Laadpaal bij bedrijf met bankpasmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 10:06
Wij hebben bij het bedrijf 4 laadpalen staan en deze worden binnenkort vervangen voor 4 nieuwe (en 4 extra) laadpalen. Tot nu toe zijn het vrij simpele 22kW laadpalen die unlocked worden via een pas die bij de paal hoort. Deze doet niks meer of minder dan het laden vrijgeven. Het hoofddoel van de palen is het opladen van bedrijfs-auto's en dat is met dat systeem afdoende.

Echter, we denken ook na over een of meerdere palen voor bezoekers of collega's met een prive EV. Daarbij moeten de kWh's wel betaald worden. De meeste mensen hebben een laadpas en daarvoor zijn backoffice systemen te vinden zoals e-flux. Echter, wij vroegen ons af of er ook palen/systemen te krijgen zijn waarbij je met een bankpas kan betalen. Weet iemand dit?

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Welke pas je ook wilt gebruiken, je zult een backend provider nodig hebben. En die bepaalt wat voor passen er allemaal gebruikt kunnen/mogen worden.

Ook een gewone pinterminal heeft een backend provider nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 10:06
Croga schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:55:
Welke pas je ook wilt gebruiken, je zult een backend provider nodig hebben. En die bepaalt wat voor passen er allemaal gebruikt kunnen/mogen worden.

Ook een gewone pinterminal heeft een backend provider nodig....
Dat snap ik, maar zijn er palen waar je met pinpas kan betalen, en zo ja, welke/wie biedt dat aan?

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:44
Nee bij mijn weten bestaan die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

dubbelep schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:21:
Dat snap ik, maar zijn er palen waar je met pinpas kan betalen, en zo ja, welke/wie biedt dat aan?
ARAL heeft er ééntje staan bij Hamburg in de buurt..... Maar dat zijn behoorlijk andere systemen dan die jij en ik thuis kunnen neerzetten.

Een RFID lezer heeft hele andere eisen dan een pinterminal. Zeker nu dat "chippen" niet meer bestaat en je altijd een identifier moet gebruiken is een pinterminal een veel ingewikkelder stuk technologie dan een RFID lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RFID is denk ik een stuk sneller/makkelijker te regelen. Z'n kaart/druppel heeft iedere electrische rijder, en door een backoffice te koppelen heb je meteen de facturatie etc... netjes geregeld.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1