Klipsch XW300D welke Hz en of Phase instelling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 07:07
Beste forumleden,

Set-up:

Versterker: Moukey Mamp1 bluetooth 2x 50 watt RMS (2x 110 watt peak)
Speakers: Quadral Merin MKIII (2 x 80 watt RMS) (2 x 120 watt peak)
Subwoofer: Klipsch XW300D (270 watt RMS) (480 watt peak) (actief)

De subwoofer zit op de line out van mijn versteker en ik kan op de versterker verder niets instellen.
De versterker is een erg budget model maar al met al vind ik het vrij mooi klinken (totale leek natuurlijk) en het kan hard genoeg naar mijn smaak.

Ik las ergens dat de Phase instelling de timing bepaald van de subwoofer?
Deze moet ik dan zelf synchroom afstellen op de speakers?

Er is een Hz instelling in te stellen van 40 tot 120Hz, hier zet ik de subwoofer op 40Hz?
Dan wordt het geluid opgepakt vanaf 40 Hz of klopt dat niet?

Tips zijn zeer welkom :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik zou allereerst eens beginnen met de crossover op de subwoofer op 80hz te zetten. Dan pakt de subwoofer de tonen op tot 80hz en vanaf dat punt nemen de speakers het over.

De phase instelling kan je op je Klipsch subwoofer op 0 of 180 graden zetten. Ik zou allereerst beginnen op 0. In principe is het zo, dat als de bass "harder" klinkt, dat je dan de juiste phase te pakken hebt. Dus of 0 of 180 in jouw geval.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Bedankt, dit helpt👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die line out is niet geregeld he. Dus je moet je sub iedere keer bijstellen.
Als jij een level-line converter (aka high low converter) haalt, kun je die op je speakeraansluitingen zetten, net als je gewone speakers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
The Eagle schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:58:
Die line out is niet geregeld he. Dus je moet je sub iedere keer bijstellen.
Als jij een level-line converter (aka high low converter) haalt, kun je die op je speakeraansluitingen zetten, net als je gewone speakers.
De subwoofer heeft instellingen die je als programma kan vastzetten. Staat nu opgeslagen als muziek (80Hz en Phase 0)
Dus elke keer als de sub aan gaat blijven deze instellingen vaststaan. Of bedoel je dat niet zo?

[ Voor 3% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 24-12-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Hij bedoelt dat als je aan de volume knop van de versterker draait, dat dan het volume van de sub hetzelfde blijft. Als dat zo is heb je twee volume knoppen nodig en moet je steeds beiden aanpassen. Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat bedoel ik idd. Lijkt me niet handig ;)

Je Klipsch subwoofer heeft geen high level ingangen voor zover ik kan zien, en je versterker geen subwoofer uitgang, dus dat moet welhaast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
De subwoofer gaat mee met het volume van de versterker/afstandsbediening. Dus als ik de versterker harder zet gaat de subwoofer ook harder.

Het is ook zo wanneer ik de bas knop hoger zet op de versterker dat de Klipsch woofer harder/zwaarder gaat klinken.

[ Voor 29% gewijzigd door Is_ Y_ Serious? op 24-12-2023 10:54 ]

Pagina: 1