We hebben een kleine badkamer (kleine 10m²) die enkel geventileerd kan worden door een kleine raampje, dat bovendien naar het westen gericht is en dus veel wind binnen krijgt. Boven de badkamer is een zolder die enkel voor beetje opslag gebruikt wordt en dus ook gebruikt kan worden.
Ik vind, qua ontvochtigers, eigenlijk enkel mobiele toestellen die op de grond worden geplaatst maar door plaatsgebrek zou ik dit willen vermijden.
Daarnaast wil ik vooral de warmte binnen de ruimte houden. Dus niet afzuigen uit badkamer en weer inblazen in de gang of zo.
Ik denk dat er een drietal mogelijkheden zijn:
Het eerste systeem heeft minder voorkeur omdat het gewoon niet mooi zou zijn in de ruimte. Daarbij komt dat de lucht op dezelfde plaats wordt ingeblazen als die wordt afgezogen.
Het Systeem D heeft het minst voorkeur maar dat is vooral door de kostprijs. Ook omdat zelfs de kleinere toestellen waarschijnlijk overkill zijn voor dergelijke kleine ruimte. Deze lijkt met nog interessant: https://www.ventilatiesho...gisava-250-s-p-wtw-links/ . Valt nog mee qua prijs
Mocht het iets zijn dat bediend kan worden via een Home Assistant zou het perfect maken.
Zijn er suggesties/opmerkingen?
Ik vind, qua ontvochtigers, eigenlijk enkel mobiele toestellen die op de grond worden geplaatst maar door plaatsgebrek zou ik dit willen vermijden.
Daarnaast wil ik vooral de warmte binnen de ruimte houden. Dus niet afzuigen uit badkamer en weer inblazen in de gang of zo.
Ik denk dat er een drietal mogelijkheden zijn:
- toestel in de vorm van een airco binnenunit. Zuigt lucht aan, ontvochtigt en blaast terug binnen. Vocht kan druppelen in de inloopdouche
- toestel op de zolder dat lucht aanzuigt, ontvochtigt en weer inblaast. Vocht kan afgevoerd worden via het dak. Geen verversing van lucht
- full blown systeem D ventilatie unit.
Het eerste systeem heeft minder voorkeur omdat het gewoon niet mooi zou zijn in de ruimte. Daarbij komt dat de lucht op dezelfde plaats wordt ingeblazen als die wordt afgezogen.
Het Systeem D heeft het minst voorkeur maar dat is vooral door de kostprijs. Ook omdat zelfs de kleinere toestellen waarschijnlijk overkill zijn voor dergelijke kleine ruimte. Deze lijkt met nog interessant: https://www.ventilatiesho...gisava-250-s-p-wtw-links/ . Valt nog mee qua prijs
Mocht het iets zijn dat bediend kan worden via een Home Assistant zou het perfect maken.
Zijn er suggesties/opmerkingen?
[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 21-12-2023 14:47 ]