Er is mij gevraagd om van en interne CD-writer een externe te maken, da's op zich niet zo moeilijk natuurlijk. Het probleem is een goede aansluiting te vinden. Is het mogelijk om het zo te maken dat je een van oorsprong interne cd-writer als een externe kan ansluiten?!
als het een scsi cd writter is is het heeeeel simpel. effe een extern kastje kopen en klaar is klara.
als het ide is wordt het al lastiger maar ook daar zijn oplossingen voor. maar zijn niet goedkoop.
Het is goedkoper om een externe cdwriter te kopen dan een intern ide cd-writer naar extern te maken.
als het ide is wordt het al lastiger maar ook daar zijn oplossingen voor. maar zijn niet goedkoop.
Het is goedkoper om een externe cdwriter te kopen dan een intern ide cd-writer naar extern te maken.
I believe what I want to Believe
Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten.
Maar denk dat je dan een lange flatcable(ide kabel) moet nemen. En een gaatje in je kast maken waar je hem aan vast maakt. Maar waarom wil je dit.
dit is meer opslagmedia
Maar denk dat je dan een lange flatcable(ide kabel) moet nemen. En een gaatje in je kast maken waar je hem aan vast maakt. Maar waarom wil je dit.
dit is meer opslagmedia
Lekker zijn is een gave :)
Tja het is dus een IDE writer 
Er zijn dus geen casings voor IDE, maar wel voor SCSI?!
Da's dan ook weer mooi klote...
Ik heb dus van m'n chief
de opdracht gekregen om dit te doen, zelf zie ik het nut er ook niet echt van in.
Er zijn dus geen casings voor IDE, maar wel voor SCSI?!
Da's dan ook weer mooi klote...
Ik heb dus van m'n chief
Nou hier is een verduidelijking.
M'n baas heeft thuis een pc ( oude van werk ) staan waar maar 1 5.25" slot in zit. Dus de enige oplossing is dan om de cd-writer of cd-speler er los naast te zetten.
I denk dat ik gewoon de writer extern boven op de systeemkast zet en de faltcable via de achterkant van de kast naar buiten haal ( dus gewoon zo'n beschermingskapsje voor PCI uitbreiding los maak en daar de kabel doorheen trek )
Edit: ik twijfel er wel aan of de standaard kabels daar lang genoeg voor zijn
M'n baas heeft thuis een pc ( oude van werk ) staan waar maar 1 5.25" slot in zit. Dus de enige oplossing is dan om de cd-writer of cd-speler er los naast te zetten.
I denk dat ik gewoon de writer extern boven op de systeemkast zet en de faltcable via de achterkant van de kast naar buiten haal ( dus gewoon zo'n beschermingskapsje voor PCI uitbreiding los maak en daar de kabel doorheen trek )
Edit: ik twijfel er wel aan of de standaard kabels daar lang genoeg voor zijn
Verwijderd
IDE cases bestaan wel!!
Je hebt ze voor Parallelpoort en USB-poort.
Volgens mij bestaan er ook Firewire uitvoeringen, maar die zullen wel duur zijn.
Parallele-case kost ongeveer 199 piek.
Je hebt ze voor Parallelpoort en USB-poort.
Volgens mij bestaan er ook Firewire uitvoeringen, maar die zullen wel duur zijn.
Parallele-case kost ongeveer 199 piek.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! 
Da's nuttige info, spanx!
'K weet niet of het een optie is ( vanwege de nogal pittige prijs ), maar ik ga het zeker met de chief bespreken
Heb je misschien heeel toevallig een link waar ik wat uitgebreidere info zou kunnen vinden? Alvast bedankt.
Da's nuttige info, spanx!
'K weet niet of het een optie is ( vanwege de nogal pittige prijs ), maar ik ga het zeker met de chief bespreken
Heb je misschien heeel toevallig een link waar ik wat uitgebreidere info zou kunnen vinden? Alvast bedankt.
Verwijderd
Bij Sunrise in Amsterdam. http://www.sunrisepro.com/shop/index.html
En bij Alternate. http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1
En bij Alternate. http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1
Pagina: 1