Odido sluit mij onterecht af, biedt geen directe oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 11.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 23:15
In september had ik afgesproken met de provider dat mijn abbonement op 22-12 zou worden beëindigd Maar op 4 december j.l. heb ik afgesproken de einddatum naar 31-03-24 door te schuiven.

Nu ben ik per vandaag 22-12 dus toch geen abonnee meer, de medewerker zag inderdaad dat ik op 4-12 dit kenbaar had gemaakt maar er is daarnaast geen verdere actie ondernemen bij ODIDO

De medewerker zette me in de wacht want hij ging opzoek naar een oplossing na 20min werd de verbinding verbroken ik ben niet teruggebeld. De andere medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg was een stuk zakelijker en kon niet naar een oplossing kijken want die was er niet. Het proces is tever doorgelopen om de actie terug te draaien

Op mijn vraag of ze dan een mifi router kunnen. Toezenden, kreeg ik als antwoord ja dan moet u wel een jaarcontract aangaaner er is nu een klacht intern waarbij het verzoek is te kijken naar een oplossing. Het komt er vooralsnog opneer dat ik voor de duur van 12 maanden opnieuw abonnee mag gaan worden

Ik baal hier enorm van, want ik dacht dat ik met het (ruim van te voren) doorgeven er goed aan had gedaan. Maar nu heb ik dus geen internet meer

Wat kan ik hiermee?
De medewerker die ik sprak zij bevoegd te zijn maar mij toch niet te kunnen helpen, ook niet doorverbinden want er was verder niemand die dit kon oplossen?!

Zijn er stappen die ik kan nemen bijvoorbeeld bij de Consumentenbond etc?

Graag hoor ik jullie opmerkingen/reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
ik zou zeggen probeer via de social media kanalen hun te contacteren, ze adverteren klantgerichter te zijn geworden.
Heb je nog de bevestiging van 4-12 in de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
Geen sorry, geen aanbod met vouchers zodat mijn vriendin kan blijven internetten niks geen oplossing geboden echt heel treurig dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Odido is gewoon een verschrikkelijke provider, ik denk niet dat je voor 31-03-2024 een oplossing gaat krijgen, al zou de koning bellen. Wij werken voor een vastgoedbeheerder, hoe vaak het mis gaat bij Odido is gewoon niet te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
Ik heb er geen mail van helaas, ik vroeg de medewerker op 4-12 wel of ze een casenummer voor me had maar dat was niet nodig, had ik daar nou mar op doorgehamerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 12:55
Ik denk niet dat zij daar veel tijd in gaan steken, een klant die had opgezegd gaat immers weg. Druk via social media zou dit nog kunnen verhelpen.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
Tja ik ga ook niet voor niets weg bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:58
Ik zou zeggen, gewoon zelf iets gaan regelen. Odido abo is gestopt dus je betaald ze ook niet meer. Die knaken maar in een eigen oplossing steken want ze gaan zelf toch niet snel tot een oplossing komen.

Wat is er overigens per 31-03? Heb je dan helemaal geen internet meer nodig op die locatie? Dan zou ik inderdaad iets met een 5G verbinding regelen tot die tijd, alles wat je nu afsluit zit je met jaarcontracten. Eventueel 5G abo kan je nog ergens anders mee naar toe nemen/voor gebruiken.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:45
moppentappers schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:08:
Odido is gewoon een verschrikkelijke provider, ik denk niet dat je voor 31-03-2024 een oplossing gaat krijgen, al zou de koning bellen. Wij werken voor een vastgoedbeheerder, hoe vaak het mis gaat bij Odido is gewoon niet te tellen.
Tsja, dat is wat de KPN mij ook probeerde te vertellen nadat zij zelf mijn overstap verprutst hadden. Het was vast ook de schuld van Odido dat ik een maand na afloop van mijn abbonement en na mijn eindafrekening nog een factuur kreeg voor een maand abbonement dat ik zelf mocht terug boeken (want automatische incasso).
En ik het verleden ook de nodige administratieve problemen gehad bij Ziggo.

Vrijwel alle providers zijn wat dat betreft even waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
Ik zit in de wacht voor glasvezel van efiber hier in Gorinchem naar dan bij stipte isp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:19
Ik denk dat de medewerker die je op 4 december gesproken heeft, vooral de fout heeft gemaakt om de indruk te wekken dat de einddatum wel opgeschoven kon worden.

Daar zijn de systemen van zo'n bedrijf helemaal niet op ingericht. Het volledig annuleren van een opzegging is misschien wel mogelijk, maar einddatum verplaatsen kan alleen maar gezeik opleveren...

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

david-80 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:16:
Ik zit in de wacht voor glasvezel van efiber hier in Gorinchem naar dan bij stipte isp
Les 1 is natuurlijk om pas je oude aansluiting op te zeggen als je nieuwe werkt…. Zo’n zelf gecreëerd probleem kan je vast ook zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
Er is netjes een melding in hun systeem van terug te lezen aldus de medewerkers, maar er is geen verdere actie op ondernomen gaven ze aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
@sumo ik begrijp je reactie niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:02
zou gewoon een maandelijksopzegbaar abonnement afsluiten bij een andere provider (KPN heeft dit o.a.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De kans dat die glasvezel daadwerkelijk op de verwachte datum wordt opgeleverd is nagenoeg nihil.

Ik zou nog lekker een 1gbit Ziggo afsluiten voor een jaar. Voor 30 euro/maand in de aanbieding is dat geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59
Kortste klap is gewoon bij kpn een maand abbonement afsluiten. Maar ook dan ben je vandaag niet aangesloten. Als je mazzel hebt is dat binnen 14 dagen geregeld. Ze kunnen daar (mits ze het nog hebben) wel een mifi router sturen ter overbrugging.

Vanuit odido zal ik in deze fase niets verwachten eerlijk gezegd. Ook daar moet alles opnieuw aangevraagd worden en kennen ze daar geen maand abbonement structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Laatst online: 19:05
Ik heb vorig jaar iets vergelijkbaars bij KPN gehad. Ik kon toen mijn oude abonnement bij Ziggo gelukkig weer binnen een paar dagen geactiveerd krijgen.

Ik heb toen bij KPN een klacht ingediend via de website. Als ik me niet vergis moeten/streven zij ernaar om binnen 10 werkdagen te reageren. Uiteindelijk een belletje gehad, verhaal uitgelegd en tot een financiële compensatie kunnen komen.

Mogelijk kun je deze stappen ook bij Odido volgen. Let wel op; reken je niet rijk met die compensatie.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

david-80 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:23:
@sumo ik begrijp je reactie niet helemaal
Je hebt zelf opgezegd terwijl je nog helemaal geen nieuwe aansluiting hebt, of zicht daarop… vervolgens stel je die opzegging uit maar neemt in die 3 weken niet de moeite om daarvan een bevestiging te krijgen. En nu is het huilen.

Conclusie, zelf gecreëerd probleem. Eenvoudig op te lossen ook door ergens een nieuw abo af te sluiten.
Totaal niet realistisch om te verwachten dat ze jou een dure tijdelijke oplossing gaan geven terwijl je toch weggaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2023 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
@david-80
Heb je bij Odido aangegeven dat het om een overstap gaat of heb je enkel een opzegging doorgegeven?

Ben zelf laatst overgestapt van Ziggo naar KPN. Ziggo kreeg keurig van KPN bericht zodra mijn modem van KPN online ging. Alle provider bieden deze optie, precies om problemen zoals bij jou te voorkomen.

Vermoed dat je via Odido niet verder gaat komen. Dus focus je energie in het vinden van een alternatief voor de komende periode. Al genoeg opties hierboven genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:58
Je had de hele beëindiging stop moeten laten zetten.

Het is een beetje gegokt en verloren. Door geen overloop te willen hebben en niet max een maand dubbel te willen betalen zit je nu zonder. Ik zou gewoon een nieuw KPN abonnement afsluiten en die op laten zeggen door je glasvezelprovider zodra die kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
2 tips:

Tip1: koop even een mifi, of kijk of er een USB 4G modem stick in je huidige modem gestoken kan worden om weer online te komen.

Sluit daarbij een unlimited 4g/5g abonnement af of zelfs een unlimited prepaid sim zou nog kunnen. Dan ben je vandaag of morgen nog online.

Je gaat je aansluiting echt niet terug krijgen en om te wachten op een startup: ook bij de grote partijen zijn de vertragingen enorm. Dus ik zou niet langer wachten en een deal maken bij een andere aanbieder.

Tip2: gebruik nooit de overstap service bij provider switch en zeg ook zelf niet op voor je zeker bent dat de nieuwe verbinding er komt. Odido maar ook KPN kunnen de aansluit data lang niet altijd waarmaken, vooral vanwege capaciteitsproblemen, en glasvezel verbindingen werken niet altijd meteen.

Dus sla een andere weg in. Bij Odido kan je eventueel nog schriftelijk aangetekend klagen met een brief en dan naar de geschillencommissie gaan binnen de termijnen. Maar de kans dat dit je verder helpt is niet groot. Hoogstens kan je iets aan schade vergoed krijgen, al zal dit niet vanzelfsprekend zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Op grond van wat? TS ontbindt zijn overeenkomst, dat wordt administratief verwerkt en 3 maanden later moet Odido weer door allerlei hoepels springen om dit aan te passen omdat het TS toch niet helemaal goed uitkomt?

Nee, ga allerlei andere organisaties lastigvallen omdat je zelf afspraken aan het veranderen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
david-80 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:16:
Persoonlijk zou ik kijken of je nu niet bij een ander provider terecht kan. Bij mij is E-Fiber namelijk ook bezig met aanleggen van Glasvezel en zoals het nu eruit ziet heb ik nog voor het einde van het jaar glasvezel.

Ze zijn echter maar een jaar te laat want het zou vorig jaar december al af zijn maar is 6x uitgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
ouweklimgeit schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:04:
[...]

Op grond van wat? TS ontbindt zijn overeenkomst, dat wordt administratief verwerkt en 3 maanden later moet Odido weer door allerlei hoepels springen om dit aan te passen omdat het TS toch niet helemaal goed uitkomt?

Nee, ga allerlei andere organisaties lastigvallen omdat je zelf afspraken aan het veranderen bent.
Punt is dat Odido de eerste keer aan de telefoon gewoon had kunnen weigeren deze aanpassing voor TS te doen. Dan had hij niets gehad om over te klagen.

Maar juist door TS te beloven dat ze het wel uit zouden stellen maar dat niet werkelijk te doen zijn zij mede veroorzaker van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:08
Philip Ross schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:18:
[...]

Punt is dat Odido de eerste keer aan de telefoon gewoon had kunnen weigeren deze aanpassing voor TS te doen. Dan had hij niets gehad om over te klagen.

Maar juist door TS te beloven dat ze het wel uit zouden stellen maar dat niet werkelijk te doen zijn zij mede veroorzaker van dit probleem.
Vraag is natuurlijk wel wat daar precies is afgesproken, ging die medewerker een poging doen, of is daadwerkelijk aangegeven dat de opzegging 31-3-2024 is geworden. Immers een wens kenbaar maken, zoals TS het in de OP omschrijft kan wat anders zijn dan ook daadwerkelijk afspreken (terminologie die TS in een andere zin gebruikt) het zo te doen.

Ik heb bijvoorbeeld de systemen van Odido niet, maar ik weer van bijvoorbeeld KPN, waar wij veel zaken mee doen voor klanten, dat laat in het proces een opzegdatum aanpassen vaak heel lastig is, zeker wanneer er bijvoorbeeld een lijn vrijgegeven moet worden omdat deze van een andere infrastructuur beheerder is.

Verder zou ik hier gewoon zelf proactief handelen, zet zelf even een routertje neer met een (prepaid) datasim oid, of gebruik tijdelijk de data van een van de telefoons.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 22-12-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
[...]

Klopt dat ze de veroorzaker zijn. Echter win je hier niks mee. Alles zit vast aan systemen en daar kunnen(of willen?) ze niks mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
morritz34 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:03:
[...]

Klopt dat ze de veroorzaker zijn. Echter win je hier niks mee. Alles zit vast aan systemen en daar kunnen(of willen?) ze niks mee doen.
Het ging over een klacht indienen, dat staat los van dat TS natuurlijk zo snel mogelijk ergens anders iets moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
KPN kan binnen week aansluiten momenteel mogelijk nog sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:12
Beweeg bij grote bedrijven mee in het proces. Iedere exceptie is duur en negeren ze tegenwoordig. Ik kan ze ook geen ongelijk geven. zouden ze wel van proces afwijlen dan wordt t geheel weer complex en foutgevoeliger. beweeg je mee dan is het als klant top hoe mooi die automatisering loopt

Dat je verkeerd bent voorgelicht door helpdesk medewerker is jammer maar jij hebt hier opgezegd en ze hebben het netjes gedaan.

Afijn nu oplossing: pak gewoon jaartje wat je wel kunt krijgen, kpn/ziggo whatever en stap over als dat jaarcontract voorbij is

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Bestaande internet pas opzeggen als glasvezel goed werkt zeiden ze bij mij. Bleek een gouden tip te zijn, want na twee weken was ik er al weer uitgegooid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zou nu snel wat afsluiten misschien per maand al het kan maar anders voor een jaar.

Bij ons zouden ook glas aanleggen uiteindelijke 1.5 jaar later pas dus tot die tijd maar partime internet gehad van ziggo en maandelijks opzegbaar heb het wel opgezegd toen het aangesloten ging worden (na dat de kabel al lag) kon ook makkelijk bij ziggo weer een maand extra doen na opzeggen dus was geen risico/

Maar odido heeft al afgelosten dus je oplossing is wat nieuws regelen of de komenden manden via je hotspot van je telefoon werken tot je glas er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 16:57
Ik denk ook dat je er weinig nog aan kan veranderen. Het beste kan je zelf een tijdelijke oplossing creeëren, er zijn hierboven al een aantal suggesties gedaan.

Het is ook best een risico om zo vlak voor de feestdagen de boel te laten afsluiten. Ondersteuning is in deze periode ook wat slechter beschikbaar.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 19:21
Helemaal kapot maken op social media. Kan je Tim Hofman van Boos niet aanschrijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
[...]

Klopt helemaal. Echter wordt er op helpdesks vanalles toegezegd en verkeerd geïnformeerd om conflicten (en lange calltijden) te voorkomen waardoor je dit soort situaties krijgt. Het is voor een helpdeskmedewerker simpelweg eenvoudiger om de klant af te wimpelen dan een discussie aan te gaan die nergens toe leidt. Totaal fout natuurlijk maar wij gaan hier de wereld van externe callcenters niet kunnen veranderen vrees ik. Het enige dat je kunt doen is altijd verzoeken om een bevestiging, heb je het niet zwart op wit (of mail) dan kun je er vanuit gaan dat de afspraak niet bestaat. Ook al zegt de wet dat mondelinge afspraken gelden, woord tegen woord is altijd lastig te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
ouweklimgeit schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:04:
[...]

Wat is dat nou weer voor reactie? :? Als TS vindt dat hij onterecht is afgesloten, en er met de provider zelf niet uitkomt staat het hem vrij een klacht in te dienen bij een onafhankelijke organisatie. Daar zijn zij ook voor.

Acceptatie, bemiddelen, beoordeling, het uitspreken van een richtinggevend betoog is aan de onafhankelijke partij. Wat ook in kan houden dat Odido niets te verwijten valt en TS klacht ongegrond is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 10:31
99ruud99 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:06:
ik zou zeggen probeer via de social media kanalen hun te contacteren, ze adverteren klantgerichter te zijn geworden.
Heb je nog de bevestiging van 4-12 in de mail?
Bij LinkedIn heeft Odido de commentaar functie uitgeschakeld. Ze willen alleen maar roeptoeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

kodak

FP ProMod
@david-80 hebben de antwoorden je iets geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
kodak schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:24:
@david-80 hebben de antwoorden je iets geholpen?
Zou dat na vijf maanden nog iets uit moeten maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
Andros schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:21:
[...]

Zou dat na vijf maanden nog iets uit moeten maken?
Als het heeft geholpen om tot een (goed)einde te komen lijkt het mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
Altijd fijn wanneer je niets meer verneemt of een of geen van de reacties bijgedragen heeft tot een oplossing van het probleem dat de oorspronkelijke vragensteller had (of heeft)
NOT @david-80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een topic kicken voor een update is in dit hoekje van het forum niet zo vanzelfsprekend. Ik gooi hier dan ook een slotje op om verdere (offtopic) reacties te voorkomen. @david-80 mocht je nog wat willen toevoegen aan je topic, stuur me dan gerust een DM.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 22-04-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Na verzoek van @david-80 weer open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• david-80
Helaas heeft odido geen passende oplossing geboden.

inmiddels heb ik bericht van stipte, eindelijk krijg ik dan het glasvezelnetwerk waar al bijna een halfjaar vertraging op zit. Het enige waar odido mee kon helpen was met vouchers welke ik en mijn vriendin dan ook sinds december al gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:13
Odido is de hel op aarde als het aankomt op klantenservice. Vorig jaar hebben ze ook een grove fout bij mij geflikt, vrijwel direct na ingang van een nieuw abonnement.
Uren heeft het mij gekost om te bellen naar de klantenservice (dat de verbinding na 20 minuten wordt verbroken is volgens mij een policy bij dat bedrijf), dat ik deze uren wel linksom of rechtsom vergoed wilde hebben.

Uiteindelijk heb ik een klacht openbaar moeten maken op klachtenkompas wat toen nog bestond, om hen te doen bewegen deze klacht serieus te nemen. Heb toen 3 maanden gratis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hebben ze 3 weken voor mijn overstap van KPN naar Odido de verbinding in de wijkkast alvast omgepatcht. Maar ze konden de verbinding iet versneld opleveren om hun fout enigszins te compenseren. KPN gaf me tenminste nog een 4G modem om tenminste nog internet te hebben. De klantenservice ontkende alles overigens. Ik heb de overstap geannuleerd en zal nooit meer klant worden bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
odido, kpn, vodafone/ziggo vodafone thuis,

hel zelfs xs4all maken fouten die ze vervolgens niet willen oplossen,

ik werkte destijds als coach begleider voor een geestelijk beperkt persoon ...

en had voor haar de internet bij xs4all opgezegd omdat ze over was naar kabel. brief gehad, modem teruggestuurd, en verbinding nooit meer gebruikt, een jaar later kom ik erachter dat het account helemaal niet is afgesloten en dat incasso door bleef lopen.

en toen begon het getouw-trek, xs4all vond dat klant zelf eerder aan de bel had moeten trekken,
ik vond dat je van een professioneel bedrijf mag verwachten dat ze dit soort fouten niet maken, en als ze dat wel doen dat ze dat dan ook moeten herstellen (vooral als de verbinding al die tijd ongebruikt was).

punt was :

ik had met een machtiging namens mevrouw opgezegd,
ik heb de stuken en de apparatuur teruggestuurd,
ik heb de opzettingsbevestiging gecontroleerd

maar ik heb geen toegang tot de bankrekening gehad (dat werd door familie gedaan).

uiteraard had mevrouw geen geld om hiermee naar de rechter te stappen dus had xs4all wel mooi 10 maanden x ~40 euro onverdiende inkomsten.

sinds die tijd weet ik dat je :
1: alle afspraken schriftelijk moet vastleggen - wanneer, wat, met wie, onder welk ref nr.
2: dat je geregeld moet contoleren of alle betalingen nog wel gaan zoals ze moeten (dubbele incasso's, uitblijvende incasso's, verkeerde bedragen etc.

Nu had ik een keer pech met xs4all, een bedrijf waar ik overigens voor het grootste deel van de tijd juist heel goede ervaringen mee had.. punt is, in elk bedrijf zitten rotte appels die hun werk niet goed of gewoon helemaal niet doen.

edit:
naar aanleiding van @Yariva

ik schrijf dit niet per sé als random rant over kut-provider x, maar meer als referentie-kader dat er binnen grote bedrijven nu eenmaal fouten worden gemaakt. dit soort bedrijven werken vaak met externe call-centers zodat wij goedkopere mb's hebben, maar de kostprijs van onze lagere kosten is dan vaak minder of slechtere service. Als je je dat van meet af realiseerd kun je daar zelf maatregelen tegen treffen.

als je bij elke organisatie er standaard vanuit gaat dat er fouten gemaakt kunnen worden dan kun je door:
>> duidelijke afspraken
>> vragen om een samenvatting van de afspraken
>> schriftelijke bevestiging

een boel leed voorkomen,

eerder in dit topic las ik een reactie in de trant van: jij maakt zelf afpraken en dan wil je ze ineens weer weizigen dit is je eigen schuld, en dan denk ik toch wel dat dat je dan een verkeerd wereldbeeld hebt.

terugkomen op afspraken onder onvoorziene omstandigheden is helemaal niet zo ongebruikelijk en hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, ZOLANG je duidelijk kunt comuniceren en de ander 'helpt' om geen fouten te maken met de hierbovengenoemde handvatten.

[ Voor 32% gewijzigd door i-chat op 29-04-2024 11:44 . Reden: naar aanleiding van mod opmerking van @Yariva. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:09

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Probeer on-topic te blijven met de TS en waar nodig hulp te bieden. Algemene rants over providers kunnen andere gebruikers weinig mee en helpt OP ook niet.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-09 20:35
Misschien heb je er praktisch niks aan, maar is het gedeelde smart :)
Zelf ook weg na problemen in november verleden jaar. Omzetten naar de 2gb verbinding was ineens 3x duurder als het huidige abonnement en aanbieding. Alles was natuurlijk mijn fout aangezien Odido het duidelijk had vermeld. De bevestigingsmail was een foutje van het systeem, de correctie was het juiste 8)7 Overeengekomen alles te annuleren met 1 maand opzeg termijn en het hele contract stop te zetten.

Gelukkig midden in de blackfriday deals dus een geweldige aanbieding bij Ziggo genomen. Ondanks eerdere ervaringen met Ziggo moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, alles ging razendsnel en 2 weken later stond mijn Ziggo te draaien en Odido was opgezegd.

Alles netjes teruggestuurd in dozen zodat alle aanwezige modems en kastjes weer retour waren. Inmiddels blijven ze Odido thuis en internet afschrijven en ben ik nu afgesloten van de dienst die ik al 4 maanden niet meer heb. Ondanks diverse contact momenten met de helpdesk heb ik het maar opgegeven. Ik storneer en blokkeer en Odido blijft mailen over een product wat ik al sinds december niet meer heb :*)

Mijn advies: stap lekker over, neem een jaar contract zodat je altijd snel weg kan. Bij dit soort bedrijven win je toch nooit en kost het je alleen maar tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
S.McDuck schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:47:
Misschien heb je er praktisch niks aan, maar is het gedeelde smart :)
Zelf ook weg na problemen in november verleden jaar. Omzetten naar de 2gb verbinding was ineens 3x duurder als het huidige abonnement en aanbieding. Alles was natuurlijk mijn fout aangezien Odido het duidelijk had vermeld. De bevestigingsmail was een foutje van het systeem, de correctie was het juiste 8)7 Overeengekomen alles te annuleren met 1 maand opzeg termijn en het hele contract stop te zetten.

Gelukkig midden in de blackfriday deals dus een geweldige aanbieding bij Ziggo genomen. Ondanks eerdere ervaringen met Ziggo moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, alles ging razendsnel en 2 weken later stond mijn Ziggo te draaien en Odido was opgezegd.

Alles netjes teruggestuurd in dozen zodat alle aanwezige modems en kastjes weer retour waren. Inmiddels blijven ze Odido thuis en internet afschrijven en ben ik nu afgesloten van de dienst die ik al 4 maanden niet meer heb. Ondanks diverse contact momenten met de helpdesk heb ik het maar opgegeven. Ik storneer en blokkeer en Odido blijft mailen over een product wat ik al sinds december niet meer heb :*)

Mijn advies: stap lekker over, neem een jaar contract zodat je altijd snel weg kan. Bij dit soort bedrijven win je toch nooit en kost het je alleen maar tijd en energie.
Volgende stap is dat Odido een incassobureau naar je toe stuurt. Wellicht verstandig om nu bij elke onterecht afschrijving Odido daarvan te informeren, desnoods met een standaard-bericht. Dan kun je straks netjes aantonen dat jij je best hebt gedaan als er toch gezeik komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-80
@Verwijderd kijk dat had nou nog eens een oplossing geweest ik heb dit destijds ook zeker aangekaart bij odido, maar ik kon enkel en alleen een jaarabonnement afsluiten dus niks noppes nada geen compensatie helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

david-80 schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:01:
@Verwijderd kijk dat had nou nog eens een oplossing geweest ik heb dit destijds ook zeker aangekaart bij odido, maar ik kon enkel en alleen een jaarabonnement afsluiten dus niks noppes nada geen compensatie helemaal niets
Bij mij dus ook niet, ondanks dat het hun fout was. KPN, waar ik probeerde weg te gaan, heeft alles in hun macht gedaan om mij alsnog van een internetverbinding te voorzien. Ik was ook niet echt KPN fan, maar dit was een ontzettend positieve ervaring met hun klantenservice, terwijl zij het niet hadden veroorzaakt. Ik kijk dus nergens van op met Odido. Ik heb jaren terug ook wel mindere ervaring gehad met KPN, maar de laatste 10 jaar ofzo eigenlijk steeds betere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Ooh Odido, breek me de bek niet open. Ik hoop na mijn jaar contract weer snel terug te gaan naar KPN.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AriiGold
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-07-2024
Nadeel van grote bedrijf. Als er wat mis gaat, kunnen ze vaak geen oplossing bieden die op maat is. Ze mogen niet wijken van de regels die op dat moment gelden.

Lekker een klein bedrijf zoeken die de klant nog centraal zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:09

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ondanks waarschuwing is het helaas opnieuw een ISP uitlaatklep topic geworden. Inmiddels is de OP geholpen, ik gooi hem weer dicht. Uiteraard mag OP mij benaderen om het topic weer te openen mocht er toch nog een hulpvraag zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Yariva op 29-04-2024 22:05 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.