CD-Writer Intern --> Extern

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:45
Er is mij gevraagd om van en interne CD-writer een externe te maken, da's op zich niet zo moeilijk natuurlijk. Het probleem is een goede aansluiting te vinden. Is het mogelijk om het zo te maken dat je een van oorsprong interne cd-writer als een externe kan ansluiten?!

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

als het een scsi cd writter is is het heeeeel simpel. effe een extern kastje kopen en klaar is klara.

als het ide is wordt het al lastiger maar ook daar zijn oplossingen voor. maar zijn niet goedkoop.
Het is goedkoper om een externe cdwriter te kopen dan een intern ide cd-writer naar extern te maken.

I believe what I want to Believe

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten.

Maar denk dat je dan een lange flatcable(ide kabel) moet nemen. En een gaatje in je kast maken waar je hem aan vast maakt. Maar waarom wil je dit.

dit is meer opslagmedia

Lekker zijn is een gave :)

• Kwistnix
Tja het is dus een IDE writer :(
Er zijn dus geen casings voor IDE, maar wel voor SCSI?!
Da's dan ook weer mooi klote...
Ik heb dus van m'n chief :) de opdracht gekregen om dit te doen, zelf zie ik het nut er ook niet echt van in.

• Kwistnix
Nou hier is een verduidelijking.
M'n baas heeft thuis een pc ( oude van werk ) staan waar maar 1 5.25" slot in zit. Dus de enige oplossing is dan om de cd-writer of cd-speler er los naast te zetten.
I denk dat ik gewoon de writer extern boven op de systeemkast zet en de faltcable via de achterkant van de kast naar buiten haal ( dus gewoon zo'n beschermingskapsje voor PCI uitbreiding los maak en daar de kabel doorheen trek )

Edit: ik twijfel er wel aan of de standaard kabels daar lang genoeg voor zijn :?

Verwijderd

IDE cases bestaan wel!!

Je hebt ze voor Parallelpoort en USB-poort.
Volgens mij bestaan er ook Firewire uitvoeringen, maar die zullen wel duur zijn.

Parallele-case kost ongeveer 199 piek.

• Kwistnix
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :)
Da's nuttige info, spanx!
'K weet niet of het een optie is ( vanwege de nogal pittige prijs ), maar ik ga het zeker met de chief bespreken :)
Heb je misschien heeel toevallig een link waar ik wat uitgebreidere info zou kunnen vinden? Alvast bedankt.
Pagina: 1