Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• K. Kriek
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
Plaatsen van leddimmer in grote kroonluchter erg flikkert na aansluiten dimmer

Ik heb zo juist een led-dimmer op mijn kroonluchter geplaatst en heb daar wat problemen mee.
De kroonluchter bestaat uit 12 stuks 1,6watt filament dimbare led-kaarsjes, die van boven (vanaf de stroom/nuldraad) uit de kroon, verdeeld zijn over de 12 kaarsjes.
Vlak achter de plek van de led-dimmer zit (achter een half-steens muur) een volle meterkast.
Nu merk ik met het inschakelen van de dimmer dat dit een erg flikkeren licht geeft en ook over het maximum gaat en de lamp dooft.
Nu is mijn vraag of het zou helpen om boven in de kroon een condensator te plaatsen of misschien een nieuwe speciale dimmer te kopen
De verkoper van de filament kaarsjes heeft mij verzekerd dat de dimbare lampjes op elke willekeurig dimmer gezet kunnen worden.

Kan iemand mij misschien uit ervaring adviseren?
Alvast bedankt

persoongegevens weggeknipt

[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 22-12-2023 15:51 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
Ik zou je contactgegevens even weghalen...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
titel aangepast en krijgt een schopje naar DEI

Ohw en welkom op tweakers @K. Kriek :)

[ Voor 28% gewijzigd door twain4me op 22-12-2023 15:57 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dimmers hebben vaak een minimale belasting nodig en het zou kunnen dat je die belasting niet haalt. Daar zijn (vermogens)weerstanden voor of "dimstabilisators"; je zet wat watts om in warmte op die manier maar je dimmer is dan blij(er).

Ik heb overigens geen idee of dat is wat er hier aan de hand is - het is een gut-feel.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 22-12-2023 15:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 20:24

Dr C

met C en CK

De verkoper van de filament kaarsjes heeft mij verzekerd dat de dimbare lampjes op elke willekeurig dimmer gezet kunnen worden.
dat blijkt in de praktijk nogal tegen te vallen. combinatie van merken lijkt nogal van belang. maar het is vooral de dimmer die kritisch is, ene merk is toch wel beter dan de andere.

welke heb je?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het ligt ook aan welke soort leddimmer je hebt, een fase aansnijder of afsnijder,of een combi van beiden.
Pagina: 1