Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainbowniagara
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-06 20:58
Hoi,

Ik ben zeer geïnteresseerd in een smartwatch met ECG functie. Bedoeling is om een eventuele hartritmestoornis te kunnen vaststellen. Al weet ik wel dat je hiervoor beter naar de dokter gaat :)
Een functie om de stress te meten, zuurstofmeting, bloeddruk mag hier ook bij zijn.

Ik heb al een smartwatch maar dan hartritme, maar dan geen ECG - functie (zo'n groen lichtje dat dan de meting doet).
Ik gebruik meestendeels mijn android smartphone, dus een android smartwatch zou het handigste zijn, maar ik heb ook een iphone.
Graag had ik wel een smartwatch gehad waarvan dat de batterij toch een dag kan meegaan. Niet dat ik na een paar uur al moet gaan opladen.
De nieuwe apple watch is wel uit, maar 700 à 800 € is mij te duur. Ik heb zo'n budget tot maximum 500 €.
Ik had al een Garmin Venu gezien, fitbit, Samsung, ...
Maar van de Samsung heb ik al gelezen dat de batterijduur niet fantastisch is.

Bedankt alvast voor de tips

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 23:06
Fitbit sense 2. Gaat echt dagen mee op de batterij. Weet wel dat enkel een ecg genomen wordt wanneer je dat wil. Niet op continue basis. + Je moet uw vingers op de hoeken leggen. Er is wel een mode waarin uw hartritme wordt gemonitord op hartritme, maar dat gaat dan samen met de smartphone app en ten koste van de batterij. Jammer genoeg al veel te veel ervaring mee 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
Mijn Samsung 6 44mm gaat wel 2 dagen mee. Heb ecg niet de hele dag opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Withings scanwatch, gaat met gemak 1 tot 2 weken mee op 1 lading.

Minder smart functies dan anderen, maar vooral gefocust op gezondheidsfuncties.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn Garmin Venu 2 Plus maakt prima ECGs, en de accu gaat ongeveer een week mee. Volgens mij is de functie officieel nog niet uit in de EU maar met een Amerikaanse VPN was de ECG app gemakkelijk te installeren. Hij meet ook stress, en doet dat naar mijn idee vrij goed. Bloedzuurstof doet hij niet, maar de opvolger Venu 3 geloof ik wel.