Philips Hue Sync de moeite icm Samsung One Connect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley vG
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-03 14:23
Goede avond allemaal,

Ik ben in het bezit van een Samsung QLED (QE65Q95TCLXXN) met een One Connect box. Daarop heb ik een Sonos Surround systeem aangesloten (Arc, Sub en 2 One's)

Ik wil heel graag de Philips Hue Sync op de televisie aansluiten icm een 65" gradient strip.

Nu lees ik op internet veelal "horror" verhalen over de samenwerking van beide apparaten. Echter zijn deze forums redelijk gedateerd (2020).

Ik heb enkel een internetabonnement en kijk tv via voorgeinstalleerde apps op de tv (Netflix, SkyShowtime, IPTV Smarters Pro ed.. Daarnaast heb ik hier ook een PS5 op aangesloten.

Ik hoop dat de Tweakers community was licht kan schijnen op mijn dubio. Hieronder een aantal specifieke vragen:

1. Werkt de Hue Sync met voorgeinstalleerde apps op de TV of werkt die enkel met het tv-signaal van de provider? (Welke ik dus niet heb)

2. Werkt de PS5 ook met de Hue Sync als beide op de One Connect box zijn aangesloten?

3. Werkt de Sync box ook als ik TV kijk via IPTV?

Ik hoor graag van jullie. ;)

Beste antwoord (via Wesley vG op 22-12-2023 21:26)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wesley vG schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:37:
Ik wil heel graag de Philips Hue Sync op de televisie aansluiten
Wil je Hue Sync op de TV installeren of wil je een Hue Sync Box op de TV aansluiten? Ik ga uit van de Box aangezien de app voor Samsung 2022 modellen is en de QE65Q95TCLXXN uit 2020 komt.

Het gaat om de Box. Hele naam van het apparaat gebruiken is handiger in combinatie met de Hue Sync app voor Samsung TV's.
1. Werkt de Hue Sync met voorgeinstalleerde apps op de TV of werkt die enkel met het tv-signaal van de provider? (Welke ik dus niet heb)

2. Werkt de PS5 ook met de Hue Sync als beide op de One Connect box zijn aangesloten?

Volgens mij zijn die drie vragen gelijk en samen te vatten als "werkt de Hue Sync alleen via externe apparaten of ook via interne apps?"

Vanaf de Philips product pagina van de Box:
Sluit je media-apparaten aan op de vier beschikbare HDMI-poorten...
Aangezien een TV geen HDMI Out heeft kan je deze niet als input op de Sync Box aansluiten. Antwoord op vraag 1 en 3 is dus "nee", alleen externe bronnen kunnen via de Sync Box lopen.

Antwoord op vraag 2 is daarmee "ja" aangezien de PS5 een externe bron is. Qua aansluiten sluit je de console eerst aan op de Sync Box en daarna op de One Connect Box van de TV. Let wel, de Sync Box heeft HDMI 2.0 en daarmee slechts 4K op 60 Hz waar jouw TV en PS5 HDMI 2.1 hebben en tot 120 Hz gaan op 4K. Aanbod van games in die resolutie/refreshrate is klein maar mocht je het gebruiken....

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 22-12-2023 19:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Wesley vG schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:37:
Ik wil heel graag de Philips Hue Sync op de televisie aansluiten
Wil je Hue Sync op de TV installeren of wil je een Hue Sync Box op de TV aansluiten? Ik ga uit van de Box aangezien de app voor Samsung 2022 modellen is en de QE65Q95TCLXXN uit 2020 komt.

Het gaat om de Box. Hele naam van het apparaat gebruiken is handiger in combinatie met de Hue Sync app voor Samsung TV's.

Volgens mij zijn die drie vragen gelijk en samen te vatten als "werkt de Hue Sync alleen via externe apparaten of ook via interne apps?"

Vanaf de Philips product pagina van de Box:
Sluit je media-apparaten aan op de vier beschikbare HDMI-poorten...
Aangezien een TV geen HDMI Out heeft kan je deze niet als input op de Sync Box aansluiten. Antwoord op vraag 1 en 3 is dus "nee", alleen externe bronnen kunnen via de Sync Box lopen.

Antwoord op vraag 2 is daarmee "ja" aangezien de PS5 een externe bron is. Qua aansluiten sluit je de console eerst aan op de Sync Box en daarna op de One Connect Box van de TV. Let wel, de Sync Box heeft HDMI 2.0 en daarmee slechts 4K op 60 Hz waar jouw TV en PS5 HDMI 2.1 hebben en tot 120 Hz gaan op 4K. Aanbod van games in die resolutie/refreshrate is klein maar mocht je het gebruiken....

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 22-12-2023 19:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley vG
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-03 14:23
Bedankt Fear!

Het gaat idd om de box. De app is inderdaad niet voor mijn "oudje" beschikbaar.

Ik zat nog te twijfelen om de Sync box via een Google Chromecast met Google TV aan te sluiten maar ga eerst voor een goedkopere optie:

- Nanoleaf 4D TV Screen Mirror + Lightstrips Starter Kit

Ik hoop dat het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Wesley vG schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:28:
Bedankt Fear!

Het gaat idd om de box. De app is inderdaad niet voor mijn "oudje" beschikbaar.

Ik zat nog te twijfelen om de Sync box via een Google Chromecast met Google TV aan te sluiten maar ga eerst voor een goedkopere optie:

- Nanoleaf 4D TV Screen Mirror + Lightstrips Starter Kit

Ik hoop dat het wat is.
Nou, hoe is het gegaan met me nanoleaf 4d tv ? Wij hebben ook een Samsung q95a.... Met connectbox,.. Wij kijken met satellite, dus met kazrtje in de one connect box. Dus ook de vraag of de satellietzenders Dan wel de kleuren same gaan...