Radiator wordt niet volledig warm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony070
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
Sinds oktober hebben wij een hele nieuwe cv ketel + radiator schermen. 1 in de woonkamer, 1 in de keuken deze werken uitstekend worden van boven tot beneden warm. Nu hebben we er 1 in de slaapkamer van ons en 1 in de slaapkamer van de baby hangen. Die 2 worden alleen warm aan de bovenkant. Nu zijn ze terug geweest om de onderblokken te vervangen ivm te lage doorstroom dachten zij. Dit heeft het probleem niet opgelost. Uiteraard weer contact opgenomen en is mij verteld dat een radiator scherm ALTIJD tot halverwege warm word. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Alle radiator schermen zijn leeg gehaald en opnieuw gevuld daarna weer gevuld en ontlucht maar heeft wederom weer niet geholpen. Ik zit met me handen in me haren weet niet meer wat te doen. Ik zit met een 1 week oude baby. Dus er moet flink verwarmd worden. Slapen nu al meedere dagen in de woonkamer ivm de wel werkende schermen iemand ideeën help!?!?!?!?!

Beste antwoord (via Anthony070 op 20-12-2023 23:47)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:16
Wat stin00 zegt lijkt mij ook het antwoord, waterzijdig inregelen! Gelukkig hebben we daar een complete topicreeks over met een goed stappenplan:

Gas besparen door middel van CV tuning deel IV

Overigens zou ik als je niet direct bevredigend resultaat hebt, niet twijfelen en voor 20 euro een elektrisch kacheltje halen. Dan kun je verder experimenteren op een moment met minder baby-stress (nog gefeliciteerd!).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een radiator hoort aan de bovenkant heet te zijn (bijv 60 graden, te heet om aan te raken) en de onderste helft hoort warm te zijn (bijv. 40 tot 45 graden).

De aanvoer is heet, de retour is een XX graden kouder. Dit komt omdat de warmte aan de ruimte afgegeven moet worden en je geen heet water terug de CV ketel in wilt hebben.

Het klinkt alsof je systeem niet goed waterzijdig is ingeregeld. Je krijgt dan dit effect, links op het plaatje. Je wil de rechter situatie hebben, een goede waterzijdige inregeling

Ik verwacht dat het probleem bij de voetventielen van de radiatoren zit.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 20-12-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthony070
Ik ga even proberen de voetventielen, bij de goedwerkende dicht te draaien en de niet werkende iets open te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
Laten we eerst de definities even scherp krijgen: heb je het over de radiator waar in de titel naar verwezen wordt of radiatorschermen waar in de topicstart over geschreven wordt. Dat laatste is een weinig gebruikte term die naar radiator bekleding / omkasting verwijst.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 20-12-2023 23:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:16
Wat stin00 zegt lijkt mij ook het antwoord, waterzijdig inregelen! Gelukkig hebben we daar een complete topicreeks over met een goed stappenplan:

Gas besparen door middel van CV tuning deel IV

Overigens zou ik als je niet direct bevredigend resultaat hebt, niet twijfelen en voor 20 euro een elektrisch kacheltje halen. Dan kun je verder experimenteren op een moment met minder baby-stress (nog gefeliciteerd!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony070
Ik ga deze stappen proberen bedankt, denk dat dit het moet gaan oplossen. We hebben 2 heaters aangeschaft die doen het uitstekend misschien zelf nog voordeliger als de kachel aan te zetten. Dankjewel 😀
Pagina: 1