Zelf condensator filter maken samsung warmtepompdroger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-08 11:34
Om de levensduur van mijn samsung warmtepompdroger (SAMSUNG DV71TA000TE/EN) te verlengen naar aanleiding van alle verstopte condensoren waar ik over lees denk ik erover zelf een condensor filter te maken zoals bijvoorbeeld miele die heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLQRlvtOnzO1jdbd8xGpoHRWY0s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7aGsk8i3PHAXkkgtC1ribHSs.webp?f=user_large

Die schuift bij miele echter in een soort houder , zoiets zou ik ook moeten maken zodat de condensor vrij is en veilig werkt. Iemand een idee hoe een houder te maken en wat voor foam te gebruiken? Wat mij betreft is dit gewoon een ontwerpkeuze om je machine vroegtijdig te laten overlijden , zonde van het milieu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ghfKmHdge2WQH9QdVFn0LUTALE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq5yrTpuIzqptqAPdPS2JkrZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Zentyth1 op 22-12-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-08 11:34
Niemand een idee ☺️?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 09:07
Ik heb hier op het forum ooit eens gelezen dat iemand hier iets van materiaal voor gebruikt had dat ook in een filter van een afzuigkap zit. Ik krijg alleen niet meer gevonden wie dit was, in welk topic, of welk spul dit precies was :S

Dat foam van hierboven lijkt me erg snel verstopt raken?

[ Voor 11% gewijzigd door Crash op 24-12-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
@Crash Ja, dat klopt. We hebben een Miele warmtepompdroger met hetzelfde filter uit de TS en die bestaat uit twee soorten foam. Een fijner foam en het grovere foam dat je op de foto ziet. Je moet het filter regelmatig schoonmaken, anders droogt het veel minder goed. Voordeel, dat stof komt dus niet in je vinnen terecht :).

My favorite programming language is solder.