Tracker op FP linked niet naar meest recente berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik vermoed een bug of een combinatie van het gebruik van de tracker en een omgekeerde sortering op het forum (nieuwste reacties bovenaan):

Wanneer ik in de tracker op een link klik naar het forum kom ik niet bij de meest recente berichten uit maar bij het begin van het topic waar bij bv grote topics niets nieuws te lezen is. Ik moet als gebruiker dan eerst naar de meest recente pagina om nieuwe reacties te kunnen lezen. Dat werkt voor mij niet intuïtief.

Wat ik bedoel:

De bovenste link uit de tracker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8wP8_z3eIZBNkOTMN12DCnD4o8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E6cGTsclrTLSTx18gFhYiakg.jpg?f=user_large

Navigeert naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZVJ_9ZFL9wKINNH9hF9nYbWFa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OK4xOtGYqW0AqxtHRGe6zN6O.jpg?f=user_large

Via daar kom je uit op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EjoKY1bbrsTWKmgqbHO_RdA_4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81SB4SsHyRxKl3gMGzVupoTL.jpg?f=fotoalbum_large

Om de nieuwe berichten te lezen moet ik vervolgens op pagina 1 klikken.

Mijn forum instellingen staan hierbij op de volgende wijze ingesteld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsOUPDLukOmsLHmpq_2QNRZESPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ymKcTWKh7VWZJv4Q4aiqZU3x.jpg?f=user_large

Is dit beoogd gedrag en zo ja, waarom is hiervoor gekozen? Ik zou het logischer vinden om uit te komen bij de meest recente reacties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

crisp

Devver

Pixelated

De tracker houdt simpelweg geen rekening met deze instelling, nooit gedaan ook...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:17:
De tracker houdt simpelweg geen rekening met deze instelling, nooit gedaan ook...
Check, dan zou het een mooie feature request kunnen zijn misschien zodat het navigeren ook met deze setting efficiënt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Eerlijk gezegd ben ik die optie liever kwijt dan rijk :p Voor de tracker zou het betekenen dat we die meer moeten personaliseren, waardoor we hem niet zondermeer voor iedereen zouden kunnen cachen. Dat is technisch ook niet echt wenselijk eerlijk gezegd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:23:
Eerlijk gezegd ben ik die optie liever kwijt dan rijk :p
:N

:P

Ik snap je idee. Elk voordeel heeft een nadeel, zo blijkt ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bor schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:24:
[...]

:N

:P

Ik snap je idee. Elk voordeel heeft een nadeel, zo blijkt ook hier.
De optie heeft nu al nadelen; omdat de paginering anders werkt kunnen we geen gebruik maken van de pagineringscache die we gebruiken voor grote topics. De performance is daardoor slechter ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1