internet langzaam onder mandrake8

Pagina: 1
Acties:

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
en dan echt langzaam, de smileys hier (GoT dus) worden niet eens geladen, downloaden gaat met 4kb/s, maar ik weet zeker dat een gewone site dat niet haalt

ik heb mandrake 8.0 dus, met een adsl modem, en het geinstalleerd met de adsl4linux dingen.

onder windows (9x/2k) haal ik gewoon 53 kb/s stabiel, mn download hier dus 4k...maar zakt nu al naar 2.4k/s

en zo is het met elke site.

iemand idee'en?

edit: mn config staat in mn sig, alleen issie nu ff niet overgeklokt :)

Verwijderd

Je kunt ergens in je config (welk proggie/script gebruik ke om in te bellen?) de snelheid van de modem instellen. Als je die op 33k6 hebt staan is het internet, likewise, veel langzamer dan wat je zou aankunnen.

Check die max snelheid dus ff.

Daarnaast zou dubbele IRQ bezetting ook nadelig voor snelheid kunnen zijn omdat je dan niet altijd de IRQ kunt locken (vastzetten voor datatransfer - da's kernelspul) wat ook weer nadelig voor de snelheid zou kunnen zijn omdat je dan data verliest die je dus nogmaals moet ophalen.

Kun je checken d.m.v. "cat /proc/interrupts"

At last, ik heb het ook wel eens, dan is GoT gewoon sloom :)

offtopic:
GoT is de afgelopen dagen extreem sloom of soms zelfs onbereikbaar geweest voor me......

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 09:14 schreef beelzebubu het volgende:
Je kunt ergens in je config (welk proggie/script gebruik ke om in te bellen?) de snelheid van de modem instellen. Als je die op 33k6 hebt staan is het internet, likewise, veel langzamer dan wat je zou aankunnen.

Check die max snelheid dus ff.
gebruik de dingen die op adsl4linux staan..
eerst install.sh
en dan met adsl start en adsl stop inloggen/uitloggen, geen idee hoe ik dat moet veranderen, ben best wel heeel errug newbie met linux :{
Daarnaast zou dubbele IRQ bezetting ook nadelig voor snelheid kunnen zijn omdat je dan niet altijd de IRQ kunt locken (vastzetten voor datatransfer - da's kernelspul) wat ook weer nadelig voor de snelheid zou kunnen zijn omdat je dan data verliest die je dus nogmaals moet ophalen.

Kun je checken d.m.v. "cat /proc/interrupts"
ga ik strax proberen, draai nu windows, dat schiet teminste op :)
At last, ik heb het ook wel eens, dan is GoT gewoon sloom :)
offtopic:
GoT is de afgelopen dagen extreem sloom of soms zelfs onbereikbaar geweest voor me......
sja..dat is de doode server he :(
maar het is met alle sites, dus daar ligt het niet aan..helaas :{

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 09:31 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
sja..dat is de doode server he :(
maar het is met alle sites, dus daar ligt het niet aan..helaas :{
Op fok! had ik er anders geen last van :P