• Alphakx1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung A54 telefoon die in combinatie met mijn mercedes sprinter rare streken heeft...
via android auto werkt alles (google maps, berichten en whatsapp lezen, ...) maar bij het bellen hoor ik ofwel helemaal niets ofwel lijkt het een robotstem te zijn. 90% van de telefoongesprekken is het de robotstem. de andere persoon hoort mij op dat moment ook niet.
ik heb al geprobeerd de telefoon en bestelwagen te resetten, software updates, bluetooth aan, wifi niet en omgekeerd,... maar niets lost het probleem op. Mijn vorige telefoon (oneplus nord) werkte perfect en ook de telefoon van mijn vrouw werkt zoals het moet.
ik heb de telefoon ook eens aan een andere identieke bestelwagen gekoppeld en daar had ik hetzelfde probleem.
Bij een gewone auto (VW passat) heb ik het probleem dan weer niet..

iemand een idee wat dit kan zijn? of een work-around?

bedankt!!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:45
Heb je de meest recente software geïnstalleerd in de auto? Misschien is de telefoon te modern voor de firmware die de auto gebruikt. Welke versie bluetooth heeft de auto überhaupt?

Het kan ook iets in de bluetooth verbinding instellingen zijn, al dan niet in de developer opties, daar kun je ook iets met compatibiliteit doen naar oudere bluetooth versies. Dat is eerder op het forum hier voorbijgekomen bij verbindingsproblemen met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphakx1
auto is up to date. hoe weet ik welke versie van bluetooth de auto heeft?

het rare is dat alle andere zaken (spotify, google maps, ...) wel correct werken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:45
Alphakx1 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:38:
auto is up to date. hoe weet ik welke versie van bluetooth de auto heeft?
Handleiding lezen / specificaties van het entertainment systeem opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazda
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb een mazda 3 2021, samsung s22. Ik ervaar sinds vorige week, exact hetzelfde. Alles werkt prima, muziek, navi, ect. Maar als ik gebeld wordt, hoor ik een robotstem. Als ik de telefoon eraf haal en ik zet hem op speaker, is het probleem weg. Heb het idee dat het dus in de android auto/carplay zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphakx1
Ondertussen heb ik echt heel veel geprobeerd en ben zeker dat het aan de telefoon zelf ligt...
helaas nergens een oplossing te vinden.
het lijkt enkel op te treden in enkele specifieke gevallen...

zijn er alternatieven voor android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liesbes86
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb je de oorzaak al gebonden? Ik heb ongeveer het zelfde. Heel vervelend. En krijg net lek niet boven water.
Pagina: 1