Netwerkkabel leggen naar boven. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anneke28
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Goedenavond,

Even jullie hulp nodig althans mijn zoon van 12. Hij heeft een prachtige game computer van zijn spaargeld gekocht. Hij heeft deze bovenstaan en wij hebben de ingang van ziggo kastje beneden staan. Gat in plafon is geen optie helaas afstand is te groot. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat hij rechtstreeks met de modem van ziggo kan verbinden en kan dit eventueel met een router? Zoja welke adviseren jullie mij dan of welke ideeën hebben jullie. Zo sneu hij kan nu door de onstabiele wifi niet met zijn vrienden gamen. En ik wil hem zo graag helpen. Ben geen leek maar ook niet echt heel wijs in dit soort dingen. Maar leer graag bij.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Anneke28 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:59:
Goedenavond,

Even jullie hulp nodig althans mijn zoon van 12. Hij heeft een prachtige game computer van zijn spaargeld gekocht. Hij heeft deze bovenstaan en wij hebben de ingang van ziggo kastje beneden staan. Gat in plafon is geen optie helaas afstand is te groot. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat hij rechtstreeks met de modem van ziggo kan verbinden en kan dit eventueel met een router? Zoja welke adviseren jullie mij dan of welke ideeën hebben jullie. Zo sneu hij kan nu door de onstabiele wifi niet met zijn vrienden gamen. En ik wil hem zo graag helpen. Ben geen leek maar ook niet echt heel wijs in dit soort dingen. Maar leer graag bij.
je hebt vast verwarming in het huis, naast de buis is ruimte gooi daar je kabel langs naar zijn kamer, of gat in het plafond.

ook al is het geen optie veel alternatieven heb je denk ik niet

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Soms is een kabel buiten langs de gevel een optie, vanuit de meterkast kun je proberen via de buizen van de stroomkabels om netwerkabel te trekken. Soms heb je geluk met oude telefoonkabel naar bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:36
Wat verwacht je dat een router gaat oplossen, dan moet er toch alsnog en kabel naar boven? Je kan kijken of je met één of meerdere wifi repeaters het draadloze netwerk dekkend kan krijgen maar dat is relatief duur. Wat ik me afvraag is: wat betekent "afstand te groot"? Hier ligt een netwerkkabel langs de plint van de trap, meter of 10, niet onzichtbaar maar ook niet storend. Waarom is dat voor jou geen optie, bijvoorbeeld?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

Je kan ook eens kijken naar een Powerline adapter. Dan gaat het netwerk via de stroomkabels.
categorie: Powerline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mee eens, powerline kan helpen: https://tweakers.net/pric...8;1321124;1495808;373275/

Edit: ik zou persoonlijk gelijk voor een variant met wifi gaan, is ook handig voor de telefoon/tablet.

Een mesh is inderdaad nog beter, maar de betere varianten wel weer 2x zo duur.
(al staan er ook 100den kpn superwifi punten te koop op marktplaats, kreeg je vaak gratis, kijk dan bij voorkeur wel voor de (zwarte) "2" variant)

[ Voor 60% gewijzigd door mitsumark op 23-12-2023 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:49
Je kunt bij ziggo een wifi versterker proberen. Dacht 1 e maand kosteloos
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi

Beste is de pc bekabeld aan de versterker aansluiten en de versterker ergens zetten waar die wifi pakt (de gang oid)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een mesh setup met een dedicated (wireless) backhaul kan ook een uitkomst zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Afhankelijk van de afstand zal dat een mesh setje een stuk stabielere en ongeveer even snelle oplossing zijn dan powerline, maar als je een wat ouder huis hebt waar veel op dezelfde groep zit is powerline ook wel te proberen.

Andere optie is een langere boor kopen bij de gamma, tientje of twee dan heb je er een die wel gewoon van plafond tot aan de vloer erboven komt.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:14
De beste oplossing is toch om een draad te trekken. Een netwerkkabel geeft gegarandeerd een snelle, performante en stabiele verbinding met de Ziggo modem en zal dat altijd blijven doen tot het moment dat de jonge spruit ooit een keer uitvliegt.

Met een netwerkkabel kun je 100m overbruggen. Je kunt de kabel dus zonder probleem een omweg door het huis laten maken zodat je deze zoveel mogelijk uit zicht aan kunt leggen.

Bij de andere gesuggereerde oplossingen powerline adapters (een netwerkverbinding opzetten over het lichtnet) en mesh (meerdere wireless accesspoints gebruiken) zijn stabiliteit en stabiele verbinding niet gegarandeerd en hoewel ze nu wellicht (net voldoende) werken dan kan dat in de toekomst veranderen. Ik zal de technische uitleg achterwege laten.

Dion_b wijst er geregeld op dat je voor powerline adapters en mesh energie verbruikt. Je kunt dat geld voor de energie dan beter gebruiken om iemand via werkspot te laten komen en de draad te laten aanleggen. Vraag anders een handige broer, neef of buurman om te helpen de kabel te leggen.

Een game computer verdient een bedrade aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Probeer er een hele goede router achter te zetten. Ik heb zelf een ASUS ROG Rapture GT-AX11000 en in combinatie met apparaten met ondersteuning voor Wi-Fi 6/5Ghz haal ik gewoon mijn volledige snelheid (600Mbps) in mijn slaapkamer een verdieping hoger. Geen versterker of iets dergelijks nodig, maar ik wil je wel waarschuwen dat het per huis kan verschillen (mijn woning is relatief oud). Bestel dus online, zodat je kan retourneren wanneer het geen verschil maakt. Overigens heb ik ook Ziggo en de prestaties met die ConnectBox in combinatie veel apparaten was verschrikkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 23-12-2023 03:20 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:14
Waarom willen mensen niet begrijpen dat de enige manier om het goed te doen, een kabel trekken is? WiFi is leuk voor mobiele apparaten, maar gewoon niet geschikt voor een snelle en betrouwbare verbinding. Zelfs als je een goede ontvangst hebt en goede WiFi apparatuur gebruikt, ben je nog steeds afhankelijk van hoe je buren hun netwerk gebruiken. Heeft je buurman zin om een paar GB aan torrents over z'n WiFi te trekken, dan zakt jouw snelheid in. De bandbreedte in de ether is nu eenmaal beperkt.

Trek.Een.Draad.

Als je geen gaten wilt boren in je huis: leg een draad langs de trap. Als je een losse draad niet mooi vindt: gebruik een kabelgoot en schilder deze mee met de muur. Kijk of je wellicht nog loze leidingen in de meterkast hebt, dit is vaak het geval bij nieuwbouw. Daar kom je misschien niet helemaal mee op de kamer waar je wilt zijn, maar het scheelt misschien weer een paar gaten boren. Of druk de kabel langs de verwarmingsbuizen, daar is vaak wel wat extra ruimte. Leer een kabeltang gebruiken om de stekkers eraan te maken, dat is even zorgvuldig opletten welk materiaal je koopt en hoe de draden in de stekker gaan, maar ook dat is te doen.

WiFi mag nog zo handig zijn, het kan niet op tegen een draad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 09:38
Ik weet niet hoe oud jullie woning is, maar als het wat ouder is heb je dan niet ergens telefoonlijnen lopen met van die vier-gatige wandcontactdozen? Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBtnBrdWcb2AD_o2syHGvG-zrT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lOaeHbLLkiln6XlBubZ3yD1q.jpg?f=user_large

Bij een familielid heb ik vorig jaar alle oude telefoniekabels eruit getrokken en vervolgens met een trekveer UTP kabels door diezelfde leidingen heen gehaald en vervolgens netjes met UTP-wandcontactdozen afgemonteerd. Werkt als een speer en je huis is meteen iets meer toekomst-proof.

Als het een wat nieuwere woning is, dan lopen er vast loze leidingen. Kijk even in het plafond van de meterkast of je PVC pijpjes ziet waar niets uit komt en zoek naar afdekplaatjes in de woning op stopcontacthoogte.

Het kabels trekken is wel een klusje voor 2 personen en ook het afmonteren moet je even handigheid in krijgen maar het is goed te doen en je bent voor minder dan € 150,- klaar (goede CAT6-kabel, wandcontactdozen, (huren) trekveer, kniptang etc.)

Anders bieden veel providers bieden een access point setje die je soms gratis krijgt als je zegt problemen met WiFi te hebben (bij Ziggo ooit eens een TP Link deco M5 set gratis in gebruik gehad i.v.m. niet toereikende WiFi).

Maar zoals gezegd, niet alleen is kabel sneller en stabieler, het is ook veiliger dan WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 15:05

Managelorian

“This is the workflow.”

PhilipsFan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 05:12:
Waarom willen mensen niet begrijpen dat de enige manier om het goed te doen, een kabel trekken is?
Omdat bedrijven als Ziggo het doen voorkomen alsof internet=wifi. Alles draait om wifi; mensen die zelf geen techneuten zijn komen simpelweg niet in contact met mensen of bedrijven die ethernetkabels aanleggen.
PhilipsFan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 05:12:
WiFi mag nog zo handig zijn, het kan niet op tegen een draad.
True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
In de start post wordt er gesproken over een te grote afstand voor een gat in het plafond. Welke afstand is hier het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Je moet hier echt voor een bedrade oplossing gaan.

De simpelste oplossing is een telefoon of TV kabel vervangen of hergebruiken. Vraag: welke aansluitingen zitten in (de buurt van) de kamer?

Een simpele maar vaak alsnog frustrerende oplossing is powerline: netwerk over de stroomkabels.

Een goede oplossing is om netwerkkabels te trekken. Dit is vaak iets meer werk maar eigenlijk altijd mogelijk. De route bepalen door het huis is het belangrijkste en dat mag best met een flinke omweg. Vragen: wat is het bouwjaar van de woning? Heb je een plattegrond en eventueel fotos beschikbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-12-2023 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat @Rukapul zegt; Je kunt die kabel wel 50+ meter maken dus er is wellicht wel een geschikte route te vinden. En als je zelf de stekkers monteert hoef je ook maar heel klein gaatje te boren.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
Natuurlijk mooi maar ook ergens jammer dat er direct antwoorden gegeven worden op een incomplete vraag.

Natuurlijk is een draad de meest wenselijke optie. Maar;

Wat is de huidige situatie nu? Waar zit de huidige modem/router? Welk merk/type is dit? Wát verstaat TS met instabiele verbinding? Type woning? (Oud huis met houten plafond of beton?) waarom kan kabel niet getrokken worden? Mogelijk vloerverwarming of huurwoning en mag of kan er wellicht niet worden geboord? Wat is de te grote afstand? En wellicht ook niet onbelangrijk; wat is het budget wat de oplossing mág kosten?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Is het echt onmogelijk om een gat te boren of denk je dat dat niet gaat lukken? In dat laatste geval zie je het misschien wat te somber in. En wat betreft mogen; zelfs in een huurhuis moet je bij vertrek gaatjes waar dingen aan opgehangen zijn gewoon netjes dichtmaken. Dus dat lijkt me ook voor dit te gelden, en zo'n gaatje krijg je prima weggewerkt.

Wat betreft bestaande gaten kun je naast de genoemde plekken ook nog eens kijken of ergens buizen van mechanische ventilatie lopen. Die lopen ook vaak door grotere boorgaten heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Thalaron schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:00:
Natuurlijk mooi maar ook ergens jammer dat er direct antwoorden gegeven worden op een incomplete vraag.
Helemaal mee eens. Wellicht is de Wifi van de huidige router ook gewoon goed genoeg en hoeft er dus alleen een Wifi stickje in de PC. Scheelt weer een heleboel gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anneke28
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Het is als volgt de router komt binnen bij onze aanbouw en zijn slaapkamer zit aan de voorzijde onze aanbouw heeft platte dak dus een kabel is helaas geen optie omdat de afstand met een 30 meter kabel zelfs niet te overbruggen is. Geld is geen probleem wil gewoon voor hem een goed systeem waarmee hij geholpen.

* knip*. Werving via het forum is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-12-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 21:52
Als geld geen probleem is dan kom je toch weer bij een kabel uit. Heb je geen kruipruimte ?. Gamen wil je gewoonweg de laagste latency hebben en dan is bedraad de enige juiste keuze.

Wifi of powerline kan maar is traag(er) en veel fout gevoeliger, wat je game ervaring nadelig beïnvloed. Zeker met games waar elke ms vertraging in ping het verschil kan betekenen.

Als de router nu in de aanbouw zit, dan zit er ergens in het bestaande gebouw dus de hoofdaansluiting. Misschien wat fotos maken van de huidige apparatuur / aansluitingen en meterkast ? Dan kunnen we het al veel beter voor jullie inschatten.

[ Voor 18% gewijzigd door Jan-man op 23-12-2023 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik zou gewoon voor de powerline setup gaan zoals hierboven voorgesteld, stabiele verbinding is hiermee mogelijk, weinig gedoe. Nadeel is lage throughput maarja, heb ik ook bij m'n moeder gedaan zodat ze internet heeft op haar PCtje zonder gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31

Agent47

I always close my contracts.

Anneke28 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:00:
Het is als volgt de router komt binnen bij onze aanbouw en zijn slaapkamer zit aan de voorzijde onze aanbouw heeft platte dak dus een kabel is helaas geen optie omdat de afstand met een 30 meter kabel zelfs niet te overbruggen is. Geld is geen probleem wil gewoon voor hem een goed systeem waarmee hij geholpen. Als er hier iemand nabij Zutphen woont en ons wilt helpen uiteraard een vergoeding?
Hi Anneke,

Het meest stabiele blijft een bekabelde verbinding. Als het met een 30 meter kabel niet lukt, misschien met een 50 meter kabel wel? Dat het bewijs van spreken langs plinten of buizen omhoog gaat?

Als de plafonds van dik beton zijn dan is wifi qua gamen sws geen goede combinatie.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Het is als volgt de router komt binnen bij onze aanbouw en zijn slaapkamer zit aan de voorzijde onze aanbouw heeft platte dak dus een kabel is helaas geen optie omdat de afstand met een 30 meter kabel zelfs niet te overbruggen is. Geld is geen probleem wil gewoon voor hem een goed systeem waarmee hij geholpen. Als er hier iemand nabij Zutphen woont en ons wilt helpen uiteraard een vergoeding?
Het is voor mij veel te ver maar ik zou zeggen bestel een lange kabel (verkrijgbaar in leuke kleurtjes ook nog) zoek iemand met een lange dikke boor om her en der een gaatje te prikken en gaan met die banaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpLm1wSeGgNQTZDNFRf9zscrH5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZEYkyKCckdcYrmkD0cGAxms.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

Probeer het voor te stellen, maar neem even aan dat je aanbouw dus achter het huis zit en de te overbruggen afstand dan meer dan 30 meter is?

Das een flink huis dan, dan zal een powerline ook niet echt wat gaan bieden.

Zit er in de kamer van je zoon een tv of telefoon aansluiting of wellicht een lege aansluiting?
Dan iemand regelen die daar een UTP= ethernet kabel doorheen komt leggen.

Of eventueel met een tussenstop ergens in een trapkast ofzo.

Maar op je 2 karige beschrijvingen van de situatie is het lastig oordelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:12

John Doos

ClaudZaque

Ik ben ex VodafoneZiggo monteur, en je kan altijd VodafoneZiggo bellen voor een zogeheten: "Extra Service" monteur. Deze verricht tegen betaling uitsluitend extra service.

Ik heb de gekste dingen gedaan destijds :+

Even voor het gemak:
Aanbouw zit in de tuin, geen kruipruimte, je zult hier dus een directe kabel over het dak kunnen leggen, kun je vast mooi door een flexibele buis door afwateringsgoot leggen, gebruik hiervoor wel een kant en klare buiten utp kabel, bedoelt om in te graven en in ieder geval tegen weer en wind te kunnen.

Koop 50meter kant en klaar hiervan, (Minstens Cat6!), Knip aan 1 zijde het kopje eraf, ga dan via de afwatering van de aanbouw via je buitenmuur naar boven, zorg ervoor dat er nog steeds flexibuis omheen zit, ga dan bij de buitenmuur aangrensende slaapkamer naar binnen. Door de muur boren dus, wijd genoeg dat die flexi buis erin kan en deze afgekit/purt whatever kan worden.

Vanuit daar ga je verder als gewone kabel zonder kopje, met spijkerclips over de plinten, langs de gedeelde muur met de buren. Gaatje door de eerste muur, gaat je door de 2de muur, en je staat in je zoon zijn slaapkamer. Hier maak je de kabel op lengte (houd altijd X speling, bijvoorbeeld een meter) En knijp een kopje op de kabel.

Vind je het kopje erop knijpen moeilijk?
Koop een opbouw wand contactdoos, bedoelt voor een enkele UTP, hierin kan je dan gewoon de gestripte kabel, (zonder buitenmanteling) en niet gestripte aders in een soort kanaaltjes drukken, dekseltje erop en je hebt een mooi inprik punt. Hier sluit je dan een router/accesspoint/switch op aan, of direct een korte kabel naar PC van zoonlief.

PS: Ik weet donderdsgoed dat deze situatie schets boordevol zit met aannames, maar soms helpt het om te kunnen visualiseren. Een handige partner thuis, of een bevriende elektricien zou dit ook wel voor elkaar kunnen boksen.

Voorbeeld buitenkabel:
https://www.netwerkkabels...grondkabel-60-meter-zwart

Voorbeeld wandcontactdoos(Goed in de winkel kijken hoe de kabel intern bevestigd word:
https://www.praxis.nl/ger...en-aansluitingen/10123265

Voorbeeld flexibele buis:
https://www.praxis.nl/ger...uis-5-8-creme-25m/5386284

[ Voor 14% gewijzigd door John Doos op 23-12-2023 11:54 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
Laat hem zelf met youtube filmpjes kijken uitzoeken hoe hij een de lan kabel door het huis krijgt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:15
XWB schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:20:
Een mesh setup met een dedicated (wireless) backhaul kan ook een uitkomst zijn.
Vast goed bedoeld hoor, maar wat moet iemand die er geen verstand van heeft met bovenstaande opmerking?

De kans dat zo iemand weet wat een mesh setup of een backhaul is, is miniem.

Wellicht dat je met enige toelichting wel behulpzaam kunt zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Managelorian schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:58:
[...]

Omdat bedrijven als Ziggo het doen voorkomen alsof internet=wifi. Alles draait om wifi; mensen die zelf geen techneuten zijn komen simpelweg niet in contact met mensen of bedrijven die ethernetkabels aanleggen.
Um...
https://www.ziggo.nl/klan...#/smartwifi-pod-6/verder/
Aansluiten met een internetkabel voor de beste werking

Gebruik een internetkabel tussen je modem en je pod voor de beste wifi. Zo ontwijk je wifi-blokkades zoals betonnen vloeren. Je kunt één van je pods met een kabel aansluiten, maar ook meerdere pods op een modempoort aansluiten met een switch.

Tip: als je bekabeld je pod aansluit, heb je er eentje minder nodig in huis.
Ik vermoed sterk dat het probleem eerder is dat de mensen die je beschrijft selectief luisteren naar wat ze willen horen.
Zoals al aangegeven, Ethernet kan zonder fratsen 100m overbruggen. 30m is dus geen enkel probleem.

Vraag ter verduidelijking: waarom meen je stellig dat 30m een probleem is? Misschien speelt er meer dat je hier niet benoemt. Zoals je het beschrijft zou het namelijk geen probleem mogen zijn.

Als geld geen probleem is, maar kennis/kunde dat wel is, neem inderdaad een deskundige in de arm die het voor je regelt. Ziggo kan dat, zoals @John Doos aangeeft, maar je kunt ook op Marktplaats of Werkspot kijken naar iemand die het voor je kan doen als Ziggo alsnog niet kan/wil wat jij nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 23-12-2023 12:52 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 15:21
En de standaard WiFi van de Ziggo modems is ruk. Elke goede moderne router heeft een beter bereik en betere kwaliteit. De router aan het modem met kabel. De router op een plaats zetten waar hij zo goed mogelijk voor zoonlief zijn setup zit en je bent een heel eind. maar een rol kabel van 50 meter UTP is misschien net zo simpel. Gewoon langs de muur leggen als je niet wilt of durft te boren. als je meer dan 50 meter nodig hebt dan moet je toch even laten weten in wat voor huis je woont want daar kom je een heel eind mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 17:01
Als geld geen probleem is bel je een elektricien, duidelijk maken hoe en wat je gedaan wilt hebben en laat hem het dan maar regelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

* knip*. Werving is op het forum niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 23-12-2023 17:01 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat al door velen gezegd is, als geld geen probleem is huur iemand in om het goed te doen, bekabeld. Gaat hij nog heel lang plezier van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
En als je dan toch iemand inhuurt, kan je best ook in andere ruimtes ook al kabel voorzien, mss rond de tv oid. Je hebt er tientallen jaren genit van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anneke28 advies en hulp vragen via het forum is geen probleem. Maar als je iemand zoekt die het voor je komt doen is het forum niet de juiste plek.

Maar kan je beter een advertentie in de Vraag en Aanbod sectie zetten.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
vso schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:01:
[...]

je hebt vast verwarming in het huis, naast de buis is ruimte gooi daar je kabel langs naar zijn kamer, of gat in het plafond.

ook al is het geen optie veel alternatieven heb je denk ik niet
In mijn vorige huis had ik de netwerk kabel vanuit de meterkast met een loze buis naar de zolder gebracht en inderdaad langs een verwarmingsbuis naar beneden.

In mijn huidige woning heb ik alle oude telefoondozen vervangen voor utp kastjes. Mochten mijn dochters netwerk nodig hebben, kan ik zelfs de leidingen bedoeld voor elektrische rolluikbediening gebruiken. Vorige eigenaar heeft bij ieder raam een aansluiting / doos gemaakt. En uiteindelijk toch (wegens kosten) voor handbediening gekozen... :+

Lang verhaal kort: kijk eens of er andere aansluitpunten / loze leidingen of dozen zijn. Kun je veel mee bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Agent47 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:18:
[...]

Hi Anneke,

Het meest stabiele blijft een bekabelde verbinding. Als het met een 30 meter kabel niet lukt, misschien met een 50 meter kabel wel? Dat het bewijs van spreken langs plinten of buizen omhoog gaat?

Als de plafonds van dik beton zijn dan is wifi qua gamen sws geen goede combinatie.
HUH? Gewoon een handig iemand zoeken die een krimptang heeft of aanschaft. Je koopt kabel op rol, kan je meters maken en connectoren en gaan met die banaan. Loze ruimte tussen de pijpen gebruiken van je CV en tja wellicht wat gaten boren. Als ik dat kan, kunnen er meer dat. Het is geen rocketscience.

Ik heb jaren geleden al dezelfde actie ondernomen hier in huis. Sowieso van dat Wifi gebeuren af in je meterkast. Ik heb mijn router centraal op de eerste verdieping in huis gezet, bekabeld vanaf dat Ziggo rampending en in bridge mode (dus fungeert alleen als modem). Op die manier in heel het huis/tuin probleemloos Wifi met betonnen plafonds en vanuit de router door heel het huis kabels getrokken. Zoon gamed probleemloos, ik stream probleemloos muziek en video vanaf NAS en Netflix. Wifi leuk voor de laptop en smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 23-09 12:04
In de meeste huizen heb je een koof/ruimte waar alle leidingen naar boven gaan. Gas voor de cv ketel, warmwater voor de beneden verdieping etc. Daar kan makkelijk nog een kabel bij. Zoek uit of je daar kunt komen en de kabel zo omhoog kunt krijgen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 14:49
Begrijp mij niet verkeerd, een kabel is superieur maar een goede mesh verbinding kan ook voor sommige prima werken. Misschien heeft de ts nu een brakke 2.4ghz verbinding, dan is er veel winst te behalen.

@Anneke28
Laatste disclaimer: kabel is best!
Second best is een bestaande coax gebruiken
Third best een goede wifi mesh set. Koop bv een deco xe75 en sluit je pc het liefst bedraad aan de 2e node.
Geen idee of het werkt, hangt helemaal van je muren etc af

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:36
Wanneer je één kabel legt, leg er dan meteen twee. Het is goed om een reserve te hebben.
Pagina: 1