Ik ben op zoek naar de beste/meest kosten efficiënte oplossing om grote (meestal ca 5gb, soms een veelfout) datasets te analyseren. Zoals ik dat doe kan dat helaas (vaak) niet zonder multithreading of is het niet efficiënt om dat zo in te richten. Snelle CPU-kernen, voldoende RAM en een snelle schijf zijn dus (neem ik aan, maar ik ben hier echt niet in thuis) vereist. Verder zou ik graag af en toe wat met Blender klooien en wat soepeler foto's en video's willen bewerken.
Veel gebruikte Software:
- FME/Orange/Python
- Blender
- Luminar AI/Capture One/Filmora/DaVincie Resolve
Ik game niet op de PC.
Ik heb geen voorkeuren voor merken, met uitzondering van een afkeer voor alles waar een HP-logo op staat.
Kosten: Ik heb werkelijk waar geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Ik zou erg happy zijn met iets tussen 1000 en 1500, maar geen idee of dat realistisch is. Ik zou een afweging willen kunnen maken met rekenen in de cloud (Azure).
Ik zou graag vooral (specifiek) advies krijgen op het gebied van de CPU, type en hoeveelheid RAM en welke opslag ik zou moeten kiezen. Ik denk dat die het meest bepalend zijn voor de snelheid van de analyses. Advies over een grafische kaart die voldoende is voor Blender en misschien ene keertje spelen met Unreal Engine is mooi meegenomen. Uiteindelijk ga ik het liefst voor een kant en klaar optie (dus volledige desktop).
Veel gebruikte Software:
- FME/Orange/Python
- Blender
- Luminar AI/Capture One/Filmora/DaVincie Resolve
Ik game niet op de PC.
Ik heb geen voorkeuren voor merken, met uitzondering van een afkeer voor alles waar een HP-logo op staat.
Kosten: Ik heb werkelijk waar geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Ik zou erg happy zijn met iets tussen 1000 en 1500, maar geen idee of dat realistisch is. Ik zou een afweging willen kunnen maken met rekenen in de cloud (Azure).
Ik zou graag vooral (specifiek) advies krijgen op het gebied van de CPU, type en hoeveelheid RAM en welke opslag ik zou moeten kiezen. Ik denk dat die het meest bepalend zijn voor de snelheid van de analyses. Advies over een grafische kaart die voldoende is voor Blender en misschien ene keertje spelen met Unreal Engine is mooi meegenomen. Uiteindelijk ga ik het liefst voor een kant en klaar optie (dus volledige desktop).
[ Voor 3% gewijzigd door supersoco80 op 22-12-2023 11:45 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/0LAfuDyD1nIWu2zLLWq8PjA5.png?f=user_large)