Touch monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tgif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-07 16:00
Ik zoek een Multi-Touch-monitor?
Ik wil de Multi-Touch-monitor gaan gebruiken met Bitwig, als voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=wsYIpXce30o, schaken op de pc en voor het gewone gebruik van de pc zodat ik de muis minder, het liefste helemaal niet meer, ga gebruiken.

Wat is je budget?
500 euro
Ik heb geen ervaring in Touch-monitoren. Ook niet in monitoren van een ander merk dan Eizo. Aangezien ik niet weet of het werken met Multi-Touch mij gaat lukken, wil ik niet meteen de "Eizo" hoofdprijs gaan betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merk voorkeur. Ik sta open voor alternatieven.
De monitor moet voorzien zijn van Multi-Touch, een Displayport, omdat de HDMI port al in gebruik is op de pc en vertikaal, heet dit zo?, kunnen kantelen. Formaat 24 inch.
Een rustig beeld, refreshrate, is belangrijk.

Wat ik zelf heb onderzocht:
Iiyama ProLite 2454MSC-B1AG: De voet ziet er goed uit. De monitor kan in verschillende standen worden ingesteld. Echter heeft deze monitor geen DisplayPort. Dit is een vereiste omdat de HDMI poort op de pc bezet is.
https://youtu.be/OnWtTjmoA6U?feature=shared&t=110

Iiyama ProLite T2254MSC-B1AG: De 21,5 inch uitvoering van de 2454MSC-B1AG heeft wel een DisplayPort maar 21,5 inch is te klein voor het werken met Bitwig.

Dell P Series P2424HT: Opvolger van Dell P2418HT?
Review Dell P Series P2424HT 'this display has a few weaknesses which hold it back from true greatness" https://www.tomsguide.com/reviews/dell-p2424ht-monitor
Heeft een kantelbare voet, ziet er goed uit: https://youtu.be/G3r-J7Ped7s?feature=shared&t=25
De P2424HT heeft een DisplayPort.

Terwijl ik dit aan het typen ben valt het mij op dat de T2254MSC-B1AG van 2023 is en de 2454MSC-B1AG van 2018. Hoe kan ik erachter komen of Iiyama het 21,5 inch model in 2023 heeft uitgerust met een DisplayPort? En of het 24 inch model binnenkort ook wordt voorzien van een DP port?

Er zijn 24 inch modellen van Iiyama met beter specs echter hebben deze een B1 “standaard/voetstuk”, die er onstabiel uitzien. Iemand ervaring mee, duurzaamheid en gebruiksgemak?

De genoemde monitoren in de vergelijking:
https://tweakers.net/pric...;1904552;1957842;2018926/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: Asrock B650M Pro RS
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
Thuis gebruik. Ik wil de monitor makkelijk kunnen verplaatsen.

Graag advies, ervaring en gedachten.

Indien er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om gewoon eens te proberen: heb je een Android tablet? Zo ja, check https://superdisplay.app/
Werkt perfect, maakt van je tablet een tweede scherm met touch. Beperkt tot de resolutie van je tablet uiteraard, maar das tegenwoordig meestal hoog zat.
Voor die 10 dollar prima te proberen. Gebruik het zelf vnl voor tekenen icm een stylus, maar werkt ook zonder prima. Zoek de reviews maar, kan goed zijn dat dit voor een groot deel doet wat je zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
tgif schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:31:
Ik zoek een Multi-Touch-monitor?
Terwijl ik dit aan het typen ben valt het mij op dat de T2254MSC-B1AG van 2023 is en de 2454MSC-B1AG van 2018. Hoe kan ik erachter komen of Iiyama het 21,5 inch model in 2023 heeft uitgerust met een DisplayPort? En of het 24 inch model binnenkort ook wordt voorzien van een DP port?
Iiyama heeft wel handige filters op hun site, misschien zit er nog een geschikt model tussen:

https://iiyama.com/nl_nl/...4.5/interface:DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@tgif toen ik keek (jaren terug) waren schermen enorm prijzig versus chineese webshops (ome ali bv)

als dat nog zo is dan kan je ook gewoon een multi-touch paneel scoren. die je voor bestaande monitoren kan zetten. +
Op YT heb je een kanaal genaamd "DIY Perks" die van brons een custom behuizing maakt, en wil je dat niet elke bouwmarkt heeft een selectie van folie (wrapping) in jou voorkeur

Er is een heel project voor "salontafel" multi touch schermen op basis van TV's (oud project geloof ik) waarop je in elk geval veel wijzer word al ga je het niet bouwen

als alternatief kan je ook space-mouses zoals de leap-motion gebruiken, ik vind het zelf niet handig maar mijn dochter is crea bea en heeft ontdekt dat je ermee virtueel kan klei-en en andere grappen .. dus daar zit nog wel een optie in.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:53
De eis voor modellen met DisplayPort snap ik niet helemaal. Er zijn voldoende HDMI naar DisplayPort kabels en adapters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgif
Bedankt voor jullie reacties.

@The Eagle
Ik heb een Android Samsung Pro SM-T800 tablet echter is deze kapot. Heel fijn scherm. Naar twee bedrijven gebracht maar niet kunnen repareren. Een nieuwe batterij heeft niet geholpen. Beneden een bepaald accu percentage gaat de tablet in een rebootloop. Het heeft me genoeg tijd, geld en ergernis gekost.

@Nielson
Dit heb ik gedaan vandaar dat ik weet dat er monitoren met multi-touch zijn met betere specs, echter zonder B1AG voet.

@vso
Ga ik naar kijken, omdat ik het leuk en interessant vind, maar iets zelf, anders dan een pc, in elkaar zetten zit er jammer genoeg niet meer in.

@Valar
De hogere/betere instellingen/settings bij het gebruik van een DisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik al een behoorlijke tijd dit scherm met Bitwig
uitvoering: Iiyama T2235MSC Zwart

Werkt perfect, 10 punts multitouch, gebruik 'm zowel staand als liggend.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:55
tgif schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:33:
@Valar
De hogere/betere instellingen/settings bij het gebruik van een DisplayPort.
We hebben het hier over een Full-HD-monitor op 60 hz. Daar is Displayport volstrekt geen enkele meerwaarde boven HDMI. De meest simpele versie van HDMI kan al vele malen meer data uitsturen dan de monitor nodig heeft.

Je kunt gewoon iedere Displayport>HDMI-kabel pakken en de monitor aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgif
Klunssmurf schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:36:
Ik gebruik al een behoorlijke tijd dit scherm met Bitwig
uitvoering: Iiyama T2235MSC Zwart

Werkt perfect, 10 punts multitouch, gebruik 'm zowel staand als liggend.
Fijn dat je reageert.
Ik wil je nog iets vragen over het type standaard dat aan je monitor zit.
Ik ben bang dat naar verloop van tijd de standaard niet meer, zo, goed gaat functioneren. Ik wil zo'n 10 jaar met de monitor gaan doen. De monitor weegt een kleine 4 kilo, door het aanraken van het scherm komt er extra druk op de standaard en het regelmatig anders instellen van de standaard lijkt me voor het functioneren van dit type standaard op den duur een zwak punt.
Wat is jou ervaring met dit type standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik gebruik geen bitwig maar heb deze monitor uitvoering: Iiyama T2252MSC-B1 Zwart

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgif
White Feather schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:51:
[...]

We hebben het hier over een Full-HD-monitor op 60 hz. Daar is Displayport volstrekt geen enkele meerwaarde boven HDMI. De meest simpele versie van HDMI kan al vele malen meer data uitsturen dan de monitor nodig heeft.

Je kunt gewoon iedere Displayport>HDMI-kabel pakken en de monitor aansluiten.
Als het aan mij ligt wordt de refreshrate hoger dan 60 hz.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
tgif schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:42:
[...]

Fijn dat je reageert.
Ik wil je nog iets vragen over het type standaard dat aan je monitor zit.
Ik ben bang dat naar verloop van tijd de standaard niet meer, zo, goed gaat functioneren. Ik wil zo'n 10 jaar met de monitor gaan doen. De monitor weegt een kleine 4 kilo, door het aanraken van het scherm komt er extra druk op de standaard en het regelmatig anders instellen van de standaard lijkt me voor het functioneren van dit type standaard op den duur een zwak punt.
Wat is jou ervaring met dit type standaard?
Ik ben zeer tevreden over de standaard, neem het scherm ook mee "on the road" voor optredens en hij krijgt er dus flink van langs. Werkt nu na 2 jaar gebruik nog steeds als toen ie net nieuw was.

Wel ben ik van plan iets breder te gaan in de toekomst, de 27 inch versie, resolutie blijft dan helaas hetzelfde.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgif
Na lang wikken en wegen heb ik voor de Iiyama ProLite T2454MSC-B1AG gekozen.
Indien de Dell P2424HT dezelfde positieve reviews had gehad als de Dell P2418HT had ik de P2424HT gekozen. Echter las ik in meerdere reviews dat de P2424HT donker beeld geeft, dit niet verder aan te passen is. Aangezien ik van een bak licht houd, werd het de Iiyama T2454MSC-B1AG. Tevens weet ik dat de Iiyama goed met Bitwig werkt.

Touch werkt beter dan ik had verwacht. Slepen werkt goed en rechter muis functies heel makkelijk en snel, is ook in te stellen. Schaken: sleur en pleur, werkt goed en de rest ook. Bitwig heb ik nog niet uitvoerig uitgeprobeerd, het navigeren en openen van bestanden gaat makkelijk.
De beeldkwaliteit is niet super maar waar ik het voor ga gebruiken voldoende. De kleuren zijn levendig en mooi.
Eerste indruk is goed. Ik ben tevreden met deze keuze.

Het enige wat ik nog moet doen is een DisplayPort naar HDMI adapter kopen. Ik heb ondertussen begrepen dat ik geen DisplayPort kabel moet gebruiken maar een HDMI kabel met een DP M naar HDMI F adapter. Indien dit fout is hoor ik het graag. Aangezien ik bij Allekabels uit zeven verschillende passieve adapters kan kiezen, wat is het verschil en welke moet ik hebben?, is dit een klus voor na 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:42
Let ook op dat je signaal terug moet ontvangen. Dp kan usb signaal ontvangen, hdmi niet.

Dus dan moet er ook een usb kabel van je touchbedie ing naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:55
99ruud99 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 08:34:
Let ook op dat je signaal terug moet ontvangen. Dp kan usb signaal ontvangen, hdmi niet.

Dus dan moet er ook een usb kabel van je touchbedie ing naar je pc.
De monitor heeft juist geen Displayport en moet dus via HDMI aangesloten worden.

De touch moet dus sowieso via USB
@tgif Dat kan gewoon via iedere passieve DP naar HDMI-kabel. Dat kan gewoon Male-Male zijn.

Jouw Male naar Female is als je er daarna nog een extra stuk HDMI-kabel tussen wilt stoppen.
Pagina: 1