Wat ik ook doe, ik krijg mijn Goodwe via de app SEMS niet aan de praat met mijn nieuwe router van Odido. Heeft iemand dit eerder gehad of tips? De Zyxel staat ingesteld op een apart 2.4- en 5-netwerk. De 2.4GHz staat op WPA2 omdat ik anders geen verbinding kreeg met wat apparaten in huis. 5Ghz staat wel gewoon op WPA3. De SSID is hetzelfde gebleven, maar omdat ik bij diagnose mijn oude wachtwoord bleef zien, heb ik hem ook maar even naar "Goodweisprutzooi" veranderd en dat mocht niet baten qua instellen. Ik zie op internet wel de actie "Wifi Reload" op die fantastische website van ze, maar ik kan nergens een andere knop vinden dan de knop op de voorkant. En die indrukken doet niks. Fijn dat ze nergens neerzetten waar die magische knop zou moeten zitten.
Je leest wel dat ik er inmiddels helemaal klaar mee ben. Ik wil gewoon mijn Goodwe aan mijn nieuwe router hangen. Hoezo is dat zo onmogelijk?
Hopelijk heeft iemand ideeën of hetzelfde gehad. Je omvormer opnieuw opstarten wordt als tip genoemd, maar dat doet hij in principe toch iedere nacht als hij uitgaat? Als ik dat verkeerd zie, hoor ik het graag, en hoe ik hem na zonsondergang dan wel op een veilige en goede manier reset.
Edit: is het bij anderen ook zo dat die app totale prut is? Als ik bijvoorbeeld een andere beveiliging selecteer in het wifi-menu, gaat hij dat invullen op de plek van de SSID. Vul ik daarna mijn SSID in, dan gaat hij altijd terug naar WPA2 via AES in die dropdown eronder. Een andere optie invullen lijkt onmogelijk. Het is echt bizar slecht allemaal.
Update: een omdenk-oplossing trouwens. Als ik de stats toch al kan zien in mijn slimme meter en app van nu Engie en straks Greenchoice, voegt SEMS nog wat toe dan? Kan ik anders gewoon die wifi-module losdraaien en kapt hij dan gewoon met uitzenden via wifi en verder werkt alles gewoon? Want dan denk ik misschien wel "laat die onzin maar zitten, het is toch al erg onveilig". Just checking dus. Dan ga ik misschien wel voor die weg...
Je leest wel dat ik er inmiddels helemaal klaar mee ben. Ik wil gewoon mijn Goodwe aan mijn nieuwe router hangen. Hoezo is dat zo onmogelijk?
Edit: is het bij anderen ook zo dat die app totale prut is? Als ik bijvoorbeeld een andere beveiliging selecteer in het wifi-menu, gaat hij dat invullen op de plek van de SSID. Vul ik daarna mijn SSID in, dan gaat hij altijd terug naar WPA2 via AES in die dropdown eronder. Een andere optie invullen lijkt onmogelijk. Het is echt bizar slecht allemaal.
Update: een omdenk-oplossing trouwens. Als ik de stats toch al kan zien in mijn slimme meter en app van nu Engie en straks Greenchoice, voegt SEMS nog wat toe dan? Kan ik anders gewoon die wifi-module losdraaien en kapt hij dan gewoon met uitzenden via wifi en verder werkt alles gewoon? Want dan denk ik misschien wel "laat die onzin maar zitten, het is toch al erg onveilig". Just checking dus. Dan ga ik misschien wel voor die weg...
[ Voor 24% gewijzigd door ap3nr0ts op 23-12-2023 11:24 ]