Toon posts:

postcode check mxstream antwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een postcode check doe bij mxstream krijg ik het betere antwoord met de tekst:
Uit de postcode-check is gebleken dat het helaas niet mogelijk is Mxstream op uw locatie te leveren.

Mxstream maakt gebruik van de ADSL-technologie. De prestaties van deze technologie zijn afhankelijk van de lengte van de ondergrondse telefoonkabel. Bij te lange ondergrondse telefoonkabels voldoet de kwaliteit van ADSL niet meer aan de kwaliteitsnormen van KPN Telecom.
Moet ik dit nu lezen dat er NU geen adsl aansluiting mogelijk is of dat er NOOIT een adsl aansluiting mogelijk is?

(ps postcode 3911 pe)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik vrees dat het heel lastig voor je wordt. Hoe ver woon je van de centrale af? Dat geeft wel een indicatie voor de afstand, maar zegt niet alles omdat kabels nooit in een rechtstreekse lijn lopen.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
ff off topic wat verstaan jullie onde centrale die betonne hokjes van een meter of twee hoog of een echte "site" waar allemaal pc draaien?
btw als het een beton holje is staat i 100 meter van me vandaan :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 07 september 2001 10:12 schreef Redleg het volgende:
ff off topic wat verstaan jullie onde centrale die betonne hokjes van een meter of twee hoog of een echte "site" waar allemaal pc draaien?
btw als het een beton holje is staat i 100 meter van me vandaan :)
Het gaat om de locatie van de nummercentrale, daar gaan uiteindelijk de draadjes naartoe.
In de toekomst zullen er wel repeaters geplaatst worden maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
Zelf ben ik werkzaam bij MxStream en weet dus waarover ik het heb. :)
De maximale lengte is vastgesteld op 3,8KM (uitzonderingen daargelaten), voor ISDN is het 3,6KM.
Het ziet er naar uit dat je naar een alternatief moet zoeken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de locatie van de nummercentrale, daar gaan uiteindelijk de draadjes naartoe.
In de toekomst zullen er wel repeaters geplaatst worden maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
Zelf ben ik werkzaam bij MxStream en weet dus waarover ik het heb.
De maximale lengte is vastgesteld op 3,8KM (uitzonderingen daargelaten), voor ISDN is het 3,6KM.
Darn, en dan als kabelaar casema hebben.... Maar eens hopen op een flat fee isdn aanbieder.

Verwijderd

Als isdn 3.6km maximaal is en ik kan hier bij mij thuis isdn nemen want dat had ik al een keer alleen was het veel te duur dus weer opzegzegd. Waarom kan KPN hier geen mxstream aanbieden in Zandvoort.

Verwijderd

Topicstarter
Als isdn 3.6km maximaal is en ik kan hier bij mij thuis isdn nemen want dat had ik al een keer alleen was het veel te duur dus weer opzegzegd. Waarom kan KPN hier geen mxstream aanbieden in Zandvoort.
Omdat er niet bedoelt wordt de maximale afstand tussen een isdn aansluiting en een nummer centrale, maar de maximale afstand tussen een adsl over isdn aansluiting en een nummer centrale.

Enne, of je eens wordt aangesloten kan je checken via de mxstream site. De meldingen verschillen tussen ooit mogelijk en nooit mogelijk.

postcode 3911 pe (ikke dus) nooit mogelijk
postcode 6813 js (woonde ik vroeger) ooit mogelijk.

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:32
Hmm dit is gelul als ik bij ons in het gat de postcode van de telefooncentrale intik zegt die hetzelfde !!!
terwijl ze eerst zeggen uw centrale is nog niet geschikt voor adsl , en nu komen ze met dit smoe

en met die 3,6 km met isdn is ook geluk ken meerdere hier in de buurt wie meer als 3,6 km van de centrale afliggen, misschien hooguit iets verlies.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op vrijdag 07 september 2001 10:16 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Dat kan nooit ?!?!
Ik krijg hetzelfde bericht, maar ik woon nog geen 200m van de telefoon centrale vandaan... !!

Eat my shorts !

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 16:19 schreef ascii het volgende:

[..]

Bij planet.nl/adsl zijn 3 meldingen:

Groen: het is beschikbaar
http://web.planet.nl/net.speed/groen.htm

Geel: het is beschikbaar, maar er moet nog wel ff een onderzoekje komen of het echt kan
http://web.planet.nl/net.speed/geel.htm

Rood: je hebt pech, het kan niet
http://web.planet.nl/net.speed/rood.htm

Ik zit in Geel...er is dus hoop....nu nog mijn ouders overhalen :)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op vrijdag 07 september 2001 17:48 schreef dieFX het volgende:

[..]

Dat kan nooit ?!?!
Ik krijg hetzelfde bericht, maar ik woon nog geen 200m van de telefoon centrale vandaan... !!
Ik heb nog eens even zitten kijken, en als ik de postcode van de telefoon centrale hier invoer, zegt ie ook dat niet mogelijk is door de kabel, bla. bla....
Klopt dus geen fuck van...

Eat my shorts !

Verwijderd

je kunt telefoon centrales vinden op www.geocities.com/telefooncentrales

staat je dorp/stad erbij krijg je vas wel een keertje mx stream :)

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op vrijdag 07 september 2001 18:45 schreef Sourcerer het volgende:
je kunt telefoon centrales vinden op www.geocities.com/telefooncentrales

staat je dorp/stad erbij krijg je vas wel een keertje mx stream :)
Ja, weet ik... daar staat mijn centrale dus ook bij... en notabene de postcode van die centrale invul, zegt ie dat het niet kan, omdat de kabel te lant is :?

Eat my shorts !

Verwijderd

ik heb hier ookal een keer een topic over geopend ik schrok me namenlijk de pleuris maar dit is gewoon een standaard reply van KPN doe maar is een postcode check bij een ADSL ISP dan krijg je niet z'n terror "je kunnut nooit krijgu!!" bericht

Verwijderd

uhm als ik die 2de invul kan ik het al aanvragen dus nogal logisch dat adsl mogelijk is :) centrale is gewoon al gereed daarzow

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op vrijdag 07 september 2001 22:55 schreef Sourcerer het volgende:

[..]

uhm als ik die 2de invul kan ik het al aanvragen dus nogal logisch dat adsl mogelijk is :) centrale is gewoon al gereed daarzow
offtopic:
hehe, had ie maar niet moeten verhuizen :)

Eat my shorts !

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Op vrijdag 07 september 2001 10:16 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Zou jij eens kunnen checken of mijn postcode kan (er staat lengtetest nodig) 3363 JK (en het is ISDN).

• bazs2000

bazs2000

Op zaterdag 08 september 2001 08:35 schreef djmartyn het volgende:

[..]

Zou jij eens kunnen checken of mijn postcode kan (er staat lengtetest nodig) 3363 JK (en het is ISDN).
Het is allemaal wel leuk om te doen maar dit moeten wij dan wel via email afhandelen.
Ik heb geen zin om voor veel mensen die test uit te voeren. :)

Ook lees ik het dat mensen de postcode van de centrale gebruiken (heb ik dit goed?), dit kan natuurlijk nevernooit en moeten jullie je eigen postcode gebruiken.

Als iemand op tweehonderd meter van een centrale af woont, dan hoeft dit niet meteen te zeggen dat de lijn ook maar tweehonderd meter lang is.
Een telefoonlijn kan zelfs naar een hele andere centrale gaan, dit wil nog wel eens het geval zijn met oude huizen cq dorpen waarvan de lijnen eerst nog naar een zogeheten verzamelpunt gaan.

Verwijderd

[..]

Omdat er niet bedoelt wordt de maximale afstand tussen een isdn aansluiting en een nummer centrale, maar de maximale afstand tussen een adsl over isdn aansluiting en een nummer centrale.

Enne, of je eens wordt aangesloten kan je checken via de mxstream site. De meldingen verschillen tussen ooit mogelijk en nooit mogelijk.
ik zit echt maar 500 meter bij die nummer centrale vandaan! hoe kan die afstand dan langer dan 3.6km zijn?

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op zaterdag 08 september 2001 11:52 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Het is allemaal wel leuk om te doen maar dit moeten wij dan wel via email afhandelen.
Ik heb geen zin om voor veel mensen die test uit te voeren. :)

Ook lees ik het dat mensen de postcode van de centrale gebruiken (heb ik dit goed?), dit kan natuurlijk nevernooit en moeten jullie je eigen postcode gebruiken.

Als iemand op tweehonderd meter van een centrale af woont, dan hoeft dit niet meteen te zeggen dat de lijn ook maar tweehonderd meter lang is.
Een telefoonlijn kan zelfs naar een hele andere centrale gaan, dit wil nog wel eens het geval zijn met oude huizen cq dorpen waarvan de lijnen eerst nog naar een zogeheten verzamelpunt gaan.
Ik woon in een klein kut dorp waar maar één telefoon centrale staat.
Als ik me postcode invoer staat dat het niet mogelijk is blabla (zie eerste post).

Ik woon max. 500 meter van de centrale vandaan, maar het kan nooit dat de kabel opeens 3 km. langer wordt...

Eat my shorts !

• bazs2000

bazs2000

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de centrale nog niet klaar is.
De postcodecheck kan soms onduidelijk zijn wat betreft het geven van info.
Wat je kan doen is het storingsnummer van het vaste net bellen.
Daar kun je om je lijnlengte vragen.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

Hallo allemaal,

Nou, we hebben het voor elkaar, volgens de postcodecheck kon het niet
maar het is dan toch gelukt. De smoesjes van KPN dat de afstand te groot
zou zijn om mijn buurman ook op ADSL te gooien of dat de centrale vol
zou zitten zijn omzeild. Ik kwam gewoon niet verder met de MxStream
helpdesk en KPN dus gewoon maar ADSL aangevraagd via een andere postcode
(andere straat wat verderop) en aansluiting is goedgekeurd... Daarna
moest ik de adresgegevens van mijn buurman nog eens invoeren en deze heb
ik juist ingevuld. 3 dagen later een brief van XS4ALL gekregen en die
hebben het zooitje naar KPN gestuurd. Brief van KPN ontvangen dat ze de
lijn nu gingen meten en daarna weer een brief ontvangen met de melding
dat de lijn goed bevonden is (slim KPN, buurman had het wel). Het
DHZ-pakket moet nu nog per post verstuurd worden... we wachten vrolijk
af.

Dus, mocht er iemand geen ADSL kunnen bestellen vanwege de afstand
terwijl je zeker weet dat de afstand voldoende is, aanvragen via
verkeerde postcode en bij de providergegevens weer de goede postcode
invullen en je bent klaar. Ik snap niet dat ik via het contact dat ik
met KPN via email heb gehad geen steek verder kwam. Ze vertikken het
gewoon om van de postcodecheck af te wijken... wat willen ze nu? Willen
ze nou geld verdienen of niet???

• bazs2000

bazs2000

Op zaterdag 08 september 2001 19:00 schreef gerhald het volgende:
Hallo allemaal,

Nou, we hebben het voor elkaar, volgens de postcodecheck kon het niet
maar het is dan toch gelukt. De smoesjes van KPN dat de afstand te groot
zou zijn om mijn buurman ook op ADSL te gooien of dat de centrale vol
zou zitten zijn omzeild. Ik kwam gewoon niet verder met de MxStream
helpdesk en KPN dus gewoon maar ADSL aangevraagd via een andere postcode
(andere straat wat verderop) en aansluiting is goedgekeurd... Daarna
moest ik de adresgegevens van mijn buurman nog eens invoeren en deze heb
ik juist ingevuld. 3 dagen later een brief van XS4ALL gekregen en die
hebben het zooitje naar KPN gestuurd. Brief van KPN ontvangen dat ze de
lijn nu gingen meten en daarna weer een brief ontvangen met de melding
dat de lijn goed bevonden is (slim KPN, buurman had het wel). Het
DHZ-pakket moet nu nog per post verstuurd worden... we wachten vrolijk
af.

Dus, mocht er iemand geen ADSL kunnen bestellen vanwege de afstand
terwijl je zeker weet dat de afstand voldoende is, aanvragen via
verkeerde postcode en bij de providergegevens weer de goede postcode
invullen en je bent klaar. Ik snap niet dat ik via het contact dat ik
met KPN via email heb gehad geen steek verder kwam. Ze vertikken het
gewoon om van de postcodecheck af te wijken... wat willen ze nu? Willen
ze nou geld verdienen of niet???
Ja ja, jij gaat mijn collega's zeker afzeiken als MxStream" weer eens instabiel is?
Waarom denk je dat er een afstandslimiet is ingesteld?
Dit gebeurt om een goede verbinding te kunnen garanderen.
Het is niet te hopen dat je ISDN hebt, de verassing zou dan nog negatiever zijn.

Verwijderd

KPN moet gewoon is wat meer duidelijk heid geven over die lijnen enzow..want een vriend van me werkt bij KPN en die wist me te vertellen dat het gewoon kon waar ik woon dus KPN moet die niet beschikbaar msg maar is veranderen want het laat mensen gwoon schrikken

• bazs2000

bazs2000

Op zondag 09 september 2001 19:29 schreef Sourcerer het volgende:
KPN moet gewoon is wat meer duidelijk heid geven over die lijnen enzow..want een vriend van me werkt bij KPN en die wist me te vertellen dat het gewoon kon waar ik woon dus KPN moet die niet beschikbaar msg maar is veranderen want het laat mensen gwoon schrikken
Op het moment dat een centrale vol dreigt te lopen dan word de postcodecheck dicht gezet.
Dit voorkomt dat er mensen in een wachtlijst komen.
Het kan dus zijn dat een plaats in het dekkingsgebied ligt maar dat aanmelden om bovenstaande redenen onmogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
zo zo wat een reacties zo na het weekend

Maare die check van de knp is dus echt koeiestront lees ik hier. Ik hoop maar dat casema opschiet met hun premium kabel, nog maar een paar maanden.... (en ach drie jaar is ook maar 36 maanden he?)

Wel idioot dat een andere postcode in rhenen (3910 ..) aangeeft dat het ooit mogelijk is, en mijn postcode niet, evenmin als de postcode van de centrale (3911XG). Ik vind het een goede zaak als je je reactie op een check uitsplitst op een nivo van kan ooit, tot een nivo van kan nooit. Het is dan wel belachelijk dat het systeem dan dus kennelijk niet goed wordt ingericht. Laat het dan maar op een standaard reactie.

Nee deze verhalen geven mij (weer) geen lekker gevoel over de kpn. Door dit soort acties maakt dat ik liever geen zaken doe met de kpn omdat je dan niet weet waar je aan toe bent.

(kom op bedrijven, ik wil weer een flat fee aansluiting, up en downstream evenals limieten vind ik niet erg.)
Pagina: 1