Beleid mbt professionele verkopers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:29
Ik zat gisteren V&A af te struinen tussen de laptops. Het valt mij op dat 90% van de verkopers geen particulieren meer zijn.

Hoe kijkt men hier tegenaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is toegestaan, handelaren mogen op V&A producten aanbieden, mits gebruikt en mits voorzien van alle bedrijfsgegevens. Alle spelregels staan in onze V&A Voorwaarden vermeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 22-12-2023 14:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:17
Ik haak even in uit nieuwsgierigheid. Begin dit jaar was ik door omstandigheden (nog) veel actiever op V&A, waarop ik terecht ben/werd aangesproken door @FlipFluitketel . Inmiddels weer (in mijn ogen) genormaliseerd tot overmatige enthousiasteling.

Echter zie je als fanatieke struiner ook accounts die op zowel V&A als Marktplaats actief zijn. Waarbij sommige accounts op Marktplaats bijvoorbeeld wel hebben aangegeven zakelijk te handelen en op Tweakers niet.

Is dat iets wat ook gemonitord wordt of gaat het puur om wat er via V&A aangeboden wordt? Het is namelijk niet lastig om overlap in aanbod te vinden, waardoor sommige accounts makkelijk te linken zijn.

Waarbij ik me dan afvraag (net als bij mij werd gedaan) of het nog wel particulier gebruik is.

En als sidenote, mocht het gaan om veel aantallen in eenzelfde categorie, hoe zit het dan met videokaarten van miners bijvoorbeeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Wij kunnen helaas niet elke verkoper controleren. Mocht je dus iemand tegen komen die op MP zakelijk bezig is, maar op Tweakers particulier, meldt het dan gerust, dan kijken we er naar.

Videokaarten van miners zijn toegestaan, particulier of zakelijk, aangezien het hier gebruikte producten betreft. Het is natuurlijk wel zo netjes om even te vermelden dat de videokaarten voor mining gebruikt zijn.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dagion schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:57:
Echter zie je als fanatieke struiner ook accounts die op zowel V&A als Marktplaats actief zijn. Waarbij sommige accounts op Marktplaats bijvoorbeeld wel hebben aangegeven zakelijk te handelen en op Tweakers niet.
Helaas proberen sommige mensen onder de radar te blijven met als doel het ontwijken van onze voorwaarden en de plichten die hier bij komen kijken. Dit kan ook voor jou als koper nadelig zijn.

Kan je dus aantonen dat mensen in strijd met onze voorwaarden handelen door bijvoorbeeld hier als particulier aanwezig zijn terwijl het in de praktijk een handelaar betreft dan kan je dit bij ons aangeven door bijvoorbeeld een advertentie te rapporteren. Dat stelt ons in staat naar de situatie te kijken. We vragen hierbij wel zo veel mogelijk bewijs op te leveren.

We vinden een leuk, veilig en eerlijk Vraag en Aanbod erg belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 19-01-2024 10:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:17
Oké, maar als ik een advertentie meld, hoe werkt dat dan qua bewijs? Ik heb namelijk laatst een advertentie gemeld waarbij veel in dezelfde categorie werd aangeboden (zijnde PC's/systemen).

Ik kreeg ook een melding dat dit was afgehandeld maar desbetreffende advertentie stond er nog, dus blijkbaar zijn die aantallen (5 systemen tegelijkertijd) normaal, dan wel is het niet voldoende bewijs om alleen de aantallen te vermelden. Of gaat er dan alsnog een DM naar zo een user? Aangezien je geen terugkoppeling krijgt (is ook niet nodig in mijn ogen).

Het is natuurlijk ook lastig/grijs gebied, zo zag ik laatst een (goedkope) upgradeset verkocht worden die welgeteld 1 dag later weer te koop stond (circa 3x/4x originele prijs). En wat als het een weekje duurt (onder het mom van 'valt toch tegen')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Je kan bewijs altijd even via mailtje aanleveren, dan kijken we er naar. Als je melding is afgehandeld en de advertentie stond er nog, hebben we dit onderzocht en geconcludeerd dat er geen overtreding van de regels was.

Pagina: 1