Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Hoi allemaal

Wij gaan morgen op vakantie richting Lapland.
Ik wil dit keer eens wat leuke filmpjes maken i.c.m mijn GoPro 9 om achteraf wat in elkaar te kunnen flansen.
Het idee is om een aftermovie te maken van filmpjes en fotos.

Ook gaat er een Canon EOS R10 mee voor de foto's.
De filmpjes ga ik dus schieten met de GoPro.

Nu de vraag, gezien het inmiddels al 10 jaar geleden is dat ik aan beeldbewerking deed.
Zijn er handige programma's op de markt, waar ik niet een week hoef in te duiken om een leuke aftermovie te maken? Denk aan wat simpele effecten, muziekje eronder, wat vertragen en versnellen en gaan?

En kan ik hier ook de foto's in verwerken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Meeste zo niet alle videobewerkingsprogramma’s kunnen ook foto’s importeren. Mocht je op Mac werken dan doet een simpel, voorgeïnstalleerd programma als iMovie al wat je nodig hebt. Ik ben geen Windows gebruiker maar weet wel dat je hier altijd Windows Movie Maker had.

Wil je iets meer kunnen doen dan kan je Davinci Resolve (gratis versie) of Hitfilm (gratis versie) overwegen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

C6DL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:27:

Nu de vraag, gezien het inmiddels al 10 jaar geleden is dat ik aan beeldbewerking deed.
Zijn er handige programma's op de markt, waar ik niet een week hoef in te duiken om een leuke aftermovie te maken? Denk aan wat simpele effecten, muziekje eronder, wat vertragen en versnellen en gaan?
OpenShot. Dat is zo simpel dat zelfs ik er mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Dank je! Ik zoek iets tussen OpenShot en Davinci in.
OpenShot is weer heel basaal, en Davinci is weer voor de pro's

Nog andere ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:06
CapCut misschien? ShotCut? Komt allemaal een beetje op hetzelfde neer; de een iets meer basic/gebruiksvriendelijk dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Shotcut heeft een goeie balans tussen basic en geavanceerd. En online veel documentatie, wat als beginner ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 12:17
Ik gebruik zelf Hitfilm Express (dit is de gratis versie) voor vakantiefilmpjes.
Zitten voldoende opties in om overgangen, effecten en muziek toe te voegen.
Qua kleur bewerking weet ik hoeveel er in zit. Ik snap nog steeds de theorie daarvan niet, dus ik blijf daar nog steeds maar van af...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 12:10

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
C6DL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:27:
GoPro Quik. Selecteert zelf optimale momenten in je clips, zet ze na elkaar en monteert er automatisch een muziekje (waarbij beelden op de beat meelopen) onder en effecten erbij.

Enige is dat het niet op alle telefoons goed werkt, maar dat is een kwestie van een kwartiertje uitproberen :Y
En kan ik hier ook de foto's in verwerken dan?
Voor zover ik weet wel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 21:33
Zoals @Stukfruit al zegt, voor laagdrempelige fimpjes met goede kwaliteit én een gopro is Quik ideaal.

Kan gratis of voor meer templates/music en cloud opslag voor 50€/jaar.

Maakt super snel vette filmpjes. En als je filmt met gopro, dan selecteert het automatisch beelden met veel actie, gezichten of snelheid. No brainer!

En ja, losse foto’s erin verwerken kan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

St@m

@ Your Service

Ik gebruik movavi

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 11:09
Ik gebruik DaVinci resolve, hiervoor gebruikte ik ulead voor video's te maken, de twee leken best op elkaar dus de leercurve was laag.

Misschien gewoon een paar proberen, meestal merk je snel genoeg wat voor jouw intuïtief aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:44
Heb zelf ervaring met ‘Animotica’ (https://www.animotica.com/). Laagdrempelig, uitgebreid en zelfs mijn leerlingen kunnen ermee overweg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:13

Heimdallr

Asgard

Ik gebruik clipchamp van Microsoft. Op YouTube staan over dit programma heel veel howto's.

https://clipchamp.com/en/

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Pagina: 1