even snel advies voor het plaatsen van nieuwe hd..

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
kunnen jullie mij even snel een advies geven?
ik heb een nieuwe hd van 60 Gb van IBM...
deze is veel groter en sneller dan mijn oude hd en wil ik dus als schijf gaan hebben waar hij van gaat booten... alleen op mijn oude hd staat win me en al een aantal partities...
hoe zorg ik er voor dat ik mijn niuwe hd als bootable schijf heb met win xp erop en dat dat de c partitie wordt?
en dat er op die 60 gb schijf verder nog een d en een e partitie komen.... eraan denkend dat mijn oude hd deze zelfde letter aanduiding nu heeft...(heeft nu zelfs 4 partities die oude hd maar er staat wel een hoop op wat ik niet kwijt wil....)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Nou das heel simpel
Je stelt de nieuwe schijf gewoon in als master. Formateer en partitioneer hem zoals jij dat wilt. Install windows ME en klaar is kees.
Je oude harde schijf komt dan gewoon achter de nieuwe HD te staan en als je je bios instellingen goed hebt staan zal ie daar niet van booten.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
maar geeft hij automatisch de partities op mijn oude hd andere letters.....
dan hoef ik die niet te formatteren en kan ik alle belangrijke data daar gewoon lekker op houden...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

IBM, die hoef je er helemaal niet in te schroeven. Bij mij wastie binnen 1 maand overleden.... :( :(

can you read my mind?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik weet niet in windows XP, maar in windows 2000 AS, kun je zelf driveletters toewijzen.

Voor win95/98 kun je drivemapper gebruiken die bij Partition magic zit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:49

Zorro

Z

Driveletters gaan als volgt:
1. Primary partition drive 1: C:
2. Primary partition drive 2: D:
3. dan alle andere partities op drive 1 (bv E: F:)
4. dan alle andere partities op drive 2 (bv G: H: I:)

Hoe het gaat met meerdere primary's weet ik niet :? , eerst 1 drive en dan de andere? Iemand?

edit: Dit alles is zoals het standaard gaat, maar is zoals Cyperpope al zei wel te wijzigen op de door hem genoemde manier

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Als je DriveImage of DriveCopy van PowerQuest had, wordt alles voor je geregeld.

Met een paar klikjes geef je aan het schema dat je wilt en de ding zorgt voor het formatteren partitioneren kopiëren en bepalen van drive letters en boot partitie .

DriveImage 4 is tevens een van de beste backup progie, IMHO beter dan Ghost.

Verwijderd

IBM heeft daar zelf een superhandig progje voor: Diskmanager 2000...
Dat zet alles over naar je nieuwe IBM hd en zorgt ervoor dat de verwijzingen naar driveletters weer kloppen.
Pagina: 1