Omdat ik helaas met AVM support geen steek verder kom ben ik benieuwd of jullie nog ideeën hebben. Ik heb recentelijk een Fritzbox 5530 aangeschaft om de standaard KPN Xperia box te vervangen. Ik heb ongeveer 10 apparaten in huis; Een laptop, Android devices, Chromecast, Nintendo Switch, Iphone 12. Werken prima.
Ook heb ik een Ipad Air 2020. Op de oude Xperia box nooit problemen mee gehad maar met de Fritzbox valt zon 4x per dag de wifi uit op de Ipad, en als ik probeer te reconnecten meld de Ipad "Verkeerd Wifi Wachtwoord". Je kan dan het goede WIFI wachtwoord intypen maar dat helpt niks. Als je niks doet, verbindt de Ipad zich automatisch soms weer naar een paar minuten. Als je de modem herstart werkt het direct weer. Soms gebeurt het 5x per dag; soms geen 1 keer.
Wat ik allemaal geprobeerd heb, wat niet geholpen heeft:
Ik twijfel heel erg of het aan de Apple legt met de volgende redenen:
Hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn? De logging van de Fritzbox is heel matig, en helaas is er niks in de eventlog op de Fritzbox te zien op momenten dat de Ipad kuren heeft.
Ook heb ik een Ipad Air 2020. Op de oude Xperia box nooit problemen mee gehad maar met de Fritzbox valt zon 4x per dag de wifi uit op de Ipad, en als ik probeer te reconnecten meld de Ipad "Verkeerd Wifi Wachtwoord". Je kan dan het goede WIFI wachtwoord intypen maar dat helpt niks. Als je niks doet, verbindt de Ipad zich automatisch soms weer naar een paar minuten. Als je de modem herstart werkt het direct weer. Soms gebeurt het 5x per dag; soms geen 1 keer.
Wat ik allemaal geprobeerd heb, wat niet geholpen heeft:
- Netwerk gegevens op Ipad gewist.
- Ipad volledig gereset.
- Icloud sleutelhanger uitgezet op de Ipad.
- Prive address uit - of ingeschakeld op de Ipad maakt geen verschil.
- Andere SSID op Fritzbox ingesteld.
- Ander WIFI wachtwoord op Fritzbox ingesteld.
- WPA2 CCMP ingesteld op de Fritzbox inplaats van WPA2/WPA3
- WPS quick connect uitgeschakeld op de Fritzbox.
- Allow all new wireless devices aangezet bij WIFI op de Fritzbox.
- Ondanks dat de Ipad de melding "verkeerd wifi wachtwoord" geeft, zie ik geen onsuccesvolle registraties op de Fritzbox. De Ipad stuurt dus geen verkeerd wifi wachtwoord mee naar de Fritzbox maar wordt om een andere reden geweigerd.
Ik twijfel heel erg of het aan de Apple legt met de volgende redenen:
- Het aan en uit zetten van de Fritzbox lost het issue altijd op. Als het aan de Ipad zou moeten leggen, dan lijkt me dat dit het probleem niet zou moeten oplossen.
- Met mijn oude, gratis modem van KPN (Xperiabox) heb ik dit probleem nooit gehad. Het issue is direct ontstaan na aanschaf en installatie van de Fritzbox 5530. Als het aan de Ipad zou liggen, zou ik dit probleem ook moeten hebben met de Xperiabox. De Ipad weet niet welk merk modem hij mee communiceert.
- In vakantiehuisjes, hotels, bij mijn ouders thuis werkt de Ipad prima.
u bent niet de eerste klant, die dit probleem meldt. Maar, zoals al eerder geschreven, het probleem ligt echt niet aan de FRITZ!Box. Hier moet dan apple een update gaan aanbieden. U heeft dit probleem ook niet met andere computers/Laptops/Smartfons. Alleen met Apple apparatuur. Wij kunnen u helaas geen oplossing aanbieden. |
Hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn? De logging van de Fritzbox is heel matig, en helaas is er niks in de eventlog op de Fritzbox te zien op momenten dat de Ipad kuren heeft.