chrome passwoord problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dga38
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-12-2023
Mijn vraag:

Vandaag opnieuw chrome geïnstalleerd op windows 11.
De passwoord manager werkt al een tijdje niet meer.
geen passwoorden worden opgeslagen, of ingevuld bij login op een site.

Na de nieuwe installatie alle sites opnieuw ingegeven, passwoorden worden weer aanvaard.

Na nieuwstart een paar uur later alles weer zoals tevoren. geen enkel passwoord meer te zien??
Als ik probeer een csv file te importeren, word geen enkel passwoord geïmporteerd??

Iemand weet waarom dit gebeurt?

Thanks

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
opnieuw installeren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dit gezien op m'n werk, waar gebruikers hun wachtwoorden 'verliezen'. Het bestand waar het effectief in wordt opgeslagen bevat nog wel de data. Maar iets in Chrome weigert deze te lezen. Kan zijn dat er een versie mismatch is, Chrome profiel is een nieuwere versie dan de browser zelf bijvoorbeeld. Of er is wat anders mis waardoor het het bestand niet kan decrypten of wat dan ook.

Dit is een reden waarom ik persoonlijk geen fan ben om wachtwoorden in de browser op te slaan. Je weet niet wanneer het opeens niet meer werkt, zoals nu. Inloggen in Chrome zelf om instellingen te synchroniseren is een mogelijke oplossing als je het toch in de browser wilt houden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De enige correcte optie is om je wachtwoorden niet in je browser op te slaan, maar in een andere manager, bijvoorbeeld Bitwarden. Je kunt daarvan wel gewoon de browserextensie gebruiken en wachtwoorden laten invullen (in het geval van Bitwarden met een sneltoets), maar je zit dan niet meteen vast aan Google voor het beheren van je wachtwoorden.

Even los daarvan is het onveilig om wachtwoorden automatisch in te laten vullen, want dat betekent dat ze ook worden ingevuld in situaties waar je dat niet wil. Bijvoorbeeld als een website gekaapt is of je op openbare wifi ongemerkt wordt doorgestuurd naar een lege pagina met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord input dan zal Chrome toch het wachtwoord invullen, die kan dan zo direct naar de aanvallende partij gestuurd worden. Dat kan zelfs zo snel gebeuren waarna je wordt doorgestuurd dat je het zelf niet eens merkt.
Het invullen van je wachtwoord zou altijd een bewust actie moeten zijn.

• dga38
Hero of Time schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:34:
Inloggen in Chrome zelf om instellingen te synchroniseren is een mogelijke oplossing als je het toch in de browser wilt houden.
Ik BEN in chrome ingelogd. alles zou gesynchroniseerd moeten zijn!
Het werkt heel even en dan zijn ineens alle passwoorden weg uit mijn windows chrome versie.
De versie chrome op android werkt wel (ook daar ingelogd!!)

• dga38
Oon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:38:
De enige correcte optie is om je wachtwoorden niet in je browser op te slaan, maar in een andere manager, bijvoorbeeld Bitwarden.
Heb eens een kijkje genomen bij Bitwarden, 6€ per maand is mij een beetje te duur!
Ik heb een tijd Dashlane gehad, daar moest ik dan om de zoveel dagen mijn main password ingeven om ingelogd te geraken in de sites.
En na een mooie gratis periode komen ze ook af met een abonnement formule

• dga38
Ik heb trouwens een vingerafdruk scanner op een usb poort van mijn laptop zitten, moest dar nu een prg'tje voor zijn om in te loggen...

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 12:04
Heb je echt alleen een kale Chrome zonder andere extensies zoals vage ad-blockers en dergelijken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-07 11:39
Heb je al eens geprobeerd om de 32bit versie van Chrome te installeren om na te gaan of het probleem ook in die versie voor jou speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

Acid_Burn

uhuh

dga38 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:49:
[...]

Heb eens een kijkje genomen bij Bitwarden, 6€ per maand is mij een beetje te duur!
Bitwarden is gratis voor individuen voor zover ik weet, Ik betaal ook niets.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

dga38 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:49:
[...]

Ik heb een tijd Dashlane gehad, daar moest ik dan om de zoveel dagen mijn main password ingeven om ingelogd te geraken in de sites.
En na een mooie gratis periode komen ze ook af met een abonnement formule
Bitwarden is gratis te gebruiken, het enige dat je dan mist is de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen, fysieke multifactor (Yubikey) te gebruiken, TOTP-secrets op te slaan en je Bitwarden daarmee als authenticator te gebruiken (wat sowieso al niet veilig is), en hogere prioriteit klantenservice.
Als je het vergelijkt met je wachtwoorden in je browser opslaan mis je dus niks bij de gratis versie.
Pagina: 1