Hoi Allemaal,
In 2020 heb ik met een relatief klein budget (€1.300,-) een Gaming PC laten samenstellen. van begin af aan vroeg ik mijzelf af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt met componenten maar goed niks aan te doen. Ik merk dat pijn pc veel moeite heeft en best veel lawaai maakt. Hoog in de toeren en temperatuur en volgens mij zit mijn processor ook vaak aan de max. Crashes gebeuren ook regelmatig waarbij mijn PC zichzelf zomaar ineens afsluit. Ik zit er dus over te denken om wat te investeren in een betere PC. Nu vraag ik mij af wat verstandiger is, een compleet nieuwe PC of mijn huidige PC te upgraden.
Budget voor een nieuwe pc zou €2.000 - €2.500
Ik heb opzich geen merken voorkeur, als het maar goed en betrouwbaar.
Mijn setup bestaat nu uit:
Gigabyte Z390 Gaming X, ATX, 4xDDR4
Corsair Carbid 275Q, ATX, Zwart
Intel Core i5-9600KF, 3.7GHz / 4.6GHz, 9MB, S1151
MSI GeForce RTX 2070 Super, 8GB, Ventus OC
Ballistix Sport LT 16GB(2x8GB) 3000Mhz
be quiet! Dark Rock 4
Corsair TX550M 550W 80+ Gold
Samsung SSD 256 GB
Samsung SSD 500GB
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen om weer meer uit mijn pc te halen en te genieten van de games ipv ergernis van lagspikes en crashes.
Groetjes Bauke,
In 2020 heb ik met een relatief klein budget (€1.300,-) een Gaming PC laten samenstellen. van begin af aan vroeg ik mijzelf af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt met componenten maar goed niks aan te doen. Ik merk dat pijn pc veel moeite heeft en best veel lawaai maakt. Hoog in de toeren en temperatuur en volgens mij zit mijn processor ook vaak aan de max. Crashes gebeuren ook regelmatig waarbij mijn PC zichzelf zomaar ineens afsluit. Ik zit er dus over te denken om wat te investeren in een betere PC. Nu vraag ik mij af wat verstandiger is, een compleet nieuwe PC of mijn huidige PC te upgraden.
Budget voor een nieuwe pc zou €2.000 - €2.500
Ik heb opzich geen merken voorkeur, als het maar goed en betrouwbaar.
Mijn setup bestaat nu uit:
Gigabyte Z390 Gaming X, ATX, 4xDDR4
Corsair Carbid 275Q, ATX, Zwart
Intel Core i5-9600KF, 3.7GHz / 4.6GHz, 9MB, S1151
MSI GeForce RTX 2070 Super, 8GB, Ventus OC
Ballistix Sport LT 16GB(2x8GB) 3000Mhz
be quiet! Dark Rock 4
Corsair TX550M 550W 80+ Gold
Samsung SSD 256 GB
Samsung SSD 500GB
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen om weer meer uit mijn pc te halen en te genieten van de games ipv ergernis van lagspikes en crashes.
Groetjes Bauke,