Gira 55 Zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:01
In de hoop dat jullie meer weten als ik heb ik de volgende vraag :)
Voor zover ik kan zien hebben wij in huis de Gira Systeem 55 stopcontacten ( niet geaard )
Ik vind ze als Gira artikelnummer 079804
Ik zoek eigenlijk deze maar dan in het zwart, maar die kan ik dan alleen maar weer geaard vinden.
Het wit van de huidige stopcontacten is niet netjes meer en zwart past beter bij onze nieuwe inrichting.
Weten jullie misschien een zwarte variant te vinden, of kan ik de randaarde bestellen en deze monteren zonder randaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is over naar een ander merk / serie een optie :?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WCD's zonder randaarde aansluiten terwijl die dingen er wel op berekend (en toe uitgerust) zijn zou ik sowieso nooit doen. Je schept dan visueel verwachtingen bij mensen welke iets aan gaan sluiten op een WCD zonder dat waar te kunnen maken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik zou je bestaande gewoon mat zwart spuiten, wel even een goede kunststofprimer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:05:
is over naar een ander merk / serie een optie :?
Ja op zich wel maar ik ben geen elektricien en dacht even simpel alleen de voorkantjes te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dromer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:09:
[...]

Ja op zich wel maar ik ben geen elektricien en dacht even simpel alleen de voorkantjes te vervangen :)
Tja, je zou kunnen kijken of er iets in zwart is wat toevallig wel 'compatible' is met je huidige binnen werken..

en ach een keer een fris binnenwerk is soms ook geen overbodige luxe... ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:11:
[...]

Tja, je zou kunnen kijken of er iets in zwart is wat toevallig wel 'compatible' is met je huidige binnen werken..

en ach een keer een fris binnenwerk is soms ook geen overbodige luxe... ;)
Alle bekabeling intern vervangen naar randaarde is vaak ook maar een dagje werk voor twee man.... _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Will_M schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:14:
[...]

Alle bekabeling intern vervangen naar randaarde is vaak ook maar een dagje werk voor twee man.... _/-\o_
als ze boel niet klem gaat lopen in de buizen... tja :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
Je kunt eventueel een enkelvoudige ongeaarde met raam kopen in het zwart.

Maar aarde trekken is meestal het juiste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Zou deze compatible zijn denk je ?

Randaarde erin trekken gaan we maar even niet doen, ik snap er zonder kabels trekken al niet veel van :)
Anders zal ik idd nieuwe bestellen en deze zwart spuiten, prima oplossing maar dacht het even vlug te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dromer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:26:
[...]

Zou deze compatible zijn denk je ?

Randaarde erin trekken gaan we maar even niet doen, ik snap er zonder kabels trekken al niet veel van :)
Anders zal ik idd nieuwe bestellen en deze zwart spuiten, prima oplossing maar dacht het even vlug te fixen.
durf het je niet te zeggen.. misschien kan je een huidig frontje eens mee nemen naar de plaatselijke bouwmarkt, en daar kijken of er frontjes zijn in het zwart die "lijken" te passen..

en eventueel 1tje voor proef kopen ?

404 Signature not found

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:33
Dan

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Dromer schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:01:
In de hoop dat jullie meer weten als ik heb ik de volgende vraag :)
Voor zover ik kan zien hebben wij in huis de Gira Systeem 55 stopcontacten ( niet geaard )
Ik vind ze als Gira artikelnummer 079804
Ik zoek eigenlijk deze maar dan in het zwart, maar die kan ik dan alleen maar weer geaard vinden.
Het wit van de huidige stopcontacten is niet netjes meer en zwart past beter bij onze nieuwe inrichting.
Weten jullie misschien een zwarte variant te vinden, of kan ik de randaarde bestellen en deze monteren zonder randaarde?
Geen idee of ze er zwart zijn met randaarde, maar ik vermoed van niet die zijn er dus zie ik hierboven. Een raam zonder aarde vervangen voor een met randaarde is niet toegestaan. Je moet dan verplicht ook de boel aarden.

Normaal gesproken loopt er al aarde naar de centraaldoos, dus kan je vanaf daar een aarde trekken. De andere optie is zoals eerder aangegeven: zwart spuiten.

Als je voor zwart schakelmateriaal gaat zou ik wegblijven van Jung, die zijn zwart gespoten en dat ga je na gebruik ook zien. Busch jager is door en door zwart gegoten en zou ik aanraden. Over Gira kan ik niets zeggen, deze heb ik nog nooit in de zwarte kleur moeten plaatsen.

My middle finger salutes you.

• Dromer
Ik ga ze denk ik idd gewoon spuiten, is net zo makkelijk.
Wel allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Bij elektramat hebben ze volgens mij het hele assortiment Gira. Heb daar ook wel eens losse frontplaatjes gekocht van gira 55.
Pagina: 1