Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Iemand ervaring met dit :
De verwarmingsketel verloor altijd druk, 2 loodgieters laten komen en allebei dachten het expansie vat , beide offerte en die die ons het meeste aansprak kwam een nieuw expansievat zetten.

Dus alles werkte nog alleen moesten we soms bijvullen omdat de druk te laag werd.

Expansievat gestoken, warm water geen probleem verwarming gaat niet aan.

Ze zoeken een half uur en komen tot de vaststelling dat de thermostaat kapot is en willen die nu vervangen.
De thermostaat slaat nog aan, maar de verwarming reageert daar niet op, ze denken door de kabel ertussen en idd als ik meet aan de verwarming zit er 24v op, aan de thermostaat beide draden nul volt.

Voor zover ik gezien hebben zijn ze niet aan de thermostaat geweest maar de kans dat die toevallig kapot gaat (die werkte nog vlak ervoor) lijkt me nu ook te klein.
Kunnen ze iets in de verwarming verkeerd gedaan hebben waardoor dit gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 10:26
k995 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:03:
De verwarmingsketel verloor altijd druk, 2 loodgieters laten komen en allebei dachten het expansie vat , beide offerte en die die ons het meeste aansprak kwam een nieuw expansievat zetten.

Dus alles werkte nog alleen moesten we soms bijvullen omdat de druk te laag werd.

Ze zoeken een half uur en komen tot de vaststelling dat de thermostaat kapot is en willen die nu vervangen.
De thermostaat slaat nog aan, maar de verwarming reageert daar niet op, ze denken door de kabel ertussen en idd als ik meet aan de verwarming zit er 24v op, aan de thermostaat beide draden nul volt.

Voor zover ik gezien hebben zijn ze niet aan de thermostaat geweest maar de kans dat die toevallig kapot gaat (die werkte nog vlak ervoor) lijkt me nu ook te klein.
Beetje verkeerde topic denk ik, maar kun je nagaan waar de kabel langs loopt? Misschien beschadigd bij de werkzaamheden?
Hebben die mannen niet even een reserve om mee te testen? Op de plek van de thermostaat maar eventueel ook even vlak bij de ketel.
Als het een simpel schakelende thermostaat is (dus geen modulerend/opentherm) moet de ketel ook aanslaan als je de draden waar de thermostaat aan hoort, kortsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:32

sjirafje

No inspirational quotes here

k995 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:03:

Even met een ander stuk snoer de thermostaat aansluiten? Dan kun je uitsluiten of het aan de kabel ligt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
eigen topic op de juiste plek :)

• k995
Step5 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:19:
[...]

Beetje verkeerde topic denk ik, maar kun je nagaan waar de kabel langs loopt? Misschien beschadigd bij de werkzaamheden?
Hebben die mannen niet even een reserve om mee te testen? Op de plek van de thermostaat maar eventueel ook even vlak bij de ketel.
Als het een simpel schakelende thermostaat is (dus geen modulerend/opentherm) moet de ketel ook aanslaan als je de draden waar de thermostaat aan hoort, kortsluit.
De kabel verdwijnt achter de ketel in de muur daar is niks rond gedaan, de ketel werkt gewoon als je die kabel kortsluit.

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Is na mijn mening domme pech…

Soms even de kabel iets inkorten en opnieuw aansluiten wilt ook wel eens helpen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

• k995
DutchWing schreef op donderdag 21 december 2023 @ 02:13:
Is na mijn mening domme pech…

Soms even de kabel iets inkorten en opnieuw aansluiten wilt ook wel eens helpen :)
zal ik eens proberen, aan de thermostaat kant of de verwarming?

• pennywiser
  • Laatst online: 18-05 15:28
sjirafje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:20:
[...]
Even met een ander stuk snoer de thermostaat aansluiten? Dan kun je uitsluiten of het aan de kabel ligt.
Dit is het makkelijkst. Kan naast de ketel.

• pennywiser
  • Laatst online: 18-05 15:28
k995 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:50:
[...]

zal ik eens proberen, aan de thermostaat kant of de verwarming?
Nieuwe kabel van 2 meter ongeveer vanaf de ketel, en de thermostaat even van de muur halen. En dan naast de ketel testen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Hebben ze iets aan de instellingen van de ketel gedaan?
Welk merk en type ketel heb je?
Wellicht hebben ze onbedoeld je cv functie uitgezet.
Of is het wel toeval en zit er ergens een draadbreuk.

Overigens vind ik het raar dat je 2 loodgieters laat komen om een offerte te maken om een expansievat te vervangen? Dat kost iets van € 150,-

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1