Google Assistant speaker wil niet verbinden met Zyxel T56

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:12

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb thuis een HK Citation One MKIII speaker met Google Assistant. Om de Assistant in te stellen moet ik het apparaat toevoegen aan mijn Google Home app. Nu zit ik met het volgende probleem: De Google Home app connect wel met de speaker, maar ik krijg hem niet verbonden aan de Wifi/ Modem. Ik krijg dan een melding dat het niet gelukt is. Het betreft een Zyxel T56 / EX5601-T1.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Aparte kanalen maken voor 2.4G en 5G Wifi en op beiden proberen te verbinden, niet gelukt
- WPA3 naar WPA2 wijzigen, niet gelukt
- Andere HK Citation One speaker gebruiken (ik heb er 2), ook deze wil niet verbinden

Om te controleren of mogelijk de speaker defect is, heb ik met mijn mobieltje een WiFi hotspot aan gezet en via de hotspot verbonden, toen deed hij het wel. Ik denk dus dat het met mijn modem te maken heeft.

Weet iemand met welke instellingen ik moet spelen?

PS: Het is een modem van Odido, en dienst support heeft mij helaas niet verder geholden dan stap 1 hierboven wat ik al geprobeerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnof
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-12-2023
Hier hetzelfde probleem. Bij mij werken de citation one mk2 speakers wel maar de mk3 speakers niet. Dit komt door een fout in de firmware van de zyxel t56 modem van odido. Men zegt op het forum van odido dat ze er mee bezig zijn. Niet alleen harman kardon heeft problemen met deze modem ook oa calex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
arnof schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:55:
Hier hetzelfde probleem. Bij mij werken de citation one mk2 speakers wel maar de mk3 speakers niet. Dit komt door een fout in de firmware van de zyxel t56 modem van odido. Men zegt op het forum van odido dat ze er mee bezig zijn. Niet alleen harman kardon heeft problemen met deze modem ook oa calex.
Ah oke… Fijn om te weten dat ze ermee bezig zijn. Ik krijg binnenkort mijn Wifi Mesh punten, hopelijk werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisheuvelmans
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-12-2023
Hier hetzelfde probleem. Enig idee wanneer het wordt opgelost of hoelang dit probleem zich al voordoet? Ik heb pas sinds 5 dagen internet van Odido namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGE1965
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,

Ik heb idem dit probleem, maar dan met koppelen van deurbel Ring bedraad en chime en 3 JBL speakers Music en Link versie..
Opgemerkt dient te worden dat het allemaal gewerkt heeft, maar dat het sedert een week of 4 niet meer werkt, dus ook hey google niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02-2024
+1 met JBL Link Portable 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
DGE1965 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:07:
Hallo,

Ik heb idem dit probleem, maar dan met koppelen van deurbel Ring bedraad en chime en 3 JBL speakers Music en Link versie..
Opgemerkt dient te worden dat het allemaal gewerkt heeft, maar dat het sedert een week of 4 niet meer werkt, dus ook hey google niet
Nu je het zegt, de speaker heeft het heel even gedaan met de Google assistant. Wellicht een firmware update van de Zyxel die 't verpest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 22-09 22:58

Boy

www.byoscoop.nl

Wow, bizar, ik heb al een paar keer op en neer gemaild met JBL over de JBL Link die niet verbind.

Kwam dus nu eindelijk ook op dit topic uit bij Odido en dit topic op GoT.

Ik heb een eigen netwerk met TP-Link Deco 9 mesh, maar daar connect hij ook niet mee. Ik ben niet zo thuis in de netwerken, dus ik snap niet hoe het modem er iets mee te maken kan hebben als ik verbinding wil maken met m'n eigen netwerk terwijl het modem alleen maar internet doorgeeft.

Ik ga de Zyxel nu eens proberen in bridge modus te zetten, mss dat dat helpt.

Edit: Volgens mij kan hij niet in bridge mode gezet worden ...

Edit2: ok, m'n deco stond in 'accesspoint' modus. Was ik vergeten, de monteur had dat aangeraden, anders heb je 2 dhcp servers volgens mij.
Ik heb 'm weer in router modus gezet en kan nu weer verbinden met m'n deco.
Wellicht eens vragen aan Odido om het modem in bridge mode te zetten, dit had ook ook bij Ziggo zo

Edit3: ik lees nu iets over DMZ mode. Blijkbaar heeft dat nagenoeg hetzelfde resultaat

[ Voor 46% gewijzigd door Boy op 20-01-2024 13:53 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Update: heb een Linksys Atlas 6 wifi mesh geïnstalleerd en daarmee werkt het. Smart home spul wat het eerst niet deed doet het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoUK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 13:41
Mijn Google Chromecast audio krijg ik ook niet meer verbonden, sinds ik deze week naar Odido ben overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Boy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:32:

Ik ga de Zyxel nu eens proberen in bridge modus te zetten, mss dat dat helpt.

Edit: Volgens mij kan hij niet in bridge mode gezet worden ...
Klopt. Bridge mode bestaat alleen bij Ziggo. Geen enkele andere provider heeft dit nog. Op glasvezel gaat men ervanuit dat als je het ISP modem (al is er geen modem op glasvezel, alleen een router) niet wilt gebruiken je eigen apparatuur configureert en aansluit. Dat is dan ook niet voor "Hobbybob".

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

nelizmastr schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Klopt. Bridge mode bestaat alleen bij Ziggo. Geen enkele andere provider heeft dit nog. Op glasvezel gaat men ervanuit dat als je het ISP modem (al is er geen modem op glasvezel, alleen een router) niet wilt gebruiken je eigen apparatuur configureert en aansluit. Dat is dan ook niet voor "Hobbybob".
Maar dan heb ik nu wel 2 dhcp servers toch?
Ik had begrepen dat dat problemen kan leveren. Tot nu toe geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Boy schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Maar dan heb ik nu wel 2 dhcp servers toch?
Ik had begrepen dat dat problemen kan leveren. Tot nu toe geen last van
Zolang je lan to wan aansluit (lan poort zyxel naar wan van de deco) en geen andere spullen aan de Zyxel hangt is er inderdaad niks aan de hand. Anders krijg je conflicten en zul je zien dat verkeer van apparaten aan de Zyxel niet met apparaten achter de Deco kan praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

nelizmastr schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Zolang je lan to wan aansluit (lan poort zyxel naar wan van de deco) en geen andere spullen aan de Zyxel hangt is er inderdaad niks aan de hand. Anders krijg je conflicten en zul je zien dat verkeer van apparaten aan de Zyxel niet met apparaten achter de Deco kan praten.
Aan op die manier is het...nee, ik wil gewoon alles via mijn eigen bestaand netwerk laten lopen.

Zag wel dat 1000mbit up/down me alleen lukte via het Zyxel modem, maar 800 mbit is ook prima. Moet soms 60gb of zo uploaden en dan is ie in een uurtje klaar, is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:37
Zal misschien dit probleem zijn: https://community.odido.n...-ip-van-zyxel-t-56-359178

Via dat topic kan je volgens mij ook een bèta-firmware van de Zyxel krijgen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:16
arnof schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:55:
sorry voor de bump maar is die nieiuwe firmware er al?
sinds paad dagen glasvezel van odido en niet elke aparaat wil connecten
nou ja nog vreemder sommige wel maar krijgen dan alleen een ip maar reageren verder nergens op en zeggen geen internet te hebben terwijl ik ze wel kan pingen in het netwerk
maar verder werken ze dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ik heb ondertussen ook 2 gbit i.c.m. deze beruchte router.
nelizmastr schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Het is niet waar dat enkel KPN Ziggo bridge mode ondersteund. ODIDO ondersteund gelukkig internet via vlan: Zyxel modem vervangen door je eigen router, kabeltje van de ONT naar de WAN-poort en de vlan in je router instellen op 300. Dit kan ook bij KPN en met omweg bij CAIWAY/Delta.

Bridge mode wordt nog steeds ondersteund bij Ziggo als je er om vraagt en voorheen bij Caiway met het melkpak modem.

Ik ben wel onder de indruk van de snelheden van de t-56 router. 1300/1100 op 1 meter van de router. Dat haalt mijn uitvoering: TP-Link Archer AX50 niet. Maar mijn smarthome is wel iets belangrijker. Ff testen of ik ook problemen heb, anders laat ik het bij 1gbit of ik schaf een 2.5 gbit router aan van tp-link (zoals uitvoering: TP-Link Archer AX72 Pro of uitvoering: TP-Link Archer AX72 Pro).
Maxwp schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:25:
[...]

sorry voor de bump maar is die nieiuwe firmware er al?
sinds paad dagen glasvezel van odido en niet elke aparaat wil connecten
nou ja nog vreemder sommige wel maar krijgen dan alleen een ip maar reageren verder nergens op en zeggen geen internet te hebben terwijl ik ze wel kan pingen in het netwerk
maar verder werken ze dan ook niet.
Volgens de website moet je er om vragen en dan wordt deze op afstand doorgevoerd. Er is wel een work-around:
Tommie van Odido schreef:
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
Bij KPN modems heb ik dit probleem ook gehad bij mijn ouders. Dit is een creatieve work-around O+ .

[ Voor 45% gewijzigd door Bliksem B op 08-07-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Bliksem B schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:34:
Ik heb ondertussen ook 2 gbit i.c.m. deze beruchte router.

[...]

Het is niet waar dat enkel KPN bridge mode ondersteund. ODIDO ondersteund gelukkig internet via vlan: Zyxel modem vervangen door je eigen router, kabeltje van de ONT naar de WAN-poort en de vlan in je router instellen op 300. Dit kan ook bij KPN en met omweg bij CAIWAY/Delta.
Waar zeg ik in de quote dat dat KPN bridge heeft? Er staat letterlijk Ziggo.
KPN had vroeger wel bridge op de Experiabox v8 maar daarna niet meer.

Het omprikken naar een eigen router met PPPoE of VLAN is algemeen bekend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
nelizmastr schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:24:
[...]

Waar zeg ik in de quote dat dat KPN bridge heeft? Er staat letterlijk Ziggo.
KPN had vroeger wel bridge op de Experiabox v8 maar daarna niet meer.

Het omprikken naar een eigen router met PPPoE of VLAN is algemeen bekend ja.
🤔 Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat, toen ik dat las, sorry 7(8)7 . Maar via VLAN's werken is in mijn beleving ongeveer hetzelfde als bridgemode en altijd te prefereren boven 2 dhcp's als je het kan instellen.

Ik dacht heel even weer vertrouwen te hebben in de modems van providers. Maar dit topic heeft werdom bewezen dat modems van providers gewoon knudde zijn :w
Pagina: 1