Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wGmwiKM9lFgPDNdlOZZsHXto.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Bedoeling is 6 panelen boven de dakkapel ( NW), 4 op dakkapel (ZW), en 4 onder de dakkapel, zodat ik nog onh aan de kapel kan doen, en er boven altijd een vlugweg is bij calamiteitenSchaduw
Waarschijnlijk iets van de dakkapelJaarverbruik
2022 4600 Kwh 2023 4100 KwhHuidige elektriciteitsaansluiting
fase 1 40 A, elke installateur plaats nieuwe groep en hoofschakelaarBudget en doel
Rond de 7000, doel is uiteraard besparenWie gaat het project uitvoeren
Ik ben een leek, dus ik besteed het uit. Heb vooraf veel gelezen, video's gezien om toch een beter beeld te krijgen en om toch wat kennis te hebben als een bedrijf langs komt voor een schouw.Bijhouden van data
Waarschijnlijk in het begin dat ik dagelijks kijk, en ik vermoed dat ik daarna elke 1e dag van de maand een tabel opmaakReeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/gGku0npgjTgmfTxGR95mftvD.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
ZwolleOfferte 9 viel al in het gesprek na 5 min af, als je begint met we zijn niet de goedkoopste maar..blah, garantie, blah, service...
Na veel wikken en wegen gaat de keuze naar enphase ( reden uitbreidbaar, geen apparaat in huis de stroomkabel).
Was op zich best lastig om te vergelijken met solaredge ( waar kies je voor..)
Mijn keuze wordt waarschijnlijk offerte 4 of 5.
200 Kwh verschil ( prognose...) x0,35 = 70 euro (offerte verschil 575 :70= 8 jaar verschil
Hierna kijkende denk ik dus offerte 4
Lijkt mij een goede keuze ?