Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NDJeC64VrkR203-JA4CZag9GVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wGmwiKM9lFgPDNdlOZZsHXto.jpg?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
Bedoeling is 6 panelen boven de dakkapel ( NW), 4 op dakkapel (ZW), en 4 onder de dakkapel, zodat ik nog onh aan de kapel kan doen, en er boven altijd een vlugweg is bij calamiteiten
Schaduw
Waarschijnlijk iets van de dakkapel
Jaarverbruik
2022 4600 Kwh 2023 4100 Kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
fase 1 40 A, elke installateur plaats nieuwe groep en hoofschakelaar
Budget en doel
Rond de 7000, doel is uiteraard besparen
Wie gaat het project uitvoeren
Ik ben een leek, dus ik besteed het uit. Heb vooraf veel gelezen, video's gezien om toch een beter beeld te krijgen en om toch wat kennis te hebben als een bedrijf langs komt voor een schouw.
Bijhouden van data
Waarschijnlijk in het begin dat ik dagelijks kijk, en ik vermoed dat ik daarna elke 1e dag van de maand een tabel opmaak
Reeds verkregen offertes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm7Sipz45ODvGNsJspWPvzZqzVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGku0npgjTgmfTxGR95mftvD.jpg?f=fotoalbum_large
Regio
Zwolle

Offerte 9 viel al in het gesprek na 5 min af, als je begint met we zijn niet de goedkoopste maar..blah, garantie, blah, service... :z

Na veel wikken en wegen gaat de keuze naar enphase ( reden uitbreidbaar, geen apparaat in huis de stroomkabel).
Was op zich best lastig om te vergelijken met solaredge ( waar kies je voor..)

Mijn keuze wordt waarschijnlijk offerte 4 of 5.
200 Kwh verschil ( prognose...) x0,35 = 70 euro (offerte verschil 575 :70= 8 jaar verschil
Hierna kijkende denk ik dus offerte 4

Lijkt mij een goede keuze ?

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is uitbreiding echt iets wat je gaat doen?
Welk nadeel ondervind je aan 2 meter stroomkabel vanaf je dak naar de omvormer?

De goedkoopste offertes zijn....goedkoper en scheelt dus max 20% in kosten.
De opbrengsten zijn nagenoeg gelijk, daar hoef je het niet voor te doen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• baasandre
Uitbreiding misschien ( zal op de schuurdak en evt nieuwe overkapping in de tuin zijn)
De kabel, dat is iets vanuit mijn vrouw (brandveiligheid), maakt niet uit wat verteld wordt ..zit vast in haar hoofd
Prijstechnisch heb je volkomen gelijk, en zijn offerte 1 en 2 gelijk ( bij offerte 2 krijg je nog een home wizzard erbij)

Feitelijk komt het op neer, willen we 1 apparaat in huis j/n en is dat 900 extra waard ( met alle voor- en nadelen)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
baasandre schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:33:
Uitbreiding misschien ( zal op de schuurdak en evt nieuwe overkapping in de tuin zijn)
De kabel, dat is iets vanuit mijn vrouw (brandveiligheid), maakt niet uit wat verteld wordt ..zit vast in haar hoofd
Prijstechnisch heb je volkomen gelijk, en zijn offerte 1 en 2 gelijk ( bij offerte 2 krijg je nog een home wizzard erbij)

Feitelijk komt het op neer, willen we 1 apparaat in huis j/n en is dat 900 extra waard ( met alle voor- en nadelen)
Als brandveiligheid belangrijk is dan moet je heel hard naar SolarEdge lopen. S-Serie optimizers monitoren connector temperatuur. Geen ander systeem doet dat.
Wisselspanning is niet inherent veiliger. Daar kun je ook prima fik mee maken als het slecht hebt geïnstalleerd is.

De risico's van gelijkspanning wordt door alle courante omvormers bewaakt en gemitigeerd.

Je vrouw moet niet op gevoel kopen, maar op feiten.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• baasandre
Ronald schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:34:
[...]

Je vrouw moet niet op gevoel kopen, maar op feiten.
_/-\o_ _/-\o_ vertel mij wat O-)
Laat ik haar jouw reactie lezen...slaap vanavond op de bank geloof ik... :F
Bedankt voor de aanvulling overigens