Bestanden terughalen

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:36
Ik heb thuis de hdd van een gehackte red hat server liggen.
Hier staan misschien nog bestanden op die ik terug moet halen. Ik heb de hdd al in mijn linux server gehangen en alle partities al een mount point gegeven. Alleen als ik nu de de /home directory kijk zie ik geen bestanden/directories terwijl die er wel zouden moeten zijn. Komt dit omdat er nog oude rechten ofzo op zitten??

Hail to the king baby!

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ligt niet aan de rechten.. als je root bent kan je gewoon overal bij. Dus als je niks ziet, en je weet zeker dat die partities van die gehackte bak nog goed zijn, moet je toch es een undelete toolje gaan proberen..
Weet niet meer precies hoe en wat, maar er is een undeletion-HOWTO (nee sorry... te lui en ff geen tijd om em op te zoeken)
Ergens op linuxhq.com/docs zal ie wel ergens staan..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
undeleten op een unix bak kun je in de meeste gevallen wel vergeten, zeker als de machine na het deleten nog een tijdje heeft gedraaid en er redelijk wat disk access is geweest. Er bestaan wel tooltjes die het op zich kunnen, maar ik betwijfel of je veel zult kunnen terughalen. Weet je wel zeker dat je de partities van die harddisk goed gemount hebt? Als je dat niet (goed) gedaan hebt zie je ook nix namelijk :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Heb je alles ook werkelijk gemount?

Je kan zien wat je gemount hebt door alleen 'mount' te doen.

• urk_forever
  • Laatst online: 19-08 17:36
Ik heb gewoon alle beschikbare partities een mount point gegeven. En er staan ook gewoon bestanden op alleen in /home dir staat niets, maar misschien heeft die hacker dat leeg gegegooid

Hail to the king baby!