Met Forscan functies toevoegen aan auto

Pagina: 1
Acties:

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Ik ben per toeval op de software Forscan gestoten, waarmee je diepliggende functies in bepaalde autos kan in- en uitschakelen, dingen waar je normaal voor naar een dealer zou moeten. Ik ben hierin zelf nog aan het onderzoeken, maar was toch benieuwd of er al mensen zijn met ervaringen.

Ik wilde mijn vraag eigenlijk op het Forscan forum stellen, maar dit is alleen toegankelijk voor betalende gebruikers. Aangezien ik eerst wil weten of het überhaupt mogelijk is wat ik wil, is dit niet bepaald een praktische oplossing van Forscan, dus dan maar naar Tweakers. Tot mijn verbazing is er op Tweakers nog nooit een topic over Forscan geweest, maar ik denk dat er vast een paar mensen zijn die Forscan ooit gebruikt hebben hier.

Lang verhaal kort: Ik zou graag de volgende functies toe willen voegen aan m'n auto:
1. Elektrische ramen omhoog/omlaag d.m.v. autosleutel
2. Dimlicht aan i.p.v. stadslicht bij ontgrendelen
3. Eén mistlicht aan bij sturen in die richting
4. Standaard dimlicht X seconden aan laten bij vergrendelen auto

Mijn auto: Ford Fiesta 2014 JA8 1.0 59kW

Van nummer 1 en 3 heb ik online filmpjes gezien met verschillende Fords, dus die verwacht ik dat wel te doen zijn. Nummer 4 is een standaard functie in de Fiesta, maar hiervoor moet je na het uitschakelen van de auto het groot licht inschakelen, wat ik natuurlijk vaak vergeet of pas aan denk als ik in het donker sta. Nummer 2 zou ik een van de fijnste toevoegingen vinden, maar heb ik de grootste twijfels over of dat gaat lukken.

Als iemand van jullie ervaringen heeft hoor ik het graag.