Klant vraagt veel gegevens medewerkers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55
Een klant van ons wil vrij veel gegevens van de medewerkers die bij een klant van hun werkzaamheden uit gaan voeren. Waaronder gegevens van je paspoort inclusief BSN. Nou hebben we dat laatste geweigerd maar mogen de rest van de gegevens überhaupt? Buiten dat ik het onzinnig vind om dat vast te te leggen. Dat is aan mijn werkgever eventueel om te controleren, al dan niet met een VOG of ik wel braaf ben enzo.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een klant van een klant van jullie? Klinkt alsof er minstens 2 verwerkersovereenkomsten zijn die door jou / jouw werkgever moeten worden doorgenomen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55
Nee, wij gaan aan de slag bij x, y zit er tussen en y vraagt dat.

Maar wat er verder doorgenomen moet worden maakt me niet uit, van BSN weet ik dat het niet mag tenzij specifieke uitzondering die vast is gelegd. Maar van de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:32

H-W

Is het een bedrijf in een gevoelige sector? Bij sommige bedrijven wordt vaak nog een aparte scan uitgevoerd op bezoekers of leveranciers. Maar zelf dan zou je naam, adres en geboortedatum voldoende moeten zijn.

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 16:43
Shinji schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:33:
Een klant van ons wil vrij veel gegevens van de medewerkers die bij een klant van hun werkzaamheden uit gaan voeren. Waaronder gegevens van je paspoort inclusief BSN. Nou hebben we dat laatste geweigerd maar mogen de rest van de gegevens überhaupt? Buiten dat ik het onzinnig vind om dat vast te te leggen. Dat is aan mijn werkgever eventueel om te controleren, al dan niet met een VOG of ik wel braaf ben enzo.

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik vind het bijzonder. Zou me alleen voor kunnen stellen als het om een gevoelige sector gaat, of een sector waar veel gebruik wordt gemaakt van illegale arbeid.

Persoonlijk zou ik het weigeren. Het BSN is een bijzonder persoongegeven en dat mag een 'willekeurige' partij niet zomaar vragen of vastleggen. Er moet dan dus wel een hele goede reden zijn om dat te vragen.