De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Nog ff getest....Libertel werkt prima
nee hier zegt ie dat ie niet verstuurd is en hij komt ook niet aan. problemen bij kpn?Op vrijdag 07 september 2001 09:45 schreef Mudman het volgende:
Maar soms zegt 'ie dat het berichtje niet verstuurd is, terwijl het toch wel degelijk ontvangen is hoor.
Nog ff getest....Libertel werkt prima
geef ze eens ongelijk, ik werk zelf bij Dutchtone en op sommige tijden veroorzaken de sms berichten via internet 80% (!) van het verkeer, wat dus te nadele is van de betalende klantenOp vrijdag 07 september 2001 09:24 schreef rdgf het volgende:
En daarbij komt ook nog dat sommige operators (Prutstone) ervoor kiezen om maar helemaal geen sms via internet te ondersteunen. En dan houdt het helemaal op.
en geloof mij maar, de andere operators gaan dit voorbeeld snel volgen
kpn blokt ook al internet sms???
MSN halve dag dood...icq die geen sms meer doet..
whahhaahahaaa
voel me afgesloten van de buitenwereld
Edit: ik kreeg vandaag bericht dat m'n abo op gezegd wordt.
Verwijderd
en terecht.. ik zou ook geen dOp vrijdag 07 september 2001 20:05 schreef Heineken het volgende:
Ik HOEF het geeneens te proberen omdat ik D* heb.![]()
Edit: ik kreeg vandaag bericht dat m'n abo op gezegd wordt.
mischein ook KPN) dat ze dit soort dingen HÉÉL achterbaks doen, ze kondigen
het niet eens aan!!
Ben® ik even blij met mijn Ben® abbonement, nu hopen dat ze die visie, van dat
iedereen vaak reageert op internet sms houden!, voor mij geld ie in
iedergeval wel !
Groeten
Bas.
Ik heb ook gehoord dat ducthtone lycos.nl vooralsnog niet blokkeert .... Vaag
Ik vind dat providers hier wel wat duidelijker mee moegen zijn. Ik vind sms naast telefonie namenlijk ook vrij belangrijk..
Beuki
Het zou me niks verbazen als Libertel en de rest straks volgen. Met de huidige malaise in de ICT sector en het feit dat steeds meer gratis diensten stoppen zou ik dit een logisch vervolg vinden.
Ach, en waarom ook niet. Als het inderdaad de spuigaten uit loopt is het ook niet gezellig meer - 80% van je netwerk traffic (als dat verhaal van Dutchtone waar is) aan berichtjes die gratis zijn verstuurd kan gewoon niet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
maar zodra ze me gaan naaien is het dag D* ga maar op zoek naar een andere klant
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik baal hier echt van, belachelijk als ze hetzelfde hebben gedaan als DutchTone, wordt het geen KPN meer.
Verwijderd
denk je wel dat het een blok is?Op zaterdag 08 september 2001 18:44 schreef Sleepy het volgende:
Lukt mij ook niet meer om smsjes te versturen met icq naar een kpn ab. Via soneraplaza lukt het nog wel, dus helemaal geblokt is kpn nog niet.
Geachte heer Janssen
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Als u gebruik wilt maken van de internetsite van het Zuidafrikaanse
netwerk MTN om SMS-berichten te versturen is het inderdaad zo dat sinds
06 september 2001 geen berichten verstuurd kunnen worden via deze site.
Het versturen van SMS-berichten naar KPN aansluitingen is tijdelijk
geblokkeerd omdat er op dit moment geen overeenstemming is tussen de
beide netwerken over de voorwaarden waaronder de berichten verstuurd
kunnen worden. Het is wel mogelijk om via een zoekmachine op andere
sites terecht te komen, vanwaar u wel SMS-berichten kunt versturen.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Margriet Donker
Klantenservice Mobiele Communicatie KPN Mobile BV
Hoe lang nog?!
Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
Verstuur dagelijk naar een kpn telefoon.. maar 2 dagen ook hier geen ontvangst of erg traag (5 uur later)...
Verwijderd
Ik weet het niet, vaag is dat via soneraplaza de smsjes wel aankomen, echt paar seconden na het vezenden.Op zaterdag 08 september 2001 19:28 schreef HertogJan het volgende:
[..]
denk je wel dat het een blok is?
Icq geeft eerst aan dat tie verzonden is en een dag later krijg ik bericht dat tie niet aangekomen is.
Net nog even een testje gedaan, krijg nu gelijk terug dat hij niet aangekomen is (via icq naar kpn ab.) Met soneraplaza lukt het nog steeds wel.
"Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Er zijn op het internet diverse sites te vinden waarop de mogelijkheid
wordt aangeboden om (gratis) SMS-berichten te versturen. Veel van deze
gratis SMS-berichten lopen via het Zuid-Afrikaanse netwerk MTN (ICQ).
Omdat MTN geen SMS Interworkingcontract met KPN Mobile heeft ondertekend
is het versturen van SMS-berichten via het Zuid-Afrikaanse netwerk MTN
met ingang van 6 september 2001 geblokkeerd. Dit heeft tot gevolg dat
veel gratis SMS-verkeer vanaf internet niet meer mogelijk is en dat ook
reguliere klanten van MTN geen SMS-berichten meer kunnen versturen.
U kunt nog wel SMS berichten ontvangen van bijv. Genie en de Hi-site.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Susanne Koolman
Klantenservice Mobiele Communicatie
KPN Mobile BV"
Deze doet het nog wel (geen reclame en geen limiet; zal dus ook wel niet zo heel lang meer duren.....):
http://www.smshuis.nl/sms/sms.php3
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
grootste aanbieders zijn tot nu toe icq, mtnsms en quios
Verwijderd
KPN zuigt ook al
Verwijderd
Dan koop je toch meer netwerkcappaciteitOp vrijdag 07 september 2001 13:23 schreef Metalium- het volgende:
[..]
geef ze eens ongelijk, ik werk zelf bij Dutchtone en op sommige tijden veroorzaken de sms berichten via internet 80% (!) van het verkeer, wat dus te nadele is van de betalende klanten
en geloof mij maar, de andere operators gaan dit voorbeeld snel volgen
D* is zowiezo erg K*t, K had vorige week een brief gekregen van de winkel waar ik mijn D*abbonnement had afgesloten, dat ze gestopt waren met D*. De Service is echt zooo slecht.. K heb allemaal vreemde nummers op me factuur die ik nooit gebeld heb
Verwijderd
wow wat een aso'sOp maandag 10 september 2001 12:18 schreef Djvamp het volgende:
[..]
Dan koop je toch meer netwerkcappaciteit![]()
D* is zowiezo erg K*t, K had vorige week een brief gekregen van de winkel waar ik mijn D*abbonnement had afgesloten, dat ze gestopt waren met D*. De Service is echt zooo slecht.. K heb allemaal vreemde nummers op me factuur die ik nooit gebeld hebHmmm bij navraag blijken daar veel meer mensen last van te hebben. Geen wonder dat mijn rekeningen boven de 300 gulden per maand lopen
Verwijderd
Als ze nou de smsjes eens goedkoper maken... naar een kwartje ofzo. dat is nog wel te doen
Verwijderd
hmmm is nog vrij duur, zeker als je gemiddeld een 20 tot 30 smsen stuurt per dag...Op maandag 10 september 2001 12:58 schreef The_Cell het volgende:
www.hotsms.com doet het nog wel... alleen met reclame en een limiet.
Als ze nou de smsjes eens goedkoper maken... naar een kwartje ofzo. dat is nog wel te doen
een dubbeltje ofzo, dat zou pas redelijk zijn
Bij Libertel abo's kun je tegenwoordig een aanvulling nemen (zowel voor nieuwe als bestaande klanten).Op maandag 10 september 2001 12:58 schreef The_Cell het volgende:
Aantal SMS'jes f EUR f EUR
SMS Voorraad 25 25 7,71 3,50 0,31 0,14
SMS Voorraad 50 50 13,22 6,- 0,26 0,12
SMS Voorraad 75 75 18,73 8,50 0,25 0,11
Zwaardere zijn ook mogelijk tot iets van 20 ct per bericht.
Dus dat is er al wel.
Nog beter is de situatie in Japan. SMS kost (omgerekend) 1 ct per bericht. Dat is hier helaas nog niet haalbaar, vanwege het feit dat daar IETS meer wordt verstuurd.
als ze smsjes hier ook 1 (euro-)cent maken wordt er echt wel meer verstuurdOp maandag 10 september 2001 13:10 schreef IJsbeer79 het volgende:
[..]
Nog beter is de situatie in Japan. SMS kost (omgerekend) 1 ct per bericht. Dat is hier helaas nog niet haalbaar, vanwege het feit dat daar IETS meer wordt verstuurd.
Verwijderd
Vind dit vrij dubieus, dat D* gewoon kan beslissen wat jij wel en niet ontvangt, heeft wel iets weg van censuur!
Verwijderd
Welke kosten??? de systemen zijn er al, en de software ook.. dus het mag nu best wel wat goedkoper.Op maandag 10 september 2001 15:59 schreef BOOTZ het volgende:
[..]
als ze smsjes hier ook 1 (euro-)cent maken wordt er echt wel meer verstuurd(maar of ze dan de kosten er uit halen???)
Verwijderd
vraag me af waneer mijn libertel aan de beurd is..
en ik vraag me het nut af. oke ze verdienen er nix aan, maar leiden ook geen verlies...Nu sms-en mensen minder dus ook minder kans dat iemand met zijn kpn toestelletjuh gaat terug sms-en waar kpn wel aan verdiend
Een tijdje geleden heeft in de Automatiserings Gids hier iets over gestaan. Geloof dat onderhoud aan zo'n systeem (of huur, ik weet het niet meer) ongeveer een ton per maand kost. Moet natuurlijk wel terugverdient worden.Op maandag 10 september 2001 16:54 schreef Djvamp het volgende:
[..]
Welke kosten??? de systemen zijn er al, en de software ook.. dus het mag nu best wel wat goedkoper.
(KPN heeft zelf twee SMS centrales (een voor PrePaid en een voor abo's))
SMS die je verstuurd met je mobiel worden verstuurd op een moment dat het rustig is. Vandaar dat het soms langer duurt voordat een sms verstuurd is... Daardoor zijn de kosten enorm laag...
Ook als je bedenkt dat het versturen van een SMS (die paar datapakketjes) bijna geen tijd kost en dat de belkosten op een 50 ct per minuut ligt... Nou, voor die halve seconde... reken maar uit!