bluetooth apparaat niet zichtbaar onder window wel linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 14:55
hallo tweakers,
Allereerst heb ik geen idee waar dit te plaatsen dus als jullie een betere plek weten laat het me weten.

Ik heb laatst uit china een electronic load besteld om batterijen etc op capaciteit te testen. Nu heeft dit ding een kabel om met windows software verbonden te kunnen worden en een bluetooth verbinding om met een Android app (e-test in play store) te praten. Als tweaker vind ik dit natuurlijk gaaf voor de grafiekjes en csv bestandjes. Dus ik heb die app geinstalleerd en kom er achter dat mijn telefoon (honor magic 5 pro android 13 volledig geupdate) de load helemaal niet ziet (app heeft toegang tot bluetooth en mijn locatie dus daar kan het niet aan liggen). Dus ik kijken op mijn oude huawei p20 pro en daar werkt het en ziet hem zelfs zonder de app(wat mijn nieuwe ook niet ziet). Dus ik mijn laptop erbij om te kijken of die hem ziet. Windows ziet hem niet terwijl linux hem wel ziet. Een korte bluetoothctl info resulteert in de volgende output
code:
1
2
3
4
5
6
7
Name: DL24_BLE
    Alias: DL24_BLE
    Paired: no
    Trusted: no
    Blocked: no
    Connected: no
    LegacyPairing: no

Ik zie niet iets raars waardoor windows of nieuwe Android(13) hem niet zouden zien(legacy beveiligings probleem dacht ik namelijk eerst).
Heeft iemand een idee hoe dit komt dat Windows en nieuwe Android hem niet zien maar Linux en oude Android wel? als er meer info nodig is doe ik dit graag verstrekken want zoiets raars heb ik nog nooit gezien en wil graag weten hoe dit komt.

extra info:
Windows is win 11 en draaide op de zelfde machine als linux(pop_os) maar ook ubuntu op een andere machine ziet hem gewoon.
Mijn Android 13 is magicOS 7.1 en de updates zijn gedraait zelfs de play store heeft geen updates
Telefoon van familie geprobeerd dat is een Samsung A serie en die is niet up to date maar ziet hem wel met android 13.