werken. Welke modem heb je erbij geleverd gekregen?
De modem die bijgeleverd is de Zyxel T-54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
dirk 1964 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:02:
Mogelijk zijn de kruisdraden in de straatkast of de wijkcentrale niet getrokken. Komt wel eens vaker voor. In welke ingang van het modem zit het RJ 11 stekkertje nu?
Op het moment heb ik deze geplaatst in de modem op de DSL-ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Als je rode en blauwe draad weer aansluit en de meegeleverde 4-polige stekker gebruikt waar je de RJ11 in kan steken, zou het moeten werken. Eventueel kan je die oranje wit combinatie nog proberen maar ik vermoed dat de andere kant van de lijn niet is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
synoniem schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:38:
Als je rode en blauwe draad weer aansluit en de meegeleverde 4-polige stekker gebruikt waar je de RJ11 in kan steken, zou het moeten werken. Eventueel kan je die oranje wit combinatie nog proberen maar ik vermoed dat de andere kant van de lijn niet is aangesloten.
Heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik heb even weer de rode en blauwe draad aangesloten en heb de 4-polige stekker gebruikt alleen lijkt dit jammer genoeg ook niet te werken.

Heb ik de draden wel correct aangesloten? Wat ik op dit moment doe is dat is de schroefjes opendraai totdat ik de kabels onder het metalen gleufje kan plaatsen en vervolgens draai ik de schroefjes weer dicht.

Hoewel de aansluitdoos van de afbeelding in de handleiding afwijkt van de aansluitdoos die ik gekregen heb denk ik dat ik het wel op de correcte wijze heb aangesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door RC34 op 04-02-2024 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
RC34 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:53:
[...]

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik heb even weer de rode en blauwe draad aangesloten en heb de 4-polige stekker gebruikt alleen lijkt dit jammer genoeg ook niet te werken:

[Afbeelding]

Heb ik de draden wel correct aangesloten? Wat ik op dit moment doe is dat is de schroefjes opendraai totdat ik de kabels onder het metalen gleufje kan plaatsen en vervolgens draai ik de schroefjes weer dicht.

Hoewel de aansluitdoos van de afbeelding in de handleiding afwijkt van de aansluitdoos die ik gekregen heb denk ik dat ik het wel op de correcte wijze heb aangesloten:
[Afbeelding]
Zover ik kan zien is alles goed aangesloten, je kan nog die oranje wit combinatie proberen.Als je stekker goed in het modem heb zitten (ADSL RJ11 aansluiting dus niet TEL) kan ik niet veel anders verzinnen dan dat de lijn "dood" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC34
synoniem schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:09:
[...]

Zover ik kan zien is alles goed aangesloten, je kan nog die oranje wit combinatie proberen.Als je stekker goed in het modem heb zitten (ADSL RJ11 aansluiting dus niet TEL) kan ik niet veel anders verzinnen dan dat de lijn "dood" is.

Nu is het zo dat ik een afspraak gepland heb staan met een monteur. Is dit iets wat door een monteur gemaakt kan worden of is dit een groter probleem?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
RC34 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:22:
[...]

In principe moet hij het kunnen oplossen en anders weet hij de weg naar degene die het wel kan.
Pagina: 1