problemen na installatie nieuwe Athlon 1400

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Hi. Ik ben van een TB800 naar een TB1400 gegaan. Mobo is abit kt7-raid waarvan ik eerst bios moest updaten. Dit ging goed. Windows opstarten duurde daarna 1ste keer erg lang omdat alles opnieuw herkend moest worden. Daarna no problemo's alleen als ik quake3 een tijdje speel loopt alles vast. Zie ook topic wat ik heb geplaatst in grafische kaarten forum:

[topic=222198/1/25]

Iemand een idee ? Denk je dat je nu met veel fps q3 kan spelen kom je mooi bedrogen uit..
thx

https://k1600gt.nl

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Eens denken.. Ik denk eigenlijk aan twee dingen, voeding en koeling.. Kun je in je BIOS de temperatuur van je CPU eens checken? Check die eens met het opstarten en vervolgens na het crashen in Quake..

Dan de voeding, Athlon processoren lusten nogal wat sap zo te zeggen.. Het zou kunnen dat als je CPU te hard moet werken de voeding niet voldoende is en daarom ofwel je CPU fouten gaat maken of bijvoorbeeld je videokaart te weinig stroom gaat krijgen..

Ik lees net dat je idle temp 49 graden is, dat kan nog best maar ik ben wel heel benieuwd naar de temperatuur bij het crashen van Quake.. Draai anders eens een tijdje de tests van Prime95, er is een gewone test en een stress test geloof ik.. Loopt je pc dan ook vast?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er is niets veranderd behalve de CPU, dan kom je op de volgende mogelijkheden:

- BIOS instellingen staan te aggresief (AGP turbo options, RAM op CAS2 etc.) ingesteld
- CPU wordt niet goed gekoeld
- CPU draait niet op goede voltage
- voeding problemen (hoewel dat eerder voorkomt bij een ander mobo dan bij een andere CPU)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mogelijke oorzaken:

- CPU wordt te warm
- Voeding te zwak?? (Zorg dat je een AMD Gecertificeerde voeding hebt!!!)

webOS all the way!

• shades
Als ik SETI draai (das volgens mij wel stessen) dan wordt de cpu ca. 55C. Als ik na een vastloper van q3 de bios induik dan is dat ongeveer ook die temp. Geheugen staat op CAS2, omdat het namelijk CAS2 geheugen is. Ik kan me wel herinneren dat ik bij AGP zo'n beetje alles heb aangezet...

Er zit een AMD goed gekeurde voeding is van 300Watt, dat moet dus werken denk ik. De CPU stond op 1.75, das default maar omdat de via hardware monitor 1.82 heb ik die zelf dus op 1.70 gezet. In temperatuur maar het iets uit. Kwam vastlopen niet.

Ik heb soms ook het idee dat de gf2 mijn proc. niet bij kan houden of slaat dat helemaal nergens op ? gf2 is btw. niet oc'ed

Thx beide..

Verwijderd

Het is lullig om te horen .. maar ik geloof dat AMD zelfs tegenwoordig wil dat je een 400 watt voeding hebt voor de 'ver over de Ghz' CPU's. Belachelijk, maar waar.

• TripleM
Wat gebeurt er als je de BIOS settings naar default gooit? En naar optimized?

Temperatuur lijkt me in orde.. Vastlopers krijg je dus alleen in grafische toepassingen? Of ook gewoon in Windows zelf?

• shades
Op vrijdag 07 september 2001 09:37 schreef TripleM het volgende:
Wat gebeurt er als je de BIOS settings naar default gooit? En naar optimized?
Ga ik vanavond proberen. Dat CAS2 verhaal laat ik staan, is Dane-elec CAS2-133Mhz geheugen.
Temperatuur lijkt me in orde.. Vastlopers krijg je dus alleen in grafische toepassingen? Of ook gewoon in Windows zelf?
Windows draait goed (Visual Studio, Office 2000, Photoshop.. allemaal geen probleem). UT draait trouwens ook raar. De muis ijlt na ofzo. Toen heb ik voor de driver OpenGL gekozen ipv D3D en dat ging een stuk beter..
Ik gebruik via 4in1 32 dacht ik en de video drivers van asus (V7700 dlx 64MB) komen van hun cd af en dat ik V6.51c ofzo. Ik weet niet goed welke andere ik bij asus moet halen. Ik heb dat een keer gedaan maar toen was ik een aantal opties kwijt (video kleuren voor opengl en d3d instelling en het TV-tabje, normaal had ik TV/VGA) maar dat is een ander verhaal

• TripleM
Tja het lijkt me dan toch echt iets in de videoinstellingen.. Je zou es kunnen kijken hoe de AGP Aperture Size staat, als die op 64 staat probeer dan eens 128 als dat kan of andersom..

Drivers van ASUS zouden misschien niet supersnel moeten zijn maar het zou in ieder geval moeten werken.. Voor snellere drivers kijk je hier eens:

http://www.tweakers.net/meuktracker/764

• shades
Op vrijdag 07 september 2001 09:25 schreef HlpDsK het volgende:
Het is lullig om te horen .. maar ik geloof dat AMD zelfs tegenwoordig wil dat je een 400 watt voeding hebt voor de 'ver over de Ghz' CPU's. Belachelijk, maar waar.
:? You can't be serious....
Dat is belachelijk zeg...

• shades
Op vrijdag 07 september 2001 11:04 schreef TripleM het volgende:
Tja het lijkt me dan toch echt iets in de videoinstellingen.. Je zou es kunnen kijken hoe de AGP Aperture Size staat, als die op 64 staat probeer dan eens 128 als dat kan of andersom..
Daar lijkt het op. Ik ga vanavond even goed naar de bios kijken enzo..
Drivers van ASUS zouden misschien niet supersnel moeten zijn maar het zou in ieder geval moeten werken.. Voor snellere drivers kijk je hier eens:

http://www.tweakers.net/meuktracker/764
Hey tof alleen...
Operating Systems: Windows 2000, Windows 9x
Hoort Win ME daar ook bij ?

Verwijderd

Dat van die 400 watt klopt, het gaat alleen niet om die 400 watt maar de stabiliteit van de 5 volt lijn. Bij een zwaardere voeding zal die natuurlijk stabieler zijn.

Wat in dir verhaal meer gestoord is, is dat van dat alles opnieuw detecteren. Maar het gaat niet altijd op, sommige voedingen van minder vermogen hebben wel een streke 5 volt voorziening.....
AMD adviseert gewoon, en geeft de voedingen weer die door de industrie worden aangeboiden, en bij hun door de tests komen.

Er is dus nog meer aan de hand, ik heb zelf net geupgrade, van een Duron 600@1000 naar een TB1333 op een KT7-RAID. Nix detecteren nieuwe hardware. Ik denk dat de bron van jouw instabiliteit daar zit.

Plus dat je de rest van de settings, MOBO+chipset+geheugen eerst moet terug zetten op de safe defaults. Omdat Geforce kaarten niet altijd blij zijn met al die snelheid, je zal opnieuw moeten beginnen met tweaken.
8-)

• shades
Op vrijdag 07 september 2001 11:19 schreef Hooi het volgende:
Wat in dir verhaal meer gestoord is, is dat van dat alles opnieuw detecteren.
Er is dus nog meer aan de hand, ik heb zelf net geupgrade, van een Duron 600@1000 naar een TB1333 op een KT7-RAID. Nix detecteren nieuwe hardware. Ik denk dat de bron van jouw instabiliteit daar zit.
Om mijn 1400 te kunnen gebruiken moest ik eerst de bios van het mobo flashen, vandaar het opnieuwe detecteren van een aantal systeem componenten...

PS.. Wat mij betrefd kan deze thread gesloten worden. Ik ga vanavond verder met checken...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 09:25 schreef HlpDsK het volgende:
Meneer HlpDsK,

Dat is natuurlijk kant en klare onzin, u bent in de war met een dual AMD opstelling waarvoor een 400 Watter wordt aangeraden.

Gegroet.

Verwijderd

Je gebruikt de asus drivers,..
doe eens de gewone detonators..
Heb dat ook eens gehad met de asus drivers ben toen geswitched naar de detonators en dat werkte prima.

En misschien na je biosflash is je
windows over de kots geraakt dus je zou er
eens over na kunnen denken om die te herinstalleren.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 11:39 schreef shades het volgende:

[..]

Om mijn 1400 te kunnen gebruiken moest ik eerst de bios van het mobo flashen, vandaar het opnieuwe detecteren van een aantal systeem componenten...

PS.. Wat mij betrefd kan deze thread gesloten worden. Ik ga vanavond verder met checken...
Voordat je het sluit.
Voor een beta asus driver voor win9x of me kijk ff op www.asuscom.de . Hier de ftp server aanklikken en de rest wijst zich vanzelf.

Nog iets je muis die werkt heel erg vertraagd in ut
Ik heb met mijn mobo het probleem dat als ik de agp aperture size hoger zet dan 32 dat dan 3dmark2001 niet eens verder komt dan de tweede test. Die heb ik dus terug gezet naar 32 en dan werkt het wel goed. De spellen die ik dan speel werken heel erg vertraagd.
Met win2kpro heb ik dit probleem niet.

Is het niet beter om win98se te gebruiken :?

• TripleM
Op vrijdag 07 september 2001 11:44 schreef Halon 1202 het volgende:
Meneer HlpDsK,

Dat is natuurlijk kant en klare onzin, u bent in de war met een dual AMD opstelling waarvoor een 400 Watter wordt aangeraden.

Gegroet.
Meneer Halon,

Van de bijna 70 door AMD aanbevolen voedingen voor een Athlon 1400 Mhz processor zijn er slechts 26 300 Watt, kant en klare onzin lijkt me dus enigszins overdreven..

Gegroet.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
De muis ijlt na ofzo. Toen heb ik voor de driver OpenGL gekozen ipv D3D en dat ging een stuk beter..
Dat ligt waarschijnlijk aan de prerenderlimit in combinatie met VSYNC op off. Deze staat bij Direct3D standaard op 5, waardoor er wat vertraging ontstaat bij invoer (van muis en keyboard oid.). Bij OpenGL staat deze standaard op 2, zodat de vertraging een stuk kleiner is. Je kunt de waarde veranderen bij de Direct3D instellingen van de detonator driver, of in het register.
Pagina: 1