Ik ben aan het verbouwen en heb hierdoor de mogelijkheid om mijn warm en koudwaterleidingen die van beneden helemaal naar boven gaan te vervangen. Ik heb al eerder een DAB esybox mini geinstalleerd maar ik heb het idee dat ik helemaal op de bovenste verdieping nog niet de optimale druk heb.
Dit is mijn situatie:
- 4 woonlagen: bg+1e+2e+3e
- op bg de meterkast en een toilet
- op bg een high flow Vattenfall stadsverwarmingsbox met daarvoor de DAB drukverhoger
- op 1e keuken
- op 2e badkamer/douche/toilet (geen bad)
- op 3e badkamer/douche/toilet (geen bad)
Welke diameter waterleidingen kan ik het beste installeren van boven naar beneden? En we willen tegelijkertijd dingen kunnen doen zoals parallel douchen en de keukenkraan gebruiken zonder dat een enkele doucher er (al te veel) last van heeft.
En heeft het nog zin om dikke vertikale leidingen te installeren met hoge druk en dan op elke verdieping drukverlagers?
Alvast bedankt voor de tips
Aanvulling nav vragen:
- bedankt zo ver al
- ik heb op de bg een stadsverwarming box net nieuw van Vattenfall, versie met hoge flow/capaciteit voor warm water
- de DAB drukverhoger zit voor de Vattenfall box (beneden bg dus) en verhoogt zo de druk van koud en warm water
- ik wil flexibele leiding gebruiken van Uponor, geisoleerde variant
Dit is mijn situatie:
- 4 woonlagen: bg+1e+2e+3e
- op bg de meterkast en een toilet
- op bg een high flow Vattenfall stadsverwarmingsbox met daarvoor de DAB drukverhoger
- op 1e keuken
- op 2e badkamer/douche/toilet (geen bad)
- op 3e badkamer/douche/toilet (geen bad)
Welke diameter waterleidingen kan ik het beste installeren van boven naar beneden? En we willen tegelijkertijd dingen kunnen doen zoals parallel douchen en de keukenkraan gebruiken zonder dat een enkele doucher er (al te veel) last van heeft.
En heeft het nog zin om dikke vertikale leidingen te installeren met hoge druk en dan op elke verdieping drukverlagers?
Alvast bedankt voor de tips
Aanvulling nav vragen:
- bedankt zo ver al
- ik heb op de bg een stadsverwarming box net nieuw van Vattenfall, versie met hoge flow/capaciteit voor warm water
- de DAB drukverhoger zit voor de Vattenfall box (beneden bg dus) en verhoogt zo de druk van koud en warm water
- ik wil flexibele leiding gebruiken van Uponor, geisoleerde variant
[ Voor 30% gewijzigd door Rolwiel op 20-12-2023 21:24 ]