Ik heb in 2019 een nieuwe PC gekocht voor gaming. Ik merk dat bij nieuwe spellen, zoals Starfield of Baldur's Gate 3 dat mijn PC na een tijdje crasht en daarna opnieuw opstart. Als hij opstart kan hij de harde schijf niet vinden en daardoor dus de BIOS opstart. Als ik even een uurtje wacht en dan de computer weer aan zet doet ie het gewoon.
Ik denk dat het hier gaat om een overhittings-issue. Klopt dat? Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals lagere video-instellingen of het toevoegen van een frameratecap. Het duurt dan wel langer voordat het probleem zich voor doet, maar mijn PC crasht nog steeds. Iemand nog een idee om dit op te lossen?
Misschien dat één van mijn onderdelen van mijn PC wat verouderd is en een soort botteneck is?
Mijn specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz (12 CPUs), ~3.2GHz
Geheugen: 16384MB RAM
Moederbord: TUF Z370-PLUS GAMING II
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2070 (8GB)
Harde schijf: SSD 500 GB
Ik denk dat het hier gaat om een overhittings-issue. Klopt dat? Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals lagere video-instellingen of het toevoegen van een frameratecap. Het duurt dan wel langer voordat het probleem zich voor doet, maar mijn PC crasht nog steeds. Iemand nog een idee om dit op te lossen?
Misschien dat één van mijn onderdelen van mijn PC wat verouderd is en een soort botteneck is?
Mijn specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz (12 CPUs), ~3.2GHz
Geheugen: 16384MB RAM
Moederbord: TUF Z370-PLUS GAMING II
Videokaart: NVIDIA GeForce RTX 2070 (8GB)
Harde schijf: SSD 500 GB