TuneNL radio werkt niet op Onkyo versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste leden,

Sinds enkele dagen heb ik Spotify via mijn Onkyo TX 8130 versterker. Dit heb ik via een switch aangesloten op de router. Dit was een tip van Tweakers (top forum), en ik ben best te spreken over het geluid dat er komt uit mijn simpele B&W 607 en B&W sub.

Nu wilde ik gelijk de internet radio functie uittesten (TuneNL) echter de versterker geeft wanneer ik de handelingen van de gebruiksaanwijzing volg aan: "connection error the server connection could not be established or was terminated earlyer".
Nu vond ik op internet dat meerdere gebruikers van Onkyo versterkers hier last van hebben (of kregen nadat ze deze functie wel gebruikt hadden). Gister en vandaag heb ik dit meerdere keren geprobeerd maar steeds met dezelfde uitkomst.

Zou iemand mij misschien advies kunnen geven hoe ik de internet radio toch werkend kan krijgen?

Groeten Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
Is er echt niemand die advies kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:41
Gebruik je de laatste firmware? Kans is ook best aanwezig dat de meegeleverde software inmiddels gewoon te oud is en niet meer wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
de laatste dagen erg veel gewerkt vandaar mijn late reactie..

.Maarten bedankt voor je reactie!

Ik weet eigenlijk niet op welke firmware de versterker nu draait en om eerlijk te zijn moest ik de betekenis van firmware zelfs even opzoeken. Ben hier echt niet in thuis.

Heb zitten lezen op Tweakers en hier lees ik dat ik deze firmware software binnen kan halen via het menu. Maar ik vraag me dan af hoe doe ik dit precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Markr32 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:43:
Maar ik vraag me dan af hoe doe ik dit precies?
Handleiding? Handleiding lezen zou altijd een eerste stap moeten zijn. Pagina 32, staat zowel hoe je de firmware kan upgraden en hoe de huidige versie gecontroleerd kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 13-01-2024 01:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
Bij aankoop had ik de handleiding gelezen en ik dacht mij te herinneren dat dit er niet bij stond, mijn excuses!!

Bedankt voor je reactie FeaR, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
Heb gister de stappen van de handleiding geprobeerd goed uit te voeren. Wanneer ik naar net ga en deze selecteer dan krijg ik 8 opties, dit zijn:

1/tune in radio (welke aangeeft niet te werken)
2/pandora
3/spotify
4/deezer
5/DNLA (geen server)
6/home media
7/USB
8/my favourite

Heb bij elk van deze behalve USB (want ik gebruik eigenlijk nooit USB stick) uitgeprobeerd of ik iets kon instellen / opzoeken over firmware update.
Omdat in de gebruiksaanwijzing staat dat wanneer er geen updates zijn dit ook niet aangegeven word denk ik dat er geen update beschikbaar is.
Kijk ik ergens overheen / doe ik iets fout, of is er dan echt geen update beschikbaar / is internet radio via de versterker ontvangen niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Je zit niet in het goede menu. Zet de versterker eens op een ander input. en klik eens op de "setup" knop.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
Bedankt voor je reactie Kromme!

Ik heb de firmware instelling gevonden en als het goed is is de nieuwe firmware gedownload. De versterker gaf na een aantal minuten laden aan dat de net update completed was.

De radio werkt nu en daar ben ik heel blij mee! Heb bij de 4 (BGM) knopjes aan de rechterkant op de versterker gelijk de zender welke ik het meest luister "vastgezet". Nu viel mij alleen op dat wanneer ik de resterende 3 BGM voorkeurzender knopjes in wil stellen met andere favourite zenders van mij dat dit niet lukt. De versterker geeft dan aan: preset failed

Heb het instellen van de favourite radiozenders eerst geprobeerd zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing maar dit lukt niet. Het gaat denk ik al niet helemaal goed omdat er word aangegeven dat ik op de naar boven en naar beneden pijltjes vd afstandbediening moet drukken om tussen zenders te switchen, maar dat doet deze niet. Wel kan ik ongeveer 8 zenders aanzetten wanneer ik dezelfde handeling doe maar ipv de naar boven en beneden pijltjes bedien de naar links en rechts pijltjes gebruik.

Ik denk dat ik veel meer zenders dan 8 stuks zou moeten kunnen ontvangen en mijn favourite zenders instellen zou ook mogelijk moeten zijn. Was vanavond laat thuis van werk en ga hier morgen weer verder mee aan de slag. Hartelijk bedankt wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markr32
Het installeren van de filmware en het instellen van de radio kanalen is gelukt. Graag wil ik de mensen die gereageerd hebben bedanken voor hun advies, top!

Fijn weekend!
Pagina: 1