Apple woning widget "Geen woninghub"

Pagina: 1
Acties:

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 19:07
Ik heb een hue bridge en alle lampen zie ik ook in apple 'Woning'.

De woning widget heb ik in gebruik om snel alles lampen in huis uit te zetten , echter sinds vandaag geeft de woning 'widget' op mijn iphone en ipad "Geen woninghub" ipv de schakel knop om alles uit te zetten die ik had toegevoegd in de widget...

iemand een idee? wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-04 23:12
Wat heb je ingesteld als hub, een Apple TV, Home Pod of iPad? Welke versie iOs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
veetee schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:05:
Wat heb je ingesteld als hub, een Apple TV, Home Pod of iPad? Welke versie iOs?
Ik snap het concept van instellen van ipad als hub niet; de woning app herkent gewoon de Hue Hub en herkent daardoor alle lampen. In configuratie van een hub is niets veranderd, terwijl de widget ineens met deze melding komt nadat ik hem al een tijd gebruikt had.

Een apple tv als hub instellen snap ik ook niet wat daar het nut van is? en kan dat niet met een iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:32
HE1 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:26:
[...]

Ik snap het concept van instellen van ipad als hub niet; de woning app herkent gewoon de Hue Hub en herkent daardoor alle lampen. In configuratie van een hub is niets veranderd, terwijl de widget ineens met deze melding komt nadat ik hem al een tijd gebruikt had.

Een apple tv als hub instellen snap ik ook niet wat daar het nut van is? en kan dat niet met een iphone?
Om de nieuwe architectuur te gebruiken moet je een Apple Home hub hebben. Dat is een HomePod of een Apple TV, geen enkel ander apparaat wordt ondersteund. Met de vorige architectuur werkte veel functies zonder een hub en kon je de iPad ook als hub gebruiken.

https://www.theverge.com/...ecture-new-upgrade-how-to

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
IceFox schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Om de nieuwe architectuur te gebruiken moet je een Apple Home hub hebben. Dat is een HomePod of een Apple TV, geen enkel ander apparaat wordt ondersteund. Met de vorige architectuur werkte veel functies zonder een hub en kon je de iPad ook als hub gebruiken.

https://www.theverge.com/...ecture-new-upgrade-how-to
heb me er eens in verdiept idd....net de appletv als hub ingesteld en de scene's die ik in de widget gebruikt opnieuw aangemaakt. Daarna in de widget opnieuw de scene's toegevoegd en nu werkt het weer goed!

Moest wel ff mijn apple tv opnieuw booten , pas daarna werkte het weer goed.