Ijskast van 1m40 met energielabel A, bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

• kurt22
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-12-2023
Beste,
Wie zou mij kunnen helpen?

Ik zoek een ijskast van ongeveer 1m40 hoogte , met een zuinig energielabel (best is A, B of C).
Bestaat er een ijskast van 1m40 met energielabel A.

Ik heb al wat rondgekeken op internet maar vindt niet direct label A, meestal label F.

Kunnen jullie mij helpen, vinden jullie iets op internet ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:59
In 2021 is het nieuwe energielabel voor huishoudelijke apparaten ingevoerd. Alle apparaten zijn sindsdien over de energieklassen A tot en met G verdeeld. Veel koelkasten die voorheen een A+++ label hadden, vallen nu in D of E. Een koelkast met A++ werd meestal F.

Ik denk niet dat je koelkasten van ongeveer 1,40 gaat vinden met een label beter dan E.

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Koelkasten van 1.40 hebben nieuw label D als hoogst.
categorie: Koelkasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer Liebherr eens, duur spul maar het beste en zuinigste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je moet ook niet zozeer naar alleen dat label kijken, maar naar het daadwerkelijke verbruik in kWh...

En vergelijk dan ook meteen of een veel duurdere koelkast het geld ook waard is.
Want voor een paar honderd euro prijsverschil kun je best wel veel kWh's verbruiken!

[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 26-12-2023 15:54 ]

Mooie Plaatjes   

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:05
Pas ook aan het zoeken geweest naar een zuinig tafelmodel koelkast.
Na vergelijking van de prijzen, en het uitrekenen wat een A-label zou opbrengen qua energiebesparing, ben ik voor een kastmodel met C-label gegaan.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kurt22 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:55:
Beste,
Wie zou mij kunnen helpen?

Ik zoek een ijskast van ongeveer 1m40 hoogte , met een zuinig energielabel (best is A, B of C).
Bestaat er een ijskast van 1m40 met energielabel A.

Ik heb al wat rondgekeken op internet maar vindt niet direct label A, meestal label F.

Kunnen jullie mij helpen, vinden jullie iets op internet ofzo?
Je uitdaging zit hem eerder in de hoeveelheid warmte verlies (dikte van de wand) beter isolatie = minder verlies dat gecompenseert moet worden.

Hoe meer % van je vriezer gevuld word (25-50%) hoe onzuiniger hij gaat zijn, of hoe vaak je hem opent.

Onze vriezer(s) zijn zo ingericht dat we een natuurlijke rotatie hebben van producten, nieuw gaat onderop, ontdooien vaak in de koelkast / ondeweg (als dat gaat) dat vergt planning maar voor ons is het inmiddels 2de natuur. Ook leggen we alle nieuwe spullen verdeelt in de koelkast (niet 1 hoop nieuw) en zeker alles kamertemp of lager ..

Omdat kou zakt helpt het ook dat je nieuwe goederen laag legt ..

Tja vanalles

Pagina: 1